מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ו 08.05.2016

הילולת רבי חיים ויטאל זיע''א במעמד הרב ירוסלבסקי

במעמד הרב יצחק יהודא ירוסלבסקי רבה של שכ' נחלת הר חב"ד ומזכיר בית דין רבני חב"ד ובראשות רבי חיים פינטו רבה של אשדוד וקרית מלאכי: אלפים בהילולת המהרח"ו זצוק"ל באוהל קברי הצדיקים בקרית מלאכי  הילולת רבי חיים ויטאל
הילולת רבי חיים ויטאל זיע''א במעמד הרב ירוסלבסקי
העיר קרית מלאכי לבשה חג במוצאי שבת בהילולא הגדולה של מזבח הטהור רבנו הקדוש רבי חיים ויטאל זצוק"ל תלמידו הגדול של האר"י הקדוש זיע"א דודו ומחותנו של "הרב המוסמך" הגה"ק רבי יאשיהו פינטו זצוק"ל, במלאת 396 שנה להסתלקותו, מעמד ההילולא התקיים באוהל קברי הצדיקים בקרית מלאכי בהשתתפות אלפים רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ ובראשם הגה"צ רבי חיים פינטו הרב הראשי לאשדוד וקרית מלאכי, הרה"ג ר' יצחק יהודא ירוסלבסקי רבה של שכ' נחלת הר חב"ד ומזכיר בית דין רבני חב"ד, ראש העיר אלי זוהר, הממונים על המועה"ד, ר' חיים שטיינר סגן ראש העיר, רבנים ואישי ציבור חשובים.

בסעודה שלישית בבית הכנסת "ישמח משה" באשדוד השתתפו מאות אנשים שבמהלכה נשא דברים הגר"ח פינטו בשבחי המהרח"ו ואף התייחס למקום מנוחתו. בדבריו הזכיר על גדולתו וקדושתו של בעל ההילולא זיע''א. בשלב זה הציבור היה מרותק לדבריו של הגר''ח פינטו בעת שהתייחס במכוון למקום קברו של בעל ההילולא אשר רבים טוענים מחוסר ידיעה שעדיין טמון הוא בדמשק ואמר: שראוי ונכון להרבות בתפילה ותחינה על קברות הצדיקים, אשר הם מגן וצינה לכלל ישראל מפני צרותיהם, בפרט בימי ההילולא של הצדיקים, העת בה הם נפקדים בישיבה של מעלה, ובכוחם לפעול ישועות גדולות לטובת עם ישראל. ואם כי לצערנו קברו של רבנו בעל ההילולא רבי חיים ויטאל זיע"א, כבר אינו במקומו בוודאות, ואין באפשרותנו לשפוך צקון לחשנו שם, מכל מקום, ברור הדבר, שתפילה מעומק הלב לבורא עולם שיחוננו בזכותו ביום ההילולא דיליה, תעלה מעלה לפני כסא הכבוד ותפעל פעולתה.

לקראת ערב במוצאי שבת, התקיימה ההילולא עם 'תיקון כרת' שאותו תיקן וסידר בעל ההילולא המהרח''ו זיע''א שנאמר בצוותא חדא באוהל קברי הצדיקים שהיה מלא עד אפס מקום כאשר גם בכל הרחבה התאספו אנשים ולמדו את התיקון יחד עם שבעה הקפות שנאמרו ע"י כל הקהל בחוברת תפילה שחולקו לכל הבאים הרבים כשלפני התיבה עבר חתדב"נ הרה"ג ר' שמואל אוחנה. ספר התורה הק' שנכתב ע"י הרי"ף הגה"ק רבי יאשיהו פינטו זיע"א פי' על ה'עין יעקב' לפני כ-400 שנה הובא למקום והונח על קברי הצדיקים כשרבים עוברים להניח את ידם על ספר התורה ומעתירים בתפילה לישועת הכלל והפרט.

בדברים שנשא הגה"צ רבי חיים פינטו הביא את דברי רבינו המהרח"ו זיע"א שבגלות זו ודאי עברנו את שער המ"ט טומאה ואם כן איך אפשר להנצל? אלא הכח לכך זה רק בזכות עסק התורה הקדושה שזה לא היה במצרים. הרב פינטו הזכיר שמעלת התיקון כרת שמתקיימת מיד לאחר חג הפסח היא מועילה לחשש שח"ו למי שנכשל בעוון אכילת חמץ שאיסורו כרת. בסיום ערך ברכת מי שבירך לקהל.

במשך הלילה ולמחרתו עלו עוד אלפים רבים מכל רחבי הארץ לתפילה באוהל קברי הצדיקים לישועת הכלל והפרט כשבכניסה מדליקים נרות עמך בית ישראל לכבוד בעל ההילולא.

באוהל קברי הצדיקים זיע"א טמונים עוד צדיקים קדושים וטהורים גדולי הדורות אשר טרם הגיע לפרסם את שמם, כשביניהם טמונים: רבנו שלמה פינטו זצ"ל, ושל רבי אברהם מלכא הי"ד זצ"ל ה"נזיר" לארץ ישראל לאחר שהגר"ח פינטו הציל את קבריהם מסכנת חילול מוחשית ביניהם ככל הנראה גם את קברו של מזבח הטהור רבי חיים ויטאל זיע"א.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.