מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשע״ו 10.05.2016

בביתר התכנסו לעשות "ככל אשר ביכולתם" לבנות בית כנסת

התוועדות שתוכננה זמן רב מראש לכ"ח ניסן, הפכה בביתר לאמירת "'לחיים", לאחר ששעות ספורות קודם, התקבל באופן מפתיע מוקדם מהמתוכנן, אישור ההקצאה לבניית בית כנסת חדש ברחוב אוהב ישראל ● כך, יחד עם התוועדות לציון השיחה "עשו כל אשר ביכולתכם" צפו המתוועדים בתכניות הבנייה, וכיצד הופכים את החלום למציאות ●  COL מגיש סיקור ממה שהיה שם  סיקור מלא, תמונות
בביתר התכנסו לעשות
צילום: COL


כתב COL

בית הכנסת החדש בביתר, פועל רק חודשים ספורים, מתחילת חודש אדר א' השתא. אם תשאלו אורחים מזדמנים, הם לא יאמינו: מדובר בבית כנסת שאומנם נמצא במבנה זמני ופועל זמן קצר, אך שמעו יצא מכבר למרחוק. עם תפילות, שיעורים והתוועדויות בשבת אחים גם יחד, עם חום חסידי ואהבת ישראל.

הרעיון על הקמת בית כנסת של קבע בשכונה החדשה הנבנית בימים אלו בביתר, קרם עור וגידים מלפני כשנה. בסיועו ובהשתדלותו של נציג חב"ד המסור ר' יקי הרשקופ, הוחל בהליך הקצאה לבניית בית כנסת של קבע.

לאחר תהליך ארוך, בישרנו כאן לראשונה - באותו ערב - על מעמד החתימה של ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין ונציגי הקהילה על הקצאת שטח מתאים לבניית בית הכנסת ברחוב 'אוהב ישראל', בשכונה חדשה בביתר.

מועד ההקצאה - הוקדם לערב כ"ח ניסן

זמן קודם לכן, הוחלט בקהילה על התוועדות "עשו כל אשר ביכולתכם" בכ"ח ניסן, במיוחד בנושא התקדמות בניית בית הכנסת. התוועדות זו תוכננה מראש כבר לפני פסח.

מה שאירע בהשגחה פרטית, שבעירייה החליטו להקדים את מועד החתימה על ההקצאה בדיוק לערב כ"ח ניסן, וכך כאמור, ההתוועדות שתוכננה לכ"ח ניסן, הפכה ל"עשו ככל אשר ביכולתכם" אמיתי - איך הופכים את עניין בניית בית הכנסת החדש, למעשה בפועל...

ר' שניאור שטיינברג, הפועל בכל מאודו לנושא בית הכנסת, הציג בתחילת ההתוועדות את תכניות הבנייה, ודרכים למימון התחלת הבנייה. הוחלט בין היתר, להתחיל באופן זריז בכל ההכנות המעשיות לאיסוף הכספים והתחלת הבניה.

לאחר מכן הסבו הכל להתוועדות חסידית אל תוך הלילה, יחד עם משפיעי הקהילה.

***

המעוניינים ליצירת קשר לתרומה ו\או הקדשה בבית הכנסת חב"ד החדש, יכולים ליצור קשר במייל: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.