מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשע״ו 14.05.2016

כן, זה אפשרי ● מנחם זיגלבוים

כשאני שומע אנשים שמספרים על ה'בוץ' בו הם נמצאים, עולות בי לפעמים דמעות והרבה כאב. פעמים רבות אנו נופלים בגלל חוסר מודעות, חוסר ניסיון, או סתם רפיון חושים מתוך תקווה שדברים יסתדרו איכשהו מעצמם ● כמידי שבוע ב-COL: הקאוצ'ר החב"די ר' מנחם זיגלבוים מגיש לכם מפתח נוסף להצלחה  כן, זה אפשרי
כן, זה אפשרי ● מנחם זיגלבוים
צילום אילוסטרציה: מנחם שרף

כמעט כל יום מישהו עוצר אותי ברחוב ומבקש 'טיפים' לחיים טובים יותר, או עצות איך להתמודד עם מצבים מסוימים. אני אוהב לעזור, אבל אני יודע שכל עצה שאתן, טובה ככל שתהיה, לא תפתור באמת בעיות. בחיים אין קסמים. לפעמים אני מזמין אנשים לתהליך של שינוי ולפעמים אני שולח אותם לפתגמים קצרים וחכמים שנמצאים בתחתית לוחות השנה. ככה זה כשרוצים את התורה כולה על רגל אחת.

כשאני שומע אנשים שמספרים על ה'בוץ' בו הם נמצאים, עולות בי לפעמים דמעות והרבה כאב. פעמים רבות אנו נופלים בגלל חוסר מודעות, חוסר ניסיון, או סתם רפיון חושים מתוך תקווה שדברים יסתדרו איכשהו מעצמם. "יהיה טוב", זה הסלוגן הרווח.

כדי להגיע להישגים בחיים, אין דרך אחרת אלא להתאמץ ולהקריב, בדיוק כמו בתרגילי ספורט, או בתרגילי מאמץ או דיאטה. לא צריך כישורים מיוחדים, אבל כן צריך כוח רצון, התמדה, סבלנות ולהיות מכוונים אל המטרה.

ארבעים ותשעת ימי ספירת העומר שאנו בעיצומם, מלמדים אותנו שאין הוקוס פוקוס בחיים, וכי כל שינוי דורש תהליך; כל יום בספירת העומר יש בו מאפיין של תיקון בעבודה האישית שלנו. יום אחר יום מטפסים בהתמדה עד שמגיעים לשינוי של ממש. ככה עשו בני ישראל את הדרך מ"מצרים" שהייתה הטמאה שבאומות, עד שראו את אלוקים בעיניהם. לא פחות. כן, זה אפשרי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.