מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשע״ו 10.05.2016

המשטרה נערכת למאות האלפים שיעלו לציון רשב"י בל"ג בעומר

גם השנה ההגעה למירון תיעשה רק בתחבורה ציבורית ● המשטרה שבה ומבקשת מהציבור שלא להגיע עם רכבים פרטיים למירון והאזור ● מאות שוטרים ומתנדבים יפעלו לקראת ובמהלך ההילולא במטרה לשמור על בטחון הציבור ולהסדיר את התנועה ● היערכות המשטרה תמשך גם במוצאי שבת שאחרי ההילולא  ל"ג בעומר במירון
המשטרה נערכת למאות האלפים שיעלו לציון רשב
הולכות ונשלמות ההכנות של משטרת ישראל לקראת הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע שיחול אי"ה השנה ביום חמישי ח"י באייר. במסגרת תדרוך כתבים שנערך במשטרת התנועה הארצית, נמסרו עיקרי ההיערכות והכללים.

באבטחת האירוע ישתתפו השנה מאות שוטרים ומתנדבים ממשטרת ישראל, כאשר מחוז הצפון בפיקודו של ניצב אלון אסור אחראי על האירוע כולו, ובמקביל אגף התנועה בהובלתו של ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי ינהל את כל מערך הסדרי התנועה אל מירון וחזרה.

המשטרה תעשה כל שביכולתה על מנת שהמוני בית ישראל יוכלו לממש את רצונם וכמיהתם לעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. עם זאת, מאחר ומדובר באירוע שבו משתתפים מאות  לפי אנשים, המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית במטרה לאבטח את שלומם של הבאים ולהקל עד כמה שניתן את ההגעה והיציאה במקום.

תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית שבשליטה ופיקוח משרד התחבורה (אוטובוסים). הנוסעים יגיעו מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים כשבנוסף לתחנות הקבועות, חברות ההסעה יפרסמו על נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהן ריבוי מבקשים להגיע למירון (ירושלים, בני ברק וכו') בימי ההילולא יתוגבר משמעותית מערך התחבורה הציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית על פי בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה. הורדה ואיסוף העולים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך למירון בטרמינלים מוסדרים.

גם בשנה זו תופעל שוב 'שיטת הצבעים' לנוחיותם ובטיחותם של ציבור העולים. במטרה להקל את ההתמצאות של המגיעים והחוזרים ממירון. מדובר בחלוקה של שלושה צבעים שיסייעו בהנחיה מדויקת של קהל הרבבות שיגיע בתחבורה הציבורית לסוגיה. לשם כך נבחרו הצבעים, אדום, צהוב וכחול כאשר כל צבע מסמן אזור טריטוריאלי והיסעים.

שני החניונים שממול מירון יסומנו כדלהלן: צהוב לאוטובוסים המגיעים לישובים מרוחקים – כולל כרטיס הנסיעה שיהיה צהוב. כחול יסמן את האוטובוסים והחניון להיסעים מישובים קרובים. אדום יסמל את ההגעה של השאטלים הן הורדה והן עליה. כל האוטובוסים והשאטלים יגיעו עם הנוסעים אל מעגל התנועה בכניסה למירון ושם ירדו הנוסעים. החברות שאינן מוסדרות ואוטובוסים פרטיים, יגיעו תחילה אל חניונים מרוחקים (עין הוזים ופרוד) – צבע אדום. משם יוסעו כל המתפללים בשאטלים, עד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה ליישוב.

הצבעים יפעלו גם בחזרה, כאשר הנוסעים שבידם כרטיסים בצבע צהוב וכחול יצעדו לחניונים המסומנים בצבע הזה. בעלי הכרטיסים האדומים שירדו בכניסה למירון יעלו באותו מקום על השאטלים שיחזירו אותם לחניונים המרוחקים.

על פי התכנון, החסימות המידיות תהיינה בסמוך למירון וככל שהזמן יתקרב למועד ההדלקה יתרחקו החסימות לכיוון צומת גולני ולצמתים נוספים. אח"מים שקיבלו אישור מוסדר ממשטרת ישראל, יגיעו בתאום מראש לצומת שש (חנניה). שם יחברו לכוח ליווי שיביאם להר.

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון ספסופה שם יעלו להסעת 'עזר מציון' עד לציון או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט. במשטרה שבים ומדגישים כי יש להעדיף הגעה בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים מאשר כלי רכב פרטיים. ההגעה באוטובוסים, מסבירים במשטרת התנועה, בטוחה עשרת מונים מנסיעה בכלי רכב פרטיים, הנהגים מונחים ומפוקחים על ידי קציני בטיחות של החברות. בנוסף לכך, שוטרי משטרת התנועה הארצית יערכו בדיקות פתע של כשירות כלי הרכב הציבוריים ושל הנהגים במטרה למנוע כל חשש של סיכון הנוסעים.

המשטרה גם ערוכה בכוחות גדולים של משטרת התנועה הארצית למנוע חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין דרכי ההגעה למירון. השוטרים יבצעו חסימות כבישים למניעת הגעת כלי רכב פרטיים, ולכן אין טעם לנסות ולהתחכם ולעקוף את החסימות מאחר ויהיו מחסומי משטרה הן על הדרכים הסלולות, והן בשבילי עפר בואכה מירון.

המשטרה מבקשת להעלות גם את נושא בטיחות העולים לציון במירון. הציבור תבקש בכל לשון של בקשה לא לטפס על עמודי חשמל או גדרות ותחנות אוטובוס או על עצים, ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל.

הציבור נקרא לשמירה הדוקה והכרחית על הילדים הקטנים המגיעים למקום. במידה ומזג אויר יהיה חם הציבור מתבקש להרבות בשתיה. המשטרה ערוכה לכל תרחיש ובעת הצורך תופעל מערכת הכריזה במקום בשפותהשונות ויינתנו הנחיות לכלל הציבור איך להיערך. המשטרה פועלת בשיתוף פעולה מלא וצמוד עם כל זרועות הבטחון וההצלה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.