מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשע״ו 15.05.2016

חשיפה: הרבי יוזם הצלה של אלפי יהודים מסכנה של עבודה זרה

לקראת פסח שני, יצא לאור קונטרס 'התוועדות' של הרבי מבית ההו"ל של ועד הנחות בלה"ק, הכולל חלק שני של התוועדות אחרון של פסח ה'תשל"א, ושני אגרות קודש ייחודיים מהרבי החושפים את המעורבות הרבה בפיתוח מדיטציה כשרה כדי להציל את המון העם ובמיוחד אחב"י מלנהות אחר כתות עבודה זרה וכיו"ב ● על היוזמה הבינלאומית של הרבי, להציל אלפים רבים מבני ישראל מסכנה מיידית של עבודה זרה, פיתוח שיטות מדיטציה כשרות, המעורבות של יהודים ב"כתות" וב"יוגה" ומענה לפתרון הבעיות של מתח נפשי ודכאון על פי תורה ● המסגרות שהקימה חב"ד עבור בעלי תשובה, והיחס למוסדות "אור שמח" ו"נווה ירושלים" הפועלים בשטח זה  הרבי יוזם הצלת אלפי יהודים
חשיפה: הרבי יוזם הצלה של אלפי יהודים מסכנה של עבודה זרה
המסמך על רקע תמונה נדירה של הרבי (באדיבות מכון אבנר)

לקראת ש"פ אמור (בחו"ל) י"ג אייר, יום היארצייט של הוו"ח הרב ר' ישראל אריה לייב שניאורסאהן ע"ה, אחיו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, יצא לאור קונטרס 'התוועדות' ובו חלק שני מהתוועדות אחרון של פסח ה'תשל"א, בקשר עם פסח שני י"ד אייר הבעל"ט.

במהלך ההתוועדות מדבר הרבי בין היתר אודות ד' הכוסות שהנהיג הרבי הרש"ב לשתות בסעודת אחש"פ, וחידוש המנהג שאינו שייך רק לתלמידי תומכי תמימים אלא לכל אשר בשם ישראל יכונה.

עוד הוסיף הרבי ואמר: "כיון שבכל שנה צריך להיות חידוש – יהיה החידוש דשנה זו שגם הנשים ישתו ד' כוסות (כמו ד' כוסות דימים הראשונים, שבהם חייבות נשים כמו אנשים).

בשיחה אחרת ביאר הרבי את הקשר הפנימי בין חג הפסח לחג השבועות, וספירת העומר שביניהם המבטאת את ההשתוקקות של בני ישראל לקבל את התורה. וכן את המנהג ללמד ילדים קטנים ביותר עניני אמונה בה' וענינים נעלים ועמוקים של תורה ומצוות, והחינוך לברך ולהודות לה' קודם אכילה ושתי' אף שאינו מבין עדיין את הדבר לעומקו. וגם: מענה על השאלה, איך תובעים ללמוד חסידות, גם ממי שעדיין לא מילא כריסו בש"ס ופוסקים.

במדור ההוספות, כפי שהונהג במשך השנים, מצורפים ב' אגרות קודש מיוחדות במינן של הרבי, העוסקות במאמצים הכבירים שהשקיע הרבי לבנות אלטרנטיבה כשירה לנהייה העצומה של בני הנוער בשנות השבעים והשמונים אחרי תורות המזרח, תורת הנפש וכו'. משום החשש הגמור ליסודות של עבודה זרה רח"ל בכל אותם כתות וקבוצות בהנהגת גורו.

כפי שמצויין בשלשלת היחס ב"היום יום" בשנת ה'תשל"ט – פנה הרבי לרופאי מחלות הנפש, שישלימו ידיעותיהם בדבר טיפול מדיטציה, ובאופן המותר דווקא, ועל ידי זה יהיה תועלת לאלפי יהודים הנצרכים לתרופות כאלו, שלע"ע תועים בדרכים אחרים ועד אביזרייהו דעבודה זרה. ובידעם שישנם תרופות אלו באופן הכשר יבקרו אצל רופאים אלו.

המכתב הראשון מחמשה עשר באב ה'תשל"ח ממוען אל ד"ר יהודה לנדעס מקליפורניה, והמכתב השני המתפרסם – בפרסום ראשון – מכתב יד קודשו של הרבי (כפי שניתן לראות בצילום המצורף), בא בהמשך לזה.

את הפענוח המלא של כתב היד, והנוסח המלא של המכתבים, ניתן לקרוא בקונטרס המוגש כאן להורדה.

להורדה בצורת חוברת להדפסה – לחצו כאן

להורדה בצורת חוברת לקריאה – לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.