מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ו 16.05.2016

תנופה ועוצמה בכינוס התייסדות צעירי אגודת חב"ד המרכזית

לרגל יום ההתייסדות השישים ואחת של צעירי אגודת חב"ד המרכזית התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות חברים מיוחדת ● ההתוועדות התקיימה במוזיאון צבאות ה', בב' אייר יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נבג"מ - "לכתחילה אריבער" ● לסיקור המלא 61 שנה לצעירי אגודת חב"ד המרכזית
תנופה ועוצמה בכינוס התייסדות צעירי אגודת חב
תמונות: מנדי טולדנו

לרגל יום ההתייסדות השישים ואחת של צעירי אגודת חב"ד המרכזית התאספו השלוחים, הועד והצוות לסעודת רעים, כינוס התעוררות והתוועדות חברים מיוחדת. התוועדות החברים התקיימה בב' אייר יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נבג"מ "לכתחילה אריבער".

המסיבה של השלוחים וראשי מוסדות שע"י צעירי אגודת חב"ד ומתנהלים תחת חסותה, היתה דרוכה באווירה חמה של מסירה ונתינה לכוונותיו של הרבי המשלח וביצוע פעולותיו ביתר שאת וביתר עוז ובתנופה חדשה כיאות ל"לכתחילה אריבער".

מסיבת יום ההתייסדות נחגגה ברוב פאר והדר בהתוועדות ובמשתה חגיגי מיוחד ומרשים במוזיאום "צבאות ה'". ברגש מיוחד צפו המשתתפים במראות הקודש בהקרנת קטע משיחת הרבי לב' אייר 'לכתחילה אריבער'.

המנחה הרב אפרים זלצמאן, שליח חב"ד דקינגסבורו בברוקלין, התחיל בדברי פתיחה וקידם את הנאספים ברוכים הבאים חמה לכינוס מיוחד זה.

המנחה הזמין את הרב משה פסח גולדמאן, הזקן שבחבורה של הנהלת צעירי אגודת חב"ד, ומזכירה מיום הווסדה. הרב משה פסח גאלדמאן דיבר על הימים הראשונים של צעירי אגודת חב"ד ואיך שהרב חדקוב ז"ל אמר לו ולהרב דוד ראסקין ז"ל שבאמת הרבי רצה להשתתף בהכינוס הראשון ולכן יהי' המשך הכינוס בהתוועדות של שמחת בית השואבה של הרבי. ואמנם בעת ההתוועדות הרבי ביקש והוא מסר דו"ח מהכינוס.

הרב גאלדמאן המשיך שבשנים אחרי זה הרבי ביקש בעת התוועדות שמחת בית השואבה שהיושב ראש של הכינוס ימסור דו"ח מהכינוס ובמשך השנים מסרו הרב שלום דובער גארדאן, הרב צבי הירש גאנזבורג והרב יצחק דוד גראנער, זכרונם לברכה, דו"ח בעת ההתוועדות של הרבי בפקודת הרבי.

המנחה הציג את הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית שעמד על הזכויות המיוחדות שבהם זיכה הרבי את כל אלו השייכים לצעירי אגודת חב"ד.

הרב בוטמאן הדגיש מה שהרב דוד ראסקין ז"ל, יושב ראש צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הי' אומר שאם כי הרבי דיבר על התייסדות צעירי אגודת חב"ד בשבת מברכים אייר, כ"ד ניסן תשט"ו, הרבי הדגיש שיום ההתייסדות הוא ב' אייר, "תפארת שבתפארת", "לכתחילה אריבער". שבזה מודגש שהרבי נותן כח לכל אחד שיש לו שייכות למוסד זה לפעול בשני קוים, שכל פעולותיו והנהגתיו יהיו באופן של "לכתחילה אריבער", וגם באופן של לא רק "תפארת" אלא גם של "תפארת שבתפארת".

הרב בוטמאן המשיך שהזכות המיוחדת של שליחות צעירי אגודת חב"ד המרכזית היא שהם "בפלטרין של מלך" – "שלוחי המלך בעיר המלך". הרב בוטמאן גם הביא מה שהרבי אמר להחסיד ר' שניאור זלמן גורארי' ז"ל וזה מובא בספר אודותו, שלכל אחד מנשיאי חב"ד הי' מוסד מיוחד שהקים, "ה'זהיר טפי' שלי הוא צעירי אגודת חב"ד זה יקר בעיניי מכל שאר המוסדות".

הרב כתריאל ברוך קאסטעל, מרכז הפעולות של צעירי אגודת חב"ד המרכזית עמד בדבריו על ההצלחה הגדולה של השלוחים בעיר נו יורק וסביבותי' שישנם כעת יותר משישים בתי חב"ד שפועלים בהצלחה רבה ושאפשר לראות את ההצלחה הגדולה שתהי' גם בעתיד.

מנהל משרד הטנקים הרב מרדכי הירש דיבר על פעולות הטנקים בכל אזור נו יורק וסביבותיה ועל שיתוף הפעולה עם השלוחים באזוריהם. הפעולות המשותפות הם במשך כל השנה כשהשלוחים רוצים "טנקי סוכות" או "טנקי מנורה" או טנקים לזמנים מיוחדים במשך השנה במקומות שליחותם.

הנואם הראשי הי' הרב מנחם מענדל גלוכאווסקי, שליח הרבי ברחובות, וסגן מזכיר רבני חב"ד בארץ הקודש. בסגנונו המיוחד ריתק את הנאספים בהנוגע להעוצמה המיוחדת שהרבי העניק לשלוחי המלך בעיר המלך. "חוץ מארץ הקודש אין ריכוז של יהודים גדול כזה בעולם".

הנואם סיפר סיפורים קולעים שהדגישו כמה אפשר להצליח כשדבוקים במטרת השליחות של הרבי. "יש לכם כוחות אדירים שהרבי העניק לכם ואפשריות אין סופיות"

הנאספים הקשיבו לו קשב רב ונאומו, אופן דיבורו, והמסר החזק שהוא העביר עשו רושם עז על על כל המשתתפים.

לאחרי סיום החלק הרשמי של הכינוס התקהלו השלוחים סביבו להתוועדות חברים נוספת.

הכינוס הקרין אהבת רעים, תנופה אדירה, ועוצמה רבה, ובנקודה התיכונה והפנימית --התקשרות במשלח ודביקות במטרה. "הי' כינוס של חמימות, מיוחד במינו. ראינו מצד השלוחים התעוררות רבה והתמסרות כנה למשלח ולמטרת שליחותם" אמר אחד השלוחים. הרבה שלוחים אמרו בגאון שהי' כינוס של התרגשות חסידית וחום חסידי אמיתי שיקחו אתם למקום שליחותם ויפעלו במרץ עוד יותר גדול למילוי שליחותו של המשלח להכין את עצמו ואת זולתו לגאולה האמיתית והשלימה.

האוירה בהתוועדות היתה מחשמלת. אוירה של אחדות ואחוה ובעיקר מסירות למשלח ולפעולותיו הנשגבות והערב הנפלא השאיר רושם עצום של אחווה וקירוב תוך החלטות חזקות של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק והחלטה חזקה שזו תהיה שנת תנופה חסרת תקדים מוקדשת כל כולה לפעולותיו של הרבי להכין את העולם לגאולה השלימה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש ובאופן של "לכתחילה אריבער".




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.