מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ו 20.04.2016

80 נערי בר מצווה חגגו בר מצווה בכותל ● גלריית ענק

בפעילות משותפת של "כולל חב"ד" עם הקרן למורשת הכותל המערבי , זכו 80 חתני המצוות ובני משפחותיהם לחוויה אדירה, בר מצווה במסע מרתק שאין דומה לו ● לאחר שכל הילדים צוידו ב"ערכת תפילין" מהודרת בה נכללו מלבד זוג תפילין גם טלית, כיפה, עניבה, דפי תפילה וכמובן נרתיקי תפילין מרהיבים עם שם החתן רקום בהדר - יצאו החוגגים בריקודים ותחת חופות אל התחנה המשמעותית: רחבת הכותל ● הפקה: חברת "צבעים תיירות והפקות"  חגגו בר מצווה בכותל
80 נערי בר מצווה חגגו בר מצווה בכותל ● גלריית ענק
צילום: חיים טויטו
"האם זה הכותל?" הוא שאל מיד כשהגיע אל תחנת ההרשמה. בעיניים בורקות הוא הצביע אל עבר שריד בית מקדשנו, המקום אליו מתרפקים יהודים כבר כמעט אלפיים שנה בדמע ותפילה. "פעם ראשונה אני כאן" המשיך בשטף. "ומה יש שם למעלה, מאחורי הכותל?" התעניין בסקרנות, וכששמע הסבר מפורט על הר הבית ומקום המקדש שאל בתמימות כובשת: "אז אנחנו עולים לתורה שם?"

שיחה מרגשת זו, התקיימה בבוקרו של יום שני י' ניסן, במתחם "תחנה ג'" של מסע הבר מצווה שכבש את רחבת הכותל המערבי בירושלים. החתן, הוא אחד מ-80 יתומים שהצטרפו למסע מרתק, מרגש, ייחודי ובלתי נשכח - כניסה למצוות במסגרת "מכון בר ובת מצווה" וחגיגת המצוות הארצית לכבוד ולציון י"א ניסן יום הולדתו של הרבי.

המסע החל מספר חודשים לפני כן, עם פעילות יחידנית של לימוד והכנה לקראת הבר מצווה. כאן, אין הכללות: כל חתן והמסע שלו. האחד, זוכה לשיעורי הכנה בלימוד מאמר "איתא במדרש תילים" בעל פה. חברו, מבקש שיעורי הכנה לקריאת פרשת השבוע בבית הכנסת, והשלישי זקוק לשיעורי לימוד הנחת התפילין.

אבל היום, כאן ברחבת הכותל המערבי, בפעילות משותפת עם הקרן למורשת הכותל המערבי ובמעורבותו וברכתו של הרב שמואל רבינוביץ שליט"א רב הכותל והמקומות הקדושים, זכו חתני המצוות ובני משפחותיהם לחוויה אדירה, בר מצווה במסע מרתק שאין דומה לו.

בזה אחר זה הגיעו האוטובוסים - ומכל קצות הארץ נקבצו ובאו חתני המצוות. מאילת שבדרום ועד נהריה שבגבול הצפון, מיישובי השומרון ומגבעות דרום הר חברון. מכל העדות והחוגים, מכל הסגנונות וקשת המנהגים - ונקודת חיבור פנימית המשותף רק להם. היתמות.

מיד עם ירידת החתן ומשפחתו מהאוטובוס - הם התקבלו בחום ולבביות על ידי צוות "תחנה א'" שהתמקם בשער האשפות. לא פחות משמונה תחנות שונות כולל מסע המצוות. את התחנות כולם איישו 'תמימים' נמרצים שהתכוננו היטב לתפקידם. בכל תחנה - עוד פרק במסע, והכל מתוך שירה וחיוך ענק. אפילו מפה ססגונית חולקה לכולם, כזו שאיפשרה להם להתמצא במסלול המתוכנן בקפידה. צוות צילום ליווה כל ילד ומשפחה, דואג לתעד ולהכין להם את האלבום האישי.

ברחבת הכותל העליונה, התקבלו החתנים ואורחיהם בשירה ונגינה, וזכו לקבל תפילין מהודרות מידיהם של מנהל הפרויקט הרב עמרם בלוי, מנהל כולל חב"ד העולמי הרב שלום הלוי דוכמן שהגיע לישראל במיוחד לאירוע, והרב מנדי משען, שאביו השליח הרב יצחק משען יזם ושותף לקיום פעילות זו מידי שנה. השנה, חברו אליהם גם הנגיד החסידי ר' יוסף יצחק פופאק ומשפחתו, איש החסד ר' גארי קרקובסקי ומשפחת כץ שהתגייסה למימון התפילין המהודרות וכן איפשרה לכל בני ובנות המצווה לרכוש ביגוד חגיגי בסניפי רשת חנויות הביגוד "זארה" בישראל.

לאחר שכל הילדים צוידו ב"ערכת תפילין" מהודרת בה נכללו מלבד זוג תפילין גם טלית, כיפה, עניבה, דפי תפילה וכמובן נרתיקי תפילין מרהיבים עם שם החתן רקום בהדר - יצאו החוגגים בריקודים ותחת חופות אל התחנה המשמעותית: רחבת הכותל. כאן נמסרו לידיהם המיומנות של מדריכי הקרן למורשת הכותל, שסחפו אותם ברגש ובחיבה אל תוך האווירה המופלאה של עליה לתורה בכותל, נשיאת ספר התורה בשירה וריקודים - והסבר מקיף על המקום ממנו שכינה לא זזה מעולם.

לאחר העליה לתורה, המשיך המסע אל "חדר החשמונאים", אולם עתיק ששוחזר באופן מרהיב והפך בשעות אלו לנקודת התרעננות, כיבוד קל ותמונות סטודיו לחתנים ומשפחותיהם.
דמעות לא חסרו שם, ביום המרגש והחגיגי. דמעת אמהות על בנים; דמעת הבנים ששכלו אב בנסיבות כאובות, ודמעת גיל על הזכות לחוג בדרך מיוחדת ומתוך השקעה רבה את שמחת כניסתם למצוות.

80 סיפורי שכול וכאב, 80 בני מצווה נרגשים שמביטים קדימה בתקווה גדולה - ושמחה אחת גדולה וסוחפת לכבוד יום הולדתו של נשיא וצדיק הדור.

תודת כולל חב"ד והארגון היהודי "בית" ברזיל נתונה למפיקי המסע המורכב והמיוחד, שהחל בכותל ונמשך באירוע ממלכתי ב"בניני האומה" - חברת "צבעים תיירות והפקות" בניהולם הנמרץ של ישראליק נאבול ומני לרר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.