מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ו 04.05.2016

שברולט טראוורס, מי צריך מיניוואן

בשנת 2009 פסקה שברולט לייצר את המיניוואן המנוח "אפלנדר" ותחת זאת הגיע לעולם הקרוסאובר "טראוורס" עם שבעה או שמונה מקומות לבחירה. מה זה אומר מבחינת המשפחה? יצאנו לבדוק.
שברולט טראוורס, מי צריך מיניוואן
ב"ה
"אמריקה" זה מזון מהיר, חנויות ענק, כבישים ארווווכים, מיניוואנים פול סייז שבולעים כל דבר בתוכם חוץ מטרקטורון... מסתבר שהאמריקאים כ"כ מחבבים את הקרוסאוברים המגודלים שלהם שהם פשוט הפסיקו לייצר מיניוואנים. ולא רק שברולט, גם פורד הפסיקה לייצר את הווינסטאר ובמקום זה היא מוכרת את האקספולרר או הפלקס.
הטראוורס עשה עלייה לארץ כבר משנת 2009 ובהמשך עבר מתיחת פנים קלה. לפני כשנתיים הפתיעה שברולט ישראל בגרסה "עממית" שעולה כ-220.000 ₪ והיא מציעה בין השאר אופציה מעניינת לאלו שמעוניינים ברכב שבעה מקומות אבל לא מעוניינים לנסוע במיניוואן.
הקרוסאובר הענק משתרע לאורך של יותר מחמש מטר ומציע רשימת איבזור עשירה כבר בגרסת הבסיס.
המנוע של הטראוורס הוא אמריקאי קלאסי בנפח 3.6 ליטר שמפיק 282 כ"ס. הוא מתאים לנסיעות ארוכות ונינוחות ומגיע עם יכולת גרירה מרשימה. ניסיון שלנו לנהוג בו במהירות ובמיוחד בעליות תלולות כשל במהרה ומהר הבנו שלא מדובר ברכב ספורט...
רכב המבחן הגיע ברמת האיבזור LTZ המפוארת שעליה תצטרכו להוסיף קצת יותר ממאה אלף ₪!
הLTZ מגיע עם הנעה כפולה, המיועדת בעיקר לאחיזת כביש מדהימה שלא פגשנו בקרוסאוברים אחרים, שמתקשים לעיתים להישאר על הנתיב, הטראוורס נראה היה כאילו הצמידו מגנטים לצמיגים שלו והוא משרה תחושת ביטחון מרשימה.
רשימת האיבזור ארוכה ארוכה וכוללת התנעה מרחוק, שני גגות שמש, זוג מושבים חשמליים וממוזגים וכל הפאר כמיטב המסורת האמריקאית. ריח העור המשובח נלווה אלינו גם אחרי שהחזרנו את המפתחות.
גם רמת האיבזור הבטיחותית מרשימה והיא כוללת: התראת רכב בשטח מת, מצלמה אחורית, התראה על התנגשות ועל סטיה מנתיב. לאידך הנדסת האנוש והתפעול קצת הצליחו לעצבן אותנו במהלך המבחן, עם משענות הראש שחוזרות כל הזמן למקומם, מחשב הדרך שלא בדיוק הבין מה ביקשנו ומערכת המולטימדיה שהרגישה כמו גירסת חלונות... וחייבה אותנו לפחות פעמיים לכבות את המנוע כדי להפעיל אותה כמו שרצינו...
מאחור אפשר לקבל שני שורות של שלשה מושבים או שני כורסאות עור משובחות ושורה של שלוש מאחור, יש מקום ובשפע. הוסיפו לזה בקרת שליטה על המיזוג ומערכת שניתן לצפות בה בסרטי JEM ... ויש לנו ממש טנק חב"ד. (ושקט מופתי בחלק האחורי) תא המטען גדול יותר מכל קרוסאובר שבחנו עד היום אבל לא מתקרב לבור העמוק שישנו בכל מיניוואן.
את המבחן הזה אנו רוצים לסיים עם נתון מעניין, מאז פתיחתו של המדור לפני שנתיים וחצי, זה פעם שנייה שאנו פוגשים רכב שכ"כ מבוקש כיד שנייה, הוא נמכר במחיר מחירון ולעיתים אף מעליו וזה באמת דבר נדיר מאד בשוק הרכב הישראלי שכנראה מאד מעריך את הטראוורס.
אז מי שמחפש מיניוואן קלאסי עם דלתות הזזה חשמליות, ותא מטען של 1.000 ליטר לא ימצא בטראוורס תחליף. אבל כל השאר שחשוב להם דווקא קרוסאובר ותא נוסעים מהודר ימצאו בטראוורס את מבוקשם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.