מערכת COL | יום כ"ו ניסן ה׳תשע״ו 04.05.2016

הגיע הזמן לדאוג לגוף, וגם לנשמה ● בריאות

האם פעם עצרתם לרגע, כדי לחשוב קצת על הבריאות שלכם? בתוך כל מירוץ הזמן אנו שוכחים לעיתים את החשוב ביותר: הבריאות. חשוב לנו, חשוב גם לילדינו שנזכה לגדלם מתוך בריאות טובה ● בעוד עשרה ימים בע"ה, תצא לדרך סדנה ייחודית מסוגה ושלישית בסדרה, במלון ספא עין גדי - 'א-מחיי'ה' שמה, המשלבת חיזוק וניקוי הגוף, ומועילה גם לנשמה ● הגב' איריס-אהובה פיקובסקי, מספרת בראיון ל-COL על הסדנאות הייחודיות, מה המיוחד בהן, וגם: על הקשר לתורת הרמב"ם ● מיוחד  לגוף וגם לנשמה
הגיע הזמן לדאוג לגוף, וגם לנשמה ● בריאות

כתב COL

האם פעם עצרתם לרגע, כדי לחשוב קצת על הבריאות שלכם? בתוך כל מירוץ הזמן אנו שוכחים לעיתים את החשוב ביותר: הבריאות. חשוב לנו, חשוב גם לילדינו שנזכה לגדלם מתוך בריאות טובה.

ביום ראשון ז' באייר, בעוד עשרה ימים בע"ה, תצא לדרך סדנה שלישית בסדרה, ייחודית מסוגה, המתאימה לחסידי חב"ד, תחת הסכמתו ופיקוחו של הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב"ד צפת וראש מחלקת הכשרות בעיר, המשלבת חיזוק וניקוי הגוף, ומועילה גם לנשמה.

הסדנא הייחודית במלון ספא עין גדי, א-מחיי'ה שמה, מתקיימת תחת 'בית רפאל', בהנהלת דבורה ד. בראל, וכשמה כן היא: מחזקת את בריאות הגוף, ומחייה את הנשמה.

מי שעומדת מאחורי הפקת הסדנאות האלו היא הגב' איריס אהובה פייקובסקי, והיא מספרת בראיון ל-COL מה הביא אותה להקים את הסדנא:

הגב' פיקובסקי: "במקצועי אני ציירת ועוסקת באומנות. אחרי 20 שנה בחו"ל, עליתי לארץ והתקרבתי ליהדות ולחסידות חב"ד. בעיות בריאות ליוו אותי ובמיוחד בעיית עודף משקל. ניסיתי דיאטות ושיטות שונות רבות לתזונה נכונה וירידה במשקל כמו סדנאות ניקוי עם מי קוקוס או עשב חיטה. ההתקרבות ליהדות נתנה לי את התשובות לנפש, אך הבעיות של הגוף עדיין לא מצאו את פתרונן".

היא ממשיכה ומספרת על שנים של תחושת חוסר איזון ריגשי, עלייה במשקל, עייפות וחוסר שליטה בגוף. זה הוביל אותה לרצות ללמוד איך לחיות נכון, להתמודד ולנהל אורח חיים בריא. כל זה נמשך, עד שהגיע השוני.

"יום אחד פגשתי חברה שעברה שינוי מהותי באורח החיים ובתזונה", מספרת הגב' פיקובסקי, "כששאלתי אותה איך היא עשתה זאת היא הפנתה אותי לתזונאית מומחית שגרה בירושלים, החלטתי לנסות והגעתי אליה הביתה. מהרגע שנכנסתי לביתה הרגשתי שזה זה, החיוניות והאנרגיה הטובה שהשרתה עלי שבו אותי בקסמיה".

מומחית התזונה היא הגב' דבורה דולינקו-בראל, תזונאית העובדת כבר 30 שנה בשיטת ההגיינה הטבעית, ומבחינתה המיצים הירוקים הם האנטיביוטיקה של הטבע. באותו יום היא התחילה תהליך מיידי של ניקוי הגוף במשך 12 יום ברציפות, והבינה שמצאה את הדרך.

שיטה זו של הגיינה טבעית ורפואה חיונית פותחה ע"י הרברט שלטון, שגר ועבד בטקסס ארה"ב, והתמחה בצום מים ותזונת מיצים. 

העניין הבשיל למעשה בפועל, לפני כחודשיים, אז שוחח בעלי עם החברותא שלו ובין הנושאים עלה גם עניין האכילה והירידה במשקל.

לבסוף החלטנו לערוך לו סדנא פרטית על השיטה שהוכיחה את עצמה אצלי, וגם קישרנו אותו עם הגב' דבורה דולינקו-בראל ששיתפה פעולה באופן מלא ואף פרסמה גם היא על הסדנא הנסיונית".

"בתוך מספר ימים נרשמו עשרות לסדנא, ואז החלטנו לקפוץ למים. שוחחנו עם מלון עין גדי ותוך זמן קצר הסדנא יצאה לדרך. קיבלנו מטבח נפרד, קנינו את הירקות והפירות האורגניים באופן עצמאי והפידבקים לא איחרו להגיע. אנשים החמיאו ולא הפסיקו לדבר עד כמה שזה מדהים, ההתלהבות של המשתתפים הייתה מעל המצופה".



ומאז, הכל הסטוריה. הסדנא השלישית תצא בעוד עשרה ימים לדרך.

מה המיוחד בסדנא שאני לא יכול לעשות בבית?

"בהחלט יכולים לעשות את זה בבית. אבל תהליך כזה, דורש שינוי וכל שינוי צריך מורה שיראה לך מנסיונו ויחסוך התמודדויות ונפילות. המורה יתן לך טיפים מדוייקים לעשות את השינוי ולהטמיע אותו. אנו לא מביאים כאן עוד דייאטה זמנית, אלה מהפיכת בריאות של ממש. 

"בסדנא נלמד לשמור באמת על הבריאות, וזה מתבסס על הרמב"ם. הרמב"ם בהלכות דעות יש כמה התייחסויות מדהימות שלו לנושא. "כל המנהיג עצמו בדרכים אלו אני ערב לו שלא בא לידי חולי כל ימיו, עד שיזקין הרבה וימות. ואינו צריך לרופא ויהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו." אלו דברים חזקים שאנו מעבירים אותם במהלך הסדנא.




דברנו על חיזוק הגוף. איך זה קשור לחיזוק הנשמה?

נפש בריאה בגוף בריא. הבסיס הוא, כמו בתורת החסידות: ללמוד לשלוט בנפש הבהמית. זה המפתח, הגוף והנשמה משולבים אלו באלו בקשר הדוק. השילוב של המנוחה במקום כה מרגיע, הרחק משאון היום-יום, משפיע על הגוף והנשמה גם יחד, ומכאן יוצאים מחוזקים להמשיך את השינוי לחיי היום-יום.

ואיך זה מתאים גם לחסידי חב"ד?

זה מתאים לכל אחד. בחב"ד צד הנפש והרוח מאוד גבוה, וצריך לאזן את זה בגוף. כשיש יותר זמן ויותר עמקות להתעסק בנפש, הרבה בעיות נפתרות גם דרך אכילה נכונה, זה הקשר של הגוף והנפש. כשהתחלתי עם התזונה הזו, שמתי לב בעצמי שיש לי יותר סבלנות, יותר קבלת עול, משמעת עצמית, יותר אנרגיה לעשות דברים, זה מדהים!





מה התגובות שאתם מקבלים?

"למה הסדנא לא ממשיכה לחודש ימים"? ו"כל אחד בעמ"י חייב לעבור את זה". עוד תגובה שקיבלנו אחרי הסדנא הקודמת: "החיים שלי השתנו".

הגיעה מישהי לסדנא עם הליכון ו'שק של תרופות'. בסוף הסדנא הורגש ש היא היתה הרבה יותר ניידת, הלכה הרבה בלי ההליכון, ואמרה לנו אחר כך בהודעה ששלחה: "לא להאמין איזה שינוי!" היא המשיכה את התהליך בבית, והחלה להוריד בהדרגה את התרופות.

"היה מישהו שהגיע לסדנא הראשונה, הגיע מעומס חיים לחוץ, והתחיל להרגיש עייפות כרונית, חוסר ריכוז, ובעיות בעיכול. הוא הרגיש שצריך שינוי. פתאום נפקחו לו העיניים, הרגיש בהירות ושלוות נפש, לכל דבר הזמן והמקום שלו, וחייו החלו יותר להסתדר. בעיות העיכול נעלמו, וחזרה אליו אכילה מאוזנת.

יש כאלו שיגידו, זה יקר, או זה חמישה ימים הרבה זמן.

"עדיף להשקיע בדברים כאלה, את פסק-הזמן הזה בחיים להשקיע ולקבל דברים טובים, ולזכות בערבות של הרמב"ם שלא להגיע לידי חולי כלל. המיוחד בסדנא, שמקבלים כלים ללימוד אורח חיים בריא, וממשיכים את זה אחר כך, הלאה - לאריכות ימים ושנים".

פרטים נוספים והרשמה לסדנא ניתן לקבל באמצעות פניה למייל של הגב' איריס אהובה פייקובסקי בכתובת [email protected]

או בטלפון: 052-695-69-65


















הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.