מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ו 04.05.2016

כל אשר ביכולתכם: מהפכת גאולה ומשיח יוצאת לדרך

שתי שבתות לאחר השיחה (ו' באייר), הרבי התווה "דרך ישרה" שעל ידה ניתן לחולל את המהפכה, הן בקרבנו והן בהפצת תודעת הגאולה בקרב כל שכבות העם היהודי ● המהפכה יוצאת לדרך ● טורו של הרב אלישיב הכהן קפלון  מהפכת גאולה ומשיח
כל אשר ביכולתכם: מהפכת גאולה ומשיח יוצאת לדרך
ניתן לתאר את שנת תנש"א כתחנה מכריעה בזמן, במסע הארוך בשנות נשיאותו של הרבי. שנה זו הוגדרה בתודעתנו כמיוחדת, עקב שני דברים שוברי שגרה, ואפילו מעוררי תדהמה, שאירעו בה.

הראשון: הבטחתו הנחרצת של הרבי שארץ ישראל תישאר המקום הבטוח ביותר ליהודים, גם בזמן המלחמה.

השני: הצהרתו המרעישה של הרבי כי האחריות לביאת המשיח מוטלת מעתה, כביכול, על כתפי החסידים!

בשני אלה ראיתי את הדברים רק מצד אחד של המתרס – חצר הרבי, בית חיינו. שמעתי את ההבטחה בעת מלחמת המפרץ, אך לא ראיתי בהתממשותה, כיון שלא הייתי בארץ. כמו כן נכחתי במעמד המזעזע של העברת האחריות אל החסידים, אך בעוד ההבטחה אודות ארץ הקודש התקיימה תיכף ומיד – רצונו של הרבי להחיש את הגאולה (בשיחת כ"ח ניסן) עדיין לא נתקיים, ועודנו מחכים בתוך כלל ישראל לביאת ולגילוי המשיח.

עם זאת, אין להשוות כלל את רמת העיסוק בביאת המשיח – אז, לבין מה שקורה היום, כאשר תודעת הגאולה חדרה למוחם ולבם של מאות אלפי יהודים, והציפיה עלתה דרגות רבות.

מה חולל את השינוי?

אז קודם כל, כמובן, השיחה עצמה. אך זכורני שמהשיחה עצמה נותר בעיקר הלם! ולא דברים מעשיים.

מה שקרה הוא, שלאחר זמן קצר, שתי שבתות לאחר השיחה (ו' באייר), הרבי התווה "דרך ישרה" שעל ידה ניתן לחולל את המהפכה, הן בקרבנו והן בהפצת תודעת הגאולה בקרב כל שכבות העם היהודי.

הנוסחא פשוטה למדי: ללמוד! פשוט לדעת ולהבין במה מדובר. אני מאמין בביאת המשיח, כי אני מבין את גודל הנחיצות בכך, וחש במצב האומלל של העולם בכלל והעם היהודי בפרט, בכל רגע שדבר זה אינו קורה.

מה ללמוד? בטח איזה 'המשך' עמוק, שבו מבוארים פרטי ה'גילויים' דלעתיד לבוא. אז לא! ההנחיה המפורשת שנתן הרבי בהתוועדות היתה – להתחיל מהמקורות הראשוניים בנושא המשיח והגאולה המופיעים בתורה שבכתב; אחר כך – נושאים אלה כפי שהם נדונים תורה שבעל פה. אחרי זה – חסידות, לקוטי שיחות וכו'.

בצורה כזאת, הגאולה וביאת המשיח חדלים מלהיות "אחד מתוך שלוש עשר" העיקרים, אלא הופכים להיות נושא השייך לכל יהודי, כל אחד לפי רמתו והעיקר – רמת התקדמותו בלימוד הנושאים, כאשר מרמה אחת יכול הוא להגיע במהרה לרמה שתיים וכן הלאה.

ועדיין לא באנו על סיפוקנו. דרוש עוד משהו כדי להנגיש את הדברים לציבור הרחב, ולא רק לחובבי ספרות איכותית. אכן, ספרות רחבה יצאה לאור, גם שפות שונות שימשו ככלי להעברת המסרים, אך כנראה (וראה גם "הקדמת המלקט" בתניא) לא כל הציבור אוהב לקרוא... ואין מה שיחליף הרצאה מרתקת.

ובכן, אנשי בשורה אנו היום:
הארגון "פרדס" שהוקם לאחרונה כדי לתת לשלוחים את האפשרות ליהנות מביקור בקהילתם של מרצים מעולים ומקצועיים – מתגייס בכל מאודו לשחזר את אותה הצלחה מופלגה גם בעניני משיח וגאולה. מרצים מטעם הארגון יבקרו באינטנסיביות בבתי חב"ד ויחדירו לעמך ישראל את תורת הגאולה בצורה מסודרת, מהתורה שבכתב ועד לליקוטי שיחות. המהפך יקרה – אם ההרצאות אכן תינתנה...

לשם כך, דרושה עזרתנו אנו: כל אחד מאתנו חפץ ביקרא דמלכא ומרגיש בנחת-רוח שתיגרם לרבי כאשר לאחר 25 שנה - לימוד עניני משיח וגאולה יעוררו ציפיה מחודשת בכל שדרות העם להתממשות הדברים בחיינו ובימינו ובחייכון וביומיכון ובחיי דכל בית ישראל!

כיון שכך, ולאות התקשרות ונאמנות לרבי, נתרום מכספנו בשמחה ובטוב לבב עשר פעמים ח"י, וכל המוסיף מוסיפין לו, ונזכה לראות בקרוב ממש בהתגלות המשיח לעיני כל ישראל.

פשוט לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.