מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ו 02.05.2016

בקרוב: חדר מיון קדמי בביתר ● יוסי רייניץ: "בגדר חלום"

רשת 'טרם' המעניקה שירותי רפואה מתקדמים תפתח סניף בקרוב בעיר ביתר עילית, מה שמהווה בשורה גדולה לתושבי העיר ● סגן יו"ר איחוד הצלה ביתר ר' יוסי רייניץ בראיון ל-COL: "יחסוך זמן יקר לטיפול ראשוני ומציל חיים" ● וגם: איך הגיב על הקמת המוקד ר' אורי הולצמן? מרפאת טר"ם בביתר
בקרוב: חדר מיון קדמי בביתר ● יוסי רייניץ:
ראש עיריית ביתר ר' מאיר רובינשטיין במהלך החתימה עם ראשי 'טר"ם' על הקמת המוקד. משמאל: ר' יוסי רייניץ סגן יו"ר איחוד הצלה ביתר

כתב COL

בשורה לתושבי ביתר עילית: עיריית ביתר חתמה בערב חג הפסח עם רשת 'טרם' על הסכם להפעלת חדר מיון קדמי גדול ומתקדם, שימוקם במבנה מרכז החירום העירוני הגדול של עיריית ביתר, ברח' אהל שרה 1, סמוך ליתר שירותי החירום של העיר.

על פי ההסכם, יעניק המיון החדש של 'טרם' מענה לתושבי העיר הנזקקים לרפואה דחופה במהירות, ובמקרים מסוימים אף למקרים המצריכים אשפוז. המיון יהיה פתוח באופן שוטף בכל ימות השבוע כמו גם בשבתות ובחגים. 

חדר המיון החדש יעניק בדיקות מעבדה מקיפות, כולל - ספירת דם, אלקטרוליטים, אנזימי לב, ביוכימיה, תרביות, בדיקות אק"ג, רנטגן ואולטרסאונד, גיבוס, תפרים והדבקות, מתן נוזלים תוך ורידיים ועוד. וכן מרכז לבריאות האישה, כולל גניקולוגיה ואולטרסאונד.

על פי ההסכם, שנחתם בערב חג הפסח, החלו העבודות כבר למחרת החג. אלו יסתיימו בתוך כ-90 יום, ואז תחל באופן מיידי הפעלת חדר המיון.

*

ר' אורי הולצמן, חבר בסיעת 'למענינו' שהקים יחד עם חברו לסיעה ר' מנחם זיידה 'מוקד חירום' הפועל בעיר ביתר מזה מספר חודשים, כמענה רפואי בשעות הלילה ובשבתות וחגים, הגיב לידיעה:

"איחולי הלבביים למקימי החדר מיון הקדמי: אחותינו את היי לאלף ולרבבה! עלו והצליחו!

בנימה אישית, אנו שמחים שיגיענו ועמלנו עושה פירות ופירי פירות. בעקבות הקמת המוקד הרפואי ביתר, על ידי עמיתי מנחם זיידה ואנוכי הקטן, שהיום אנו חוגגים קרוב ל-4 חדשי פעילות שהם קרוב ל-120 לילות של הצלת נפשות, ב״ה שגרמנו לניעור המערכת וזירוז לגורמים נוספים.
והיה זה שכרנו!

בברכת קיץ בריא, אורי הולצמן, חבר מועצת העיר".

***


פנינו לר' יוסי רייניץ סגן יו"ר איחוד הצלה ביתר, חסיד חב"ד המסור בכל מאודו לנושאי הבריאות, הרפואה וההצלה בביתר עילית, כדי ש'יעשה לנו סדר' בנושא:

למה היה כ"כ חשוב להקים את החדר מיון קדמי, ברקע הנסיון האישי שלך?

ר' יוסי רייניץ: "המענה הרפואי כיום בביתר עילית הוא רק בקופות החולים. קופות החולים פתוחות עד 6 בערב, ובשעות הערב עד 11 במוקד מצומצם. כך שמי שצריך מענה רפואי מקצועי בשעות הערב והלילה צריך לנסוע לחדרי מיון בירושלים. ולעיתים, גם להזמין אמבולנס ולשלם ללא החזר כלשהו, בנוסף לעיכוב הטיפול הרפואי ועוגמת הנפש.

ב. גם בשעות היום, בקופות החולים בעיר לא ניתן לקבל את כל השירותים שמציע מוקד טר"ם, וחולים רבים נשלחים להמשך טיפול בחדרי מיון בירושלים.

"אנו כמתנדבים, נתקלים לא אחת במקרים המצריכים קרדיאולוג, או רופא מקצועי אחר, שלא קיים בעיר. ובאין מענה אנו נאלצים להרחיק עד ירושלים רק כדי לקבל איבחון רפואי-מקצועי, שניתן לעשותו במוקד טר"ם. כמו-כן: במקרי פציעות וחבלות של ילדים, שלצערינו זה דבר שכיח ב'עיר הילדים', או שיש צורך בגבס, תפרים ועוד מגוון בעיות רפואיות. כך יוצא, שבמקום להעניק עזרה ראשונה בעיר, אנו כמתנדבים נוסעים עם החולים לירושלים.

ג. מחלות הסכרת, קוצר נשימה, ומקרי אלרגיה קשים שמביאים חוסר הכרה, בעיות לב במבוגרים, בעיקר שלושת אלה אין להם מענה בביתר עילית. הגעה מהירה לירושלים תחסוך זמן יקר ויכולה להציל חיים!

"יש גם בדיקות דם והדמייה ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים שיכולים במקרים מסויימים להיות ההבדל בין חיים למוות.

איך לדעתך מוקד טר"ם יתן מענה לכל הבעיות שציינת?

"מוקד טרם מתמחה ברפואה דחופה, איבחון מתקדם, ומענה רפואי מתקדם. הידע והמקצועיות של 'טרם' כחדר מיון מקצועי במגוון תחומים, החל מקרדיאולוגיה ואיבחון באמצעים מתקדמים, רפואת נשים וילדים ועוד. לתושבי העיר זה יחסוך זמן יקר באבחון שלא קיים כעת בעיר, בעיקר טיפול ראשוני, שיכול להציל חיים ממש.

איך בעצם, התגלגל נושא הבאת מרפאת טר"ם לעיר?

כחבר הנהלת איחוד הצלה ביתר, אני וחברי כבר במשך שנים רבות ניסינו להביא לעיר יזמים בתחום הרפואה הדחופה וניסינו מגוון פיתרונות לפתרון הבעיה. הדרישה שלנו ושל ראש העיר היתה לרמה של חדר מיון ולא מוקד עם רופא תורן.

"בגדר חלום"

"טר"מ מבחינתנו היה בגדר חלום היות וטר״מ עובד רק במתכונת מלאה הכוללת את מגוון שירותי הרפואה כאמור לעיל. עד היום, עם כמות התושבים בעיר לא היתה לזה הצדקה כלכלית מבחינתם.

בשנתיים האחרונות נפגשנו עם נציג חב"ד בעיריה ר יעקי הרשקופ. מייד בפגישתנו הראשונה הוא הבטיח ש'יהפוך כל אבן', עד שיקום מוקד מקצועי. ואכן נפגשנו עם מנהלי טר״מ ועם ראש העיר וניסינו למצא פיתרון שטר״מ יסכימו להקים מוקד בעיר.


ר' יקי הרשקופ מקבל תעודת הוקרה מאנשי 'איחוד הצלה' ביתר. משמאל: יו"ר איחוד הצלה ביתר ר' שמשי גרוסברגר, ר' יקי הרשקופ, סגן יו"ר איחוד הצלה ביתר ר' יוסי רייניץ, ור' מוטי הגר מוותיקי המתנדבים בעיר (ארכיון COL) 

"בהמשך פנה ראש העיר למשרדי הממשלה ולבתי החולים בירושלים על מנת למצא פיתרון ובעזרת ה', בערב החג ברכנו על המוגמר, ובימים אלו מתחילים לבנות את המוקד.

מה המקום שתופס המוקד שהקים ר' אורי הולצמן, ואיך הכל יכול לעבוד?

"המוקד הקיים כיום נותן מענה חלקי בשעות הלילה כיום, כשאין מוקד אחר בלילה. זה דבר חשוב ונותן מענה רפואי לתושבי העיר. אך כאמור, רמת הרפואה של טר״מ גבוהה לעין ערוך ואני משער כי ימים יגידו אם יהיה בכך צורך בהמשך. בכל אופן, יבורכו מקימי המוקד על העזרה לתושבים."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.