מערכת COL
|
יום כ"ה ניסן ה׳תשע״ו
03.05.2016
פריוס פלוס - נעים להזכיר
טויוטה משווקת בישראל כבר שלש שנים מיניוואן היברידי, שלמרות גילו הצעיר כבר זכה למתיחת פנים קלה. לקחנו מעט תיקים ואת המשפחה ויצאנו למסע ארוך במיוחד.
לפני שנתיים בחנו ב"אלה ברכב" את המיניוואן ההיברידי היחיד בישראל. ביקשנו שוב לבחון את הפריוס פלוס לנסיעת מבחן ארוכה במיוחד כדי לבדוק את צריכת הדלק, מה השתנה במתיחת הפנים ואיך הוא עומד במבחן הזמן.
במבט ראשון מדובר על אותה מכוניות בדיוק, עיון מדוקדק מגלה לנו על פנסי לד מודרניים וגריל אגרסיבי יותר ובכל מקרה הפריוס פלוס נראית עדכנית ומודרנית.
מבפנים קצת קשה לגלות את השינויים. נוספה מצלמה אחורית מצוינת, המושבים נוחים אבל קצת חסרי תמיכה בגב העליון והגוונים שלהם התחלפו מבהיר אלגנטי למושבי בד, שיותר מתאימים לילדים ששותים שוקו ברכב... מערכת המולטימדיה גדלה מעט, לוח המחוונים הדיגיטלי במרכז נראה מודרני והייטקי וכל הנתונים מוצגים בו בצורה ברורה ונעימה.
כמו תמיד בטיוטה הנדסת האנוש מצוינת, יש בקרת שיוט, בקרת אקלים (שקשה לקרוא בשמש), מתגים (קצת קטנים) על ההגה למערכת השמע והטמפרטורה של המזגן ומראות שמתקפלות רק אם ממש תבקשו.
לא אהבנו את שלט הנוחות שנראה פשוט מידי לטעמינו והחלונות האחוריים לא כהים, כך שהיושבים מאחור זכו לשיזוף חינם... מה שהבליט את חסרונו של המזגן האחורי.
השורה השנייה מרווחת ולכל נוסע ישנו מושב הנע על מסילה נפרדת. שורת המושבים השלישית קצרה במיוחד ומיועדת לילדים בגילאי 7-8 שוויתרו מראש על יחידת התאורה עבורם... תא המטען כמקובל בקטגוריה קטן וניתן לאחסן בו מקסימום צ'ימיגג מקופל...
הפריוס מונעת ע"י שני מנועים, בנזין וחשמלי השני מקבל את הכח מאנרגיית הבלימה של הרכב, וביחד הם מפיקים 136 כ"ס. מי שמעוניין לקבל קצת יותר כח, מוזמן ללחוץ על המתג POWER שמשלב את הכח של צמד המנועים שדוחפים את הפלוס קדימה בתחושה שלא הכרנו בעבר ברכב היברידי, אבל שורף את כל הדלק שחסכתם ביומיים האחרונים... וזה היה בצחוק כמובן כי גם בנסיעה נמרצת דרומה זמן קצר לפני שבת הראה לנו מחשב הדרך נתון של 12.5 ק"מ לליטר. ולא שכחנו את הסיבה לנסיעת המבחן הזו, נתון צריכת הדלק בהיברידי שנסע כל העת בתפוסה מלאה עמדה על 16-18 ק"מ לליטר (כמו במבחן הקודם...) וזאת עם רגל רגועה על דוושת התאוצה ומיצוי המנוע החשמלי בכל תחילת נסיעה.
לסיכום: המיניוואן ההיברידי היחיד בישראל עושה את עבודתו כמצופה ויחסוך לכם לא מעט כסף. בטח תשמחו לדעת שגם המחיר עודכן כלפי מטה והוא עומד על 169.000 ₪ (במקום 175.000 ₪) ויש עוד משהו שחייבים לציין... האמינות של טיוטה והסחירות בשוק היד שנייה הם מהגבוהים בישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות