מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשע״ו 21.04.2016

הצדעה ממלכתית לרבי בבר ובת מצווה של כולל חב"ד

בכירי ונכבדי אישי הציבור בישראל נענו להזמנת ארגון החסד "כולל חב"ד" - חטיבת הרווחה של תנועת חב"ד העולמית, ובאו להצדיע לרבי ולתנועת חב"ד באירוע המסורתי, בר ובת מצווה ל-114 בני ובנות מצווה יתומים, שחגגו במשותף את כניסתם למצוות  ● סביב שולחנות ערוכים הסבו רבני חב"ד, משפיעים וראשי ישיבות כשעמם חשובי רבני ישראל, שרים וחברי כנסת, פקידי ממשלה ועסקני ציבור. כולם נקבצו באו לך, באווירה חגיגית ומרגשת - "כי לשמך תן כבוד", להכיר תודה, להוקיר ולהצדיע לנשיא הדור הרבי ביום הולדתו הקי"ד  הצדעה ממלכתית
הצדעה ממלכתית לרבי בבר ובת מצווה של כולל חב
צילום: חיים טויטו
בכירי ונכבדי אישי הציבור בישראל נענו להזמנת ארגון החסד "כולל חב"ד" - חטיבת הרווחה של תנועת חב"ד העולמית, ובאו להצדיע לרבי ולתנועת חב"ד באירוע המסורתי, בר ובת מצווה ל-114 בני ובנות מצווה יתומים, שחגגו במשותף את כניסתם למצוות.

סביב שולחנות ערוכים הסבו רבני חב"ד, משפיעים וראשי ישיבות כשעמם חשובי רבני ישראל, שרים וחברי כנסת, פקידי ממשלה ועסקני ציבור. כולם נקבצו באו לך, באווירה חגיגית ומרגשת - "כי לשמך תן כבוד", להכיר תודה, להוקיר ולהצדיע לנשיא הדור הרבי ביום הולדתו הקי"ד.

במוקד ניצבו 114 בני ובנות מצווה שהגיעו לירושלים עם בני משפחותיהם לציין בגיל ורגש את שמחת כניסתם למצוות. זהו יום שיא החותם חודשי הכנה ופעילות של "מכון בר ובת מצווה", המיזם המשותף לכולל חב"ד ולמרכז "בית" של הקהילה היהודית בסאן פאולו ברזיל, בראשות השליח הרב יצחק משען.

יום ארוך וגדוש חוויות עבר על החתנים והכלות. לבנות, התקיימה פעילות אינטנסיבית שהחלה משעה 11:00 בהנחייתה וניהולה של האמנית גב' מיכל לויטין, הרבנית ימימה מזרחי והאמנית איילה סגל. סדנאות ומופעים, שירה וריקודים ושמחה שהרקיעה שחקים, ליכדה את 40 בנות המצווה והפכה את כניסתן למצוות לחוויה יהודית עשירה ובלתי נשכחת.

הבנים החלו את היום בעלייה לתורה מרגשת בכותל המערבי. כעת, התכנסו כולם באולם האירועים הענק של בנייני האומה, לערב הצדעה יוקרתי ומושקע.

את המעמד פתח המחנך הדגול הרב עמרם בלוי, המנהל ביד רמה את קרן 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של כולל חב"ד. בפתח דבריו הזמין בזה אחר זה את בני ובנות המצווה, שנכנסו לאולם לקול מארש התזמורת ותשואות הקהל. מארח נוסף, ר' מענדי משען - שאביו השליח הרב יצחק משען יזם ושותף לפעילות קודש זו מידי שנה - קרא ברגש את פרק התהלים של הרבי. את דבר המארחים חתם הרב שלום הלוי דוכמן, מנהל כולל חב"ד שהסביר על מצוות הקהל והוראת הרבי לקיים "זכר להקהל" בשנה זו, על הרבי שבכוחו ובברכתו מתקיימת פעילות זו ופעילות כולל חב"ד בכלל, ואשר לכבודו ולציון יום הולדתו מתקיים המעמד האדיר בסיום דבריו הודה לכל מי שעמל על הפעילות המסועפת ובראשם מנהלי כולל חב"ד בישראל הרב משה שמואל דייטש והרב מענדי בלוי.

את נוסח מכתב הברכה של הרבי לחתני מצוות קרא רב העיר קרית אתא השליח הרב חיים שלמה דיסקין.

ראשון הדוברים מקרב האורחים היה יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, ושר החוץ לשעבר מר איווט ליברמן. עוד נשאו דברים הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, רב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, השרה גילה גמליאל וחברי הכנסת הרב יעקב מרגי, מיקי זוהר, דודו אמסלם ומר יורם אזולאי ממשרד הרווחה.

לשיא מיוחד הגיע המעמד כשאל הדוכן עלה הראשל"צ הרב משה שלמה עמאר רב העיר ירושלים שבירך את קהל האלפים וערך עם בני ובנות המצווה טקס קבלת עול מלכות שמים. ואת מסכת הנאומים חתם הרב מאיר אשכנזי, מד"א דכפר חב"ד שבסגנונו המיוחד ריתק את הנוכחים במסר מאלף של הרבי אודות אהבת ישראל הנלמדת מארבעת הבנים שבהגדה.

עין לא נותרה יבשה כשנציג הילדים, אוריאל בצלאל בלום מהיישוב פדואל שבשומרון נשא דברים נרגשים בהם היטיב לבטא את כאב היתמות מחד, והמרפא הגדול שזוכה ארגון כולל חב"ד להביא בפעולותיו.

שרביט ההנחייה הופקד בידיו האמונות של הרב בנימין ליפקין ועל התכנית האמנותית ניצחה תזמורת הניגון שבלב בניהולו של אליעזר רוזנפלד, שריגש את עם ישראל בהתמודדותו האצילית אחרי האסון הנורא של רצח בנו מלאכי הי"ד. במהלך הערב הופיעו הזמר הנודע אבי נקש וילדי הפלא אברהם דהן וגלעד יחיא.

במהלך האירוע צפו האורחים בברכת ראש מממשלת ישראל לנערי ונערות בר ובת המצווה, ולכלל חסידי ואוהדי חב"ד בכלל לרגל יום הבהיר י"א ניסן – ואת הכבוד שהוא רוחש לתנועת חב"ד, לארגון החסד כולל חב"ד ולפרויקט החשוב בפרט. ראש הממשלה שלח גם את "שאלת ראש הממשלה" שהצטרפה לחידון האינטראקטיבי שליווה את האירוע לסיכום נושאי יהדות שנלמדו בפעילות המקדימה של מכון בר ובת מצווה.

את המעמד כיבדו גם אנשי חסד המסייעים לכולל חב"ד ובראשם הנגיד הרב יוסף יצחק פופאק ומשפחתו, משפחת כץ שגייסה תרומות לרכישת התפילין לבני המצווה והביגוד החגיגי לכל החתנים והכלות, והנדיב מר הנרי קרקובסקי מארה"ב שדמע מהתרגשות ועקב בהשתאות אחר הפעילות והחליט להפתיע את בני ובנות המצווה כשעלה לבמה והכריז על הגרלה במהלכה נבחרו שלושה מילדי המצוות לטוס אל חצר הרבי ולטיול מושקע ומהנה בארה"ב, מתנתו הספונטאנית של מר קרקובסקי. מארה"ב הגיע במיוחד גם הרב שמואל ליפסקר מהנהלת כולל חב"ד, הרב זלמן דוכמן ומשלחת מקליפורניה בראשות הרב מענדל דוכמן ונציגי קהילת קול יעקב יהודה.

לסיום קיבלו כל בני ובנות המצווה ערכה עם שלל מתנות יוקרתיות ובעלות ערך רב.

על הפעילות עמל צוות נרחב ובראשם הרב מנחם טרקסלר, הרב מרדכי שיינר, ר' יצחק מרטון, ר' צבי בלוי, ר' חיים בלוי ור' שמעון מרטון. את תיאום ואירוח אישי הציבור ריכז העסקן החב"די הנמרץ הרב זלמן וולף ועמו העסקן הנמרץ הרב לוי אדרעי. תודה מיוחדת הובעה גם לפעיל ר' שמואל מנדלסון על עזרתו המקיפה.

תודה לצוות המסור שתכנן וביצע את הפעילות המושקעת לבנות המצווה: הגב' פייגי גודמן והמדריכות שניהלו פעילות מושקעת עם כל ארבעים בנות המצווה לאורך החודשים האחרונים, לגב' רחל מרטון, האמנית מיכל לויטין, אוריה טויטו ורכזות "חסד מנחם מענדל" שיחד הובילו להצלחה הגדולה.

תודת המארגנים, הצוות והמשפחות למפיקי המעמד הממלכתי חברת "צבעים תיירות והפקות"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.