מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״ו 18.04.2016

סערה ברוסיה: טענה שהיהודים אשמים בשיעורי המוות הגבוהים

סערה בקרב יהודי רוסיה לאחר שמועמד בפריימריז של מפלגת 'רוסיה המאוחדת', מפלגת השלטון, מאשים את היהודים בשיעורי התמותה הגבוהים במדינה, לאחר שלטענתו הם "ביצעו מהפכה והשתלטו על רוסיה" • בעקבות שורה של התבטאויות אנטישמיות מצד המועמד, שיגר בסוף השבוע הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר מכתב לראש הממשלה דמיטרי מדבדב בו ביקש ממנו לפעול ל"טיהור המפה הפוליטית הרוסית מאנטישמים"  סערה ברוסיה
סערה ברוסיה: טענה שהיהודים אשמים בשיעורי המוות הגבוהים
אילוסטרציה • משמאל: המכתב
סערה בקרב יהודי רוסיה לאחר שמועמד בפריימריז של מפלגת 'רוסיה המאוחדת', מפלגת השלטון, מאשים את היהודים בשיעורי התמותה הגבוהים במדינה, לאחר שלטענתו הם "ביצעו מהפכה והשתלטו על רוסיה".

המועמד, ולדיסלב ויחורב, משתתף בפריימריז הפנימיים של מפלגת רוסיה המאוחדת, שבראשה עומד מדבדב, לקראת גיבוש הרשימה לבחירות לפרלמנט הרוסי שייערכו בספטמבר השנה. ויחורב האשים בנאומו את היהודים בשיעורי התמותה במדינה ביחס למדינות המערב, זאת במהלך פאנל עם מועמדים אח־רים. הוא הכריז כי "העם הרוסי מצא את עצמו על סף מוות לאחר שהיהודים ביצעו מהפכה והשתלטו על רוסיה בתקופת שלטונו של בוריס ילצין".

בקהילה היהודית הובעה תרעומת שהדברים לא הובילו לסילוקו של ויחורב מהפריימריז וועדת הבחירות הפנימית של מפלגת 'רוסיה המאוחדת' הסתפקה באזהרה פורמלית בלבד שלאחריה אמר ויחורב ש"לא ידבר עוד על יהודים במהלך מערכת הבחירות".

בעקבות שורה של התבטאויות אנטישמיות מצד המועמד, שיגר בסוף השבוע הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר מכתב לראש הממשלה דמיטרי מדבדב בו ביקש ממנו לפעול ל"טיהור המפה הפוליטית הרוסית מאנטישמים".

בפנייתו כותב הרב לאזאר: "הקהילה היהודית של רוסיה נדהמת מהתבטאות הצינית האנטישמית של משתתף הבחירות המוקדמות למפלגת 'רוסיה אחת' במחוז צ'לאבינסק אשר הכריז על 'קשר היהודים נגד העם הרוסי'. אבל יותר מזה היא נדהמת מכך שהועדה המארגנת רק העירה למתבטא והשאירה אותו בין המועמדים לרשימת הבחירות של המפלגה שאתה עומד בראשה.

"אנחנו יודעים היטב את העמדה הקונסטרוקטיבית שלך בבעיית יחסי העמים. אנחנו מעריכים גבוה גם את עמדתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אשר לא פעם הדגיש צורך ב'רמת אפס של סובלנות' לכל תופעות שנאת הזרים והאנטישמיות. בגלל המדיניות החכמה של ראשי המדינה האנטישמיות ברוסיה צנחה כמעט לאפס. אבל דווקא מפני זה כל התבטאות אנטישמית מושכת אליה תשומת לב מוגברת. במיוחד זה בולט כשמדובר בתקרית שבה מעורב פעיל של מפלגת השלטון.

"אני מקווה מאוד שאתה, בתור יושב ראש מפלגת 'רוסיה אחת', תגיב על תקרית הזאת ותנקוט צעדים לשם מיגור סופי של אנטישמיות בתוך המפלגה וטיהור הזירה הפוליטית של רוסיה מכל האנטישמיים ומכל מי שמוכן להשלים אתם".

הגר"ב לאזאר מסיים את פנייתו: "הפעולות החכמות של הנהגת המדינה הובילו לירידה באנטישמיות במדינה, אך כל תעלול אנטישמי שכזה גורר אחריו תשומת לב רבה. אני מקווה שתגיב למצב שנוצר ותנקוט בפעולות הראויות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.