מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשע״ו 12.05.2016

"טיכסו עצה": עם איזה מסר יצאו השלוחים מכינוס כ"ח ניסן?

"ויהי רצון שימצא מכם אחד, שנים, שלשה, שיטכסו עצה מה לעשות וכיצד לעשות, ועוד והוא העיקר - שיפעלו שתהיה הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש, תיכף ומיד ממש" ● בכ"ח ניסן, 25 שנה לשיחה "עשו ככל אשר ביכולתכם" התכנסו השלוחים והשלוחות לכינוס רב משתתפים בכפר-חב"ד, ביוזמת הוועדה לענייני גאולה ומשיח הפועלת בצעירי אגודת חב"ד ● הרב משה גרוזמן, שליח בראשון לציון וחבר בוועדה מספר ל-COL על מאחורי הקלעים ● מגזין שישי השלוחים טיכסו עצה
(צילומים: נתאי אבל)
משה בן-חיים

בכל שנה, מכנסת ה"וועדה לענייני גאולה ומשיח", בראשות השליח בכרמל חיפה הרב יהודה דונין, הפועלת בצעירי חב"ד, התכנסות מיוחדת בציון כ"ח ניסן, והשיחה של הרבי שמטלטלת כל מי שחסיד חב"ד יכונה. השנה, הכינוס היה בפורמט מורחב יותר.



על ההתארגנות לכינוס, על מה בדיוק 'טיכסו עצה', ועם איזה תובנות השלוחים יצאו משם, מספר לנו השליח בראשון לציון וחבר הוועדה לענייני גאולה ומשיח הרב משה גרוזמן:

מה הייתה מטרת הכינוס?

"כל שנה בתאריך זה, יש התכנסות של השלוחים. החלטנו שהשנה גם נשות השלוחים ישתתפו, ושהפורמט יהיה יותר מושקע, כראוי בשנת 'הקהל'. מאות שלוחים ושלוחות השתתפו באירוע. הכל היה בניהולו ובארגונו של השליח הרב יהודה דונין מחיפה, ואנחנו 'קצת עזרנו' יחד עם שאר חברי הוועדה".

איך מארגנים כינוס כזה בפרק זמן קצר שכזה?

"לכ"ח ניסן אף פעם אי אפשר להתארגן מספיק זמן מראש. בחול המועד הרמתי טלפונים לסגור את נושא הנואמים, והיו למעשה כמה ימים בודדים להתארגנות אחרי פסח.

"הרעיון של הכינוס הוא, לחזק את אחוות השלוחים, לשמוע ולהשמיע על כ"ח ניסן ועניינים המעוררים. בכינוס עצמו, הרב נפתלי ליפסקר מצעירי חב"ד, דיבר על עבודת השלוחים, עפ"י הוראותיו של הרבי.


"לחזק את אחוות השלוחים": הרב משה גרוזמן במהלך הכנס (משמאל)

"הרב יי"צ חיטריק דיבר על אחדות ואחוות השלוחים. הרב מ"מ גולוכובסקי מד"א חב"ד ברחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, דיבר על פעילות השלוחים, ועל חיזוק לימוד ענייני גאולה ומשיח.

"הרב יי"צ אופן עורר על החשיבות בנסיעה לרבי ועל אחדות בקרב החסידים, ושצרילך לקרב כל אחד, ורק לחשוב טוב אחד על השני. המסר שלו היה: " כולנו אחד כל אחד בסגנון שלו אבל צריך להיות מאוחדים. הרב פיני אלטהויז השליח בקרית טבעון נשא דברים החודרים אל הלב.

"ר' עמרם מויאל סיפר על יחידויות עם הרבי, והציג סדנא מיוחדת למשפחה החסידית והבאת הגאולה ע"י השמחה. הרב יוסי הלפרין הנחה את הערב בצורה מאוד מרתקת. המוטו היה שצריך לעשות עוד, וללכת הלאה בכל הכוח.

"שלושה דברים מרכזיים חיזקו את השלוחים בכינוס: 'משפחת השלוחים', עד כמה הרבי חושב על כל שליח, והזכות להיות שליח.

"מה שהיה מיוחד בעיני, שבאמצע החיים, כל הריצות והמשימות, יושבים ערב שלם ארוך עד 12 בלילה בשבת אחים גם יחד, ויוצאים עם המון מוטיבציה לצאת ולעשות העבודה של הרבי".




"שבת אחים גם יחד": ממראות הכינוס

האם כיום לאחר 25 שנה, 'נפל לנו האסימון' סוף-סוף מה הרבי רוצה מאיתנו?

"המנחה אמר ווארט יפה: בכ"ח ניסן, אנו עושים סעודה מפוארת, זה קצת מוזר... הוא הוסיף ואמר: גם השנה ושנה שעברה עשינו שני סעודות משיח (שבת אחרי שביעי של פסח) פה, נפל האסימון, שצריך לעשות את העבודה שלנו מתוך רוממות ולא מתוך הגישה שהרבי גוער בחסידים, 'אתם לא בסדר'. הרבי לא נוזף בנו. ההוראה לכל אחד היא לא משהו עלום שלא יודעים. יש מליוני מניחי תפילין, לומדי תורה, שומרי שבת, בעלי תשובה.

"איך שאני מבין את הדברים, מתוך אווירה של רוממות עושים עוד יותר. זה המסר שיצא משם: 'עשו ככל יכולתכם' - לעשות מתוך רוממות, זו זכות ושליחות גדולה. זה לא שיחה שלוחצת על המצפון. לא! תתרומם - ותעשה יותר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.