מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ו 04.05.2016

מסע של אש וקרח: ביקור ראשון מסוגו בסיביר שעברה מהפך

עטופים בבגדים חסיני קור ומכורבלים במעילים עבים, צעדו במשך שבוע ימים שליחי 'משפחה' בין מחנות הכפייה 'הגולאגים', בתי הסוהר וערי מדבר הקרח הנורא ברוסיה, ארץ הגזירה שאליה שלחו הצארים והקומוניסטים את אסיריהם לעבודת פרך - ועד להיום, כאשר הפכה סיביר הקפואה שספגה את דמם הקרוש של עשרות אלפי יהודים לחבל ארץ מודרני בנוי היטב, עם מרכזים יהודים מפותחים וגדולים, על-ידי רבני הערים - שלוחי חב"ד   מסע של אש וקרח
מסע של אש וקרח: ביקור ראשון מסוגו בסיביר שעברה מהפך
עטופים בבגדים חסיני קור ומכורבלים במעילים עבים, צעדו במשך שבוע ימים שליחי 'משפחה'' בין מחנות הכפייה 'הגולאגים', בתי הסוהר וערי מדבר הקרח הנורא ברוסיה, ארץ הגזירה שאליה שלחו הצארים והקומוניסטים את אסיריהם לעבודת פרך. ומאות אלפי יהודים וחסידים הי"ד מצאו שם את מותם.

ועד להיום, כאשר הפכה סיביר הקפואה שספגה את דמם הקרוש של עשרות אלפי יהודים לחבל ארץ מודרני בנוי היטב, עם מרכזים יהודים מפותחים וגדולים, על-ידי רבני הערים - שלוחי חב"ד בערי סיביר השליח הרב שניאור זלמן זקלס, נובוסיבירסק בירת סיביר, השליח הרב אהרן, ווגנר, אירקוצק, אחיו השליח הרב בנימין ווגנר, קראסנויארסק והשליח הרב לוי קמינצקי, טומסק. שיחד עם מחיים את סיביר הקפואה.

הכתבה המרתקת תחת הכותרת " מסע של אש וקרח", פרטי עטו של הסופר והעיתונאי ר' אהרן גרנות, הופיע במוסף המרתק לחג הפסח בעיתון 'משפחה', משולבת בהיסטוריה, ראיונות וצילומים מרהיבים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.