מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשע״ו 24.04.2016

חמישה מי יודע? הטיולים הזולים המומלצים של COL

רוצים לצאת עם הילדים לטיול בחוה"מ מבלי 'לקרוע את הכיס'? מערכת COL מגישה, כמיטב המסורת: חמשת המקומות המומלצים לכל המשפחה  טיולים מומלצים בחול המועד
חמישה מי יודע? הטיולים הזולים המומלצים של COL

משה בן-חיים

השנה חול המועד פסח נמשך על פני כמעט שבוע שלם, וזו הזדמנות נהדרת לצאת עם כל המשפחה לטיול מתאים. כמיטב המסורת, קיבצנו עבורכם מספר הצעות מעניינות, המתאימות לכל המשפחה. המלצות אלו הן ראשוניות בלבד, את כל המידע יש לבדוק מראש במקומות המוסמכים. ולא לשכוח! תפילת הדרך, להצטייד בשתייה מרובה ובכובעים לכולם...

הצעה מספר 1: ברכת הכוהנים בכותל

בראש סדר העדיפויות שלנו, יש את ברכת הכוהנים המסורתית בכותל המערבי. חוויה רוחנית גדולה, תחושה של מעין עלייה לרגל בזמן שבית המקדש היה קיים, ובוודאי בשנת 'הקהל'. לפניכם זמני ברכת הכוהנים בחול המועד פסח בשנה זו:

ברכת הכוהנים בפסח תתקיים אי"ה מחר, יום שני י"ז ניסן תשע"ו, 25.4.2016
תפילת שחרית בשעה 8.45 בבוקר
ברכת כוהנים שחרית בשעה 9.30 בבוקר
תפילת מוסף בשעה 10.00 בבוקר
ברכת כוהנים מוסף בשעה 10.15 בבוקר

לאחר ברכת הכוהנים המסורתית, תערך קבלת פנים ע"י הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי.


ברכת כהנים אשתקד, בכותל המערבי (צילום: יחידת דובר המשטרה)

*

לאחר המעמד הגדול, ניתן לעלות לסיור רגלי בעיר העתיקה, השרויה באווירת החג. להתפעם מבית הכנסת 'החורבה' במלוא תפארתו, להמשיך ל'קארדו', רחוב מימי בית שני, ולעלות לבית כנסת חב"ד המפורסם 'צמח צדק', במקום שכונה "חצר חב"ד". בית הכנסת העתיק נוסד במנחם אב תרל"ט (1879). לבית כנסת זה מוכנסים כל ספרי התורה שנכתבו לאחד את ילדי ישראל. עפ"י הוראת הרבי נוסד בבית הכנסת כולל אברכים בר"ח אלול תשל"ב.

איך להגיע:

קו 1 מתחנה מרכזית בירושלים – לכותל המערבי.

***


הצעה מספר 2: בית התפוצות

מי שרוצה גם להנות מסיור מרתק, וגם להחכים וללמוד על תולדות עם ישראל 'על הדרך', מומלץ עבורו לבקר ב"בית התפוצות". כן, זה בחינם. בחסות 'בנק הפועלים', בימי חול המועד.

מוזיאון בית התפוצות מספר את הסיפור הייחודי והמתמשך של העם היהודי לאורך הדורות וברחבי העולם. התצוגה משתרעת על פני שלוש קומות מספרת סיפורו של עם המפוזר על פני תבל שהצליח במשך 4,000 שנה לשמור על ייחודו, על מורשתו, ועל אורחות חייו. מאגרי מידע: בית התפוצות מציע מידע דיגיטלי עשיר ומגוון בתחומים המתעדים את העם היהודי לדורותיו. המאגרים כוללים מידע בתחומי הצילום, אילנות יוחסין, קהילות ועוד.


אילן יוחסין עתיק (צילום מאתר בית התפוצות)

איך להגיע:

מוזיאון בית התפוצות נמצא בקמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר 17, רמת אביב תל אביב. הכניסה עם רכב דרך שער מס 1 של אוניברסיטת ת"א (החניה בתשלום). כניסה להולכי רגל משער 2 (שער מתתיה).

שעות פתיחה בחול המועד: מראשון ועד רביעי, בין השעות 10:00-16:00 טלפון לבירורים: 03-7457800

***

המלצה מספר 3: הגן הבוטני בירושלים

'למועד חודש האביב': למי שאוהב צמחיה פורחת, ובמיוחד בתקופה זו של השנה, יוכל לסייר בהנאה בגן הבוטני בירושלים, וליהנות מכל היופי שברא הקב"ה בעולמו. הגן משתרע על 120 דונם ומציג את אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל. אתר זה גם הוא פתוח בחינם בימי חול המועד.


(צילום: אתר הגן הבוטאני)

איך להגיע:

מהכניסה לעיר נוסעים לשדרות מנחם בגין דרום במחלף גבעת מרדכי פונים שמאלה לרחוב בצלאל בזק, פונים ימינה ברחוב זלמן שניאור, שוב ימינה לרחוב הרצוג, נכנסים לתחנת הדלק וממנה לחניית הגן הבוטני רח' בורלא 1 שכונת ניות י-ם.

שעות פעילות: ראשון-רביעי 10:00 עד 16:00 טלפון לבירורים: 02-6794012

***


המלצה מספר 4: גן החיות הלימודי חיפה

קחו את 'הטיול הקלאסי' למשפחה בחול המועד: ביקור בגן חיות, מתאים במיוחד (מבחינת המיקום) לצפוניים שביניכם. בדרך כלל, כניסה בהרכב משפחתי מלא לגן חיות כרוכה בתשלום נאה, מה עוד שכאן התבקשנו להמליץ על מקומות בתקציב כניסה נמוך. גן החיות בחיפה עונה על כל הפרמטרים, ומבטיח תעסוקה מלאה במיוחד לקטנים במשפחה, אם כי אף פעם לא ניתן לדעת מי בדיוק נהנה יותר...


צבי ארץ-ישראלי (צילום: רשות הטבע והגנים)

בגן החיות תמצאו קופים, זוחלים, עופות, חרקים וטורפים, בהם נמצא הטיגריס הלבן, שנמצא בסכנת הכחדה ונדיר בעולם. הגן משקיף אל נוף מרהיב של הכרמל ונחל לוטם, סביבתו מטופחת וירוקה, שביליו מוסדרים והמקום כולו משדר אווירה של שלווה, הנאה, ולימוד על נפלאות הבורא.

איך להגיע:

התשבי 124 מרכז הכרמל מול מגדלי פנורמה, הכניסה דרך גן האם טלפון לבירורים: 04-8372886

שעות פעילות: ראשון-רביעי 10:00-15:00 כניסה בחוה"מ: חינם

***

המלצה מספר 5: 'מערת המסתור' ליד בית שמש, וקמח כשר לפסח

כאן מדובר בטיול שמומלץ לקחת אליו גם בגדי החלפה: למערת המסתור ב'חרבת מדרס', נכנסים בזחילה על ארבע, ויוצאים עם קמח על הבגדים. הקמח כשר לפסח למהדרין, גרגירי חול לבנבנים לרוב... מומלץ להביא גם פנס.

מקום מרתק להורים ולילדים ובו בורות ומערות מתקופת מרד בר כוכבא. מתאים לכל המשפחה, ומעניק זווית ראיה מרתקת על התקופה שבה הסתתרו היהודים במחילות ובמערות מפני הרומאים. חוויה בלתי רגילה היא הזחילה במערה שכונתה "מנהרת הקמח" וזאת משום שיוצאים ממנה מכוסים בשכבת חול לבנה. לא מומלץ לאלו שחוששים ממקומות סגורים...


מערת מסתור ב'חרבת מדרס' (צילום: יוחאי כורם אתר 'טיולי')

לא פחות מ-56 מערות ובורות מים תת קרקעיים נספרו בחורבת מדרס הקדומה, אבל הממצא המפעים ביותר ביישוב הוא מחילות המסתור הנפתלות שנחפרו בו בתקופת מרד בר כוכבא.

מתאים גם לילדים, נמצא ליד בית שמש. אורך המסלול (ק"מ): כ- 2. משך הטיול: עד שעתיים

איך מגיעים:

נוסעים על כביש 38 מבית שמש דרומה. מעט אחרי סימון הק"מ ה-7 פונים לכיוון דרום-מזרח (שמאלה), עם השילוט לחורבת מדרס. בצומת T פונים ימינה ואחרי כשני ק"מ נוספים על הכביש הצר, במסעף הימני של מזלג דרכים ופונים מיד אחר כך ימינה לדרך עפר מסומנת שחור. ממשיכים עם השילוט עד לחניון מדרס.

השביל המסומן כחול עוזב את החנייה לכיוון דרום-מערב ומטפס, בינות לעצי חרוב, היישר למערכת מסתור מפותלת.

לכל אורך הנתיב קבועים מחזירי אור המסמנים את הדרך. המסלול במערה הוא חד סטרי - נכנסים מהפתח העליון שבבור הפעמון, ויוצאים (בעזרת סולם) מהפתח התחתון.

מועדים לשמחה!








הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.