מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשס״ה 26.01.2005

יוזמה מקורית של אחדות ב'סדר ט"ו בשבט המרכזי'

בערב מרגש ורב תוכן, הצליח ארגון "גשר של זהב" ללכד קבוצות מפתח מכל שדרות העם בישראל, שהסבו יחדיו ל"סדר ט"ו בשבט המרכזי". את האולם היוקרתי של מלון המלך דוד בירושלים גדשו חיילים נציגי כל חילות השדה, אזרחים משדרות ומצפון תל-אביב, קבוצות של עולים חדשים, צעירים ומבוגרים, אנשי עסקים ועמלי תורה – שהתאחדו כולם סביב "הנקודה היהודית" – מורשת ישראל. הרב שאול נפתלין, מראשי הארגון ומיוזמי האירוע, מסביר כי הרעיון לקיום הערב המלכד בא לאחר חודשי פעילות אינטנסיבית של ארגונו עם כל הקבוצות הללו בנפרד: "נאמנים להוראותיו של הרבי, זכיתי יחד עם עמיתי העו"ד יהודה זרצקי להקים את 'גשר של זהב', מתוך מטרה להפיץ את המאור של היהדות – ולקרב לאורה את כל שדרות העם".
יוזמה מקורית של אחדות ב'סדר ט
המשתתפים שמעו דברי תורה, שרו שירים מסורתיים וחסידיים, ויצאו בתחושה מרוממת שדווקא היום, יותר מתמיד, צריך להדגיש את המשותף, ללכד את כל קצוות הקשת ולהגביר את "אהבת החינם" בישראל. הרב שאול נפתלין, מסביר כי "אנו פועלים בשיתוף פעולה עם צה"ל, עם מועצות מקומיות, עם משרדי הקליטה והחינוך, ועם קבוצות מכל קצות הארץ. מטרתנו היא להדגיש את המלכד והמאחד, להגביר את המודעות של הערכים ולהגביר את המשותף לכולנו". סייעו לקיומו של האירוע: צה"ל, המשרד לענייני תפוצות, המועצה הדתית ירושלים, ארגון זק"א, וארגונים חברתיים שונים. שורה נכבדה של אישי ציבור חשובים נטלו חלק באירוע, וחיזקו את ידי המארגנים. נשאו דברים: שר התפוצות נתן שרנסקי, הרב שאול נפתלין, הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב ישראל וייס, רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, מפקד צבאות היבשה האלוף יפתח-רון טל, מר איזי ליבלר מראשי הארגונים היהודיים העולמיים, חבר הכנסת אבשלום וילן, חבר הכנסת מיכי רצון. רגע מרגש באירוע היה כאשר בשידור חי מהעיר שדרות הועברה ברכתו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב שלמה עמר, שמכיר את פעילות הארגון ולמרות ביקורו המתוכנן בשדרות ביקש לשאת דברים. לאחריו, נשא דברים גם רבה של ז'נווה הרב דיין, שמכיר את פעילות 'גשר של זהב' עם יהדות התפוצות בזכות מעורבותו של אחיו ר' רפי דיין בפעילות.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
שוקי כל הכבוד
ט"ז שבט ה׳תשס״ה
חב"ד חולון
2.
כל הכבוד!
ט"ז שבט ה׳תשס״ה
שוקי, עלה והצלח!
3.
שוקי - גאים בך !
ט"ז שבט ה׳תשס״ה
שוקי אנו גאים בך על יוזמותיך הברוכות לאחוד עמ"י בא"י.
י'ישר כח!
בני הדודים
4.
ומקרבן לתורה
י"ז שבט ה׳תשס״ה
כבר לימדנו רבינו נשיא הדור את המוטו המרכזי בהפצת המעיינות ובקירוב לבבות "ומקרבן לתורה" - לקרב יהודים לתורה, ולא את התורה וכו'. חבל שלא נצמדים למקורות, וכבר ידועה שיטת הפשרות עד להיכן מגיעים...
5.
שוקי!
י"ז שבט ה׳תשס״ה
כל הכבוד!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.