מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ו 20.04.2016

מתנת תות"ל נתניה לי"א ניסן: "הגדת מלך"

לכבוד מלאות שבעים שנה להגדה של הרבי, הוציאה ישיבת תות"ל נתניה ספר שכולו מוקדש להערות ופלפולים של התלמידים בהגדת הרבי ● כל הפרטים  הגדת מלך
מתנת תות

הקובץ – כקודמו בסדרה, "אב מלך" (שהוקדש כולו להערות ולפלפולים בתורת רבי לוי יצחק, לרגל מלאות שבעים שנה להסתלקותו) - יוצא לאור, במסגרת מבצע "יגיעה בתורה", גדול וייחודי, שהתקיים במשך השנה האחרונה בישיבה. במסגרת המבצע למדו התמימים, בין היתר, את ההגדה של הרבי ואף נבחנו עליה לעיון.

המבצע "יגיעה בתורה" נפתח בראשית הקיץ הקודם (תשע"ה) ונמשך ב'שטורעם' גדול עד ב' ניסן השנה. שיאו של המבצע, מסע התמימים בעקבות ערי ילדותו של הרבי באוקראינה. החיות הרבה שהפיח המבצע המיוחד בלימודים ובאווירה החסידית, אין לתאר במילים.

מידי שבועיים יצאה לאור חוברת לימודית מושקעת ביותר מבחינה גרפית, ובעיקר מבחינה פדגוגית לימודית, עליה שקדו במרץ כל התלמידים. התלמידים נבחנו על ארבע עשרה יחידות, כאשר כל יחידה מחולקת לארבעה חלקים. החלק הראשון מתמקד בפשט הסוגיות הנלמדות בגמרא. מטרת חלק זה היא להקנות לתלמידים כלים יסודיים להבנה ישרה של הסוגיות, ובכך מדריכם לעיון עצמאי מעמיק.

החלק השני מאיר את הצד ההלכתי בסוגיות שעל הדף, ומציע תוספת עיון בספרות ההלכתית. החלק השלישי מתמקד בלימוד תורת הצמח צדק הקשורה לסוגיה, בקשר עם שנת המאה וחמישים להסתלקותו, ובחלק הרביעי, למדו לעומק, כאמור, את כל ההגדה של הרבי עם עיונים, הערות והארות, מתאים לשנת השבעים להגדה.

במסגרת זו יצא היום, י"א ניסן, הספר המהודר "הגדת מלך", פרי עטם של התמימים, משתתפי המבצע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.