מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ו 17.04.2016

מושל מדינת ניו-יורק הכריז על 114 ימי חינוך לכבוד הרבי ● תיעוד

מושל מדינת ניו-יורק, שני בתי-המחוקקים ה'אסמבלי' והסנאט הכריזו על 114 ימי חינוך לכבודו של הרבי ● מושב בתי-המחוקקים נפתחו בתפילה מיוחדת לכבודו של הרבי ● ההוראה של הרבי לקחת קופסת צדקה וליתן צדקה עמדה במרכז החגיגות כשחברי שני בתי המחוקקים עומדים בתור ליתן צדקה. סיקור מיוחד מהמעמד לכבודו של הרבי באולבני בירת מדינת ניו-יורק  114 ימי חינוך לכבוד הרבי
מושל מדינת ניו-יורק הכריז על 114 ימי חינוך לכבוד הרבי ● תיעוד
באולבני בירת מדינת ניו-יורק פועלים הדמוקרטים לאומת הרפובליקנים. רק כשהגיע הזמן לחגיגה השנתית של י"א ניסן לבשה בירת מדינת ניו-יורק חג. כולם נקבצו ובאו לכבוד הרבי.

הרבי דואג לכולם

במסיבה לכבוד חברי האסמבלי והסענאט דיבר הרב ישראל רובין, שליח הרבי באזור אולבני. המנהל את פעולות חב"ד המסועפות באזור הכולל מספר שלוחים ומספר בתי חינוך ובתי-חב"ד, על הדאגה של הרבי לכל יהודי שנמצא בכל העולם. ״אצל הרבי אין שום חילוקים הרבי דואג לכולם".

הכרזת המושל

מושל מדינת ניו יורק אנדריו קואמו שלח את עוזרו האישי מארק וועפרין להביא את הכרזת "114 ימי חינוך" במדינת ניו יורק לכבוד יום הולדתו ה-114 של הרבי. "זכותי להיות כאן אתכם ולהביא לכם את הכרזתו של המושל ואת מיטב ברכותיו לתנועת חב"ד בכל העולם כולו".

השראת הרבי ומנהיגותו

חבר האסמבלי דוב היקינד, שמוכר בעולם היהודי כאחד שמגן על הזכות היהודית בגאון, הציג את הכרזת 114 ימי החינוך של האסמבלי והדגיש, כאן ואחרי זה במליאת האסמבלי, (להלן) את השראת הרבי ומנהיגותו.

גאה לפעול לכבודו של הרבי

סנטור ג'סי המילטון, המייצג את שכונת קראון הייטס בהאסמבלי הציג את הכרזת האסמבלי ל"114 ימי חינוך לכבודו של הרבי". "אני גאה מאד בזכות לייצג את שכונת קראון הייטס ולפעול היום לכבודו של הרבי".

חינוך לכל ילד וילד

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, מקדים בשלום את הנאספים, חברי בתי המחוקקים ועוזריהם ועומד בדבריו על החשיבות המיוחדת של מסיבה זו באולבני שאין דרכה בעשיית מסיבות לאנשים שאינם נראים ואינם נשמעים בגשמיות העולם.

המיוחד שבמסיבה זו הם ההשפעה וההשראה של הרבי שנמצא איתנו כל הזמן. הרב בוטמאן הדגיש שכשהרבי מדבר על חינוך, אין כוונתו רק על החינוך של הילד היהודי, כוונתו היא חינוכו של כל ילד בלי הבדל דת ולאום. הרב בוטמן גם הדגיש שהרבי הבטיח לנו שאנחנו נמצאים בדור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים למהר עוד יותר את הגאולה ע"י הוספה, בלשונו של הרבי, בפעולות שלGOODNESS AND KINDNESS (טוב וחסד).

פתיחת האסמבלי והסנאט לכבוד הרבי

במסגרת הארועים לכבוד הרבי, פתח הרב בוטמאן את שני בתי-המחוקקים (הסנאט והאסמבלי) בתפילה מיוחדת לכבוד הרבי, ובשניהם הדגיש את פעולות הרבי עבור חינוכו של כל ילד בעולם והבטחתו שדורנו הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים למהר את הגאולה ע"י עוד פעולות של טוב וחסד.

קיום ההוראה המיוחדת של הרבי

הרב בוטמאן הדגיש את הוראת הרבי בשנת תנש"א כשפתח את הסנאט בוושינגטון: "נעם מיט זיך א צדקה פושקע און זאהלן אלע זעהען וואס דו טוסט און זאלן זיי וויסן אויף וואס געלט דארף גיין" - "קח עמך קופת צדקה וכולם יראו מה אתה עושה וידעו על מה צריך כסף ללכת". בשעת התפילה, קיים הרב בוטמאן את הוראת הרבי ליתן צדקה. הביא אתו קופסת צדקה נהדרת הסביר לחברי בית המחוקקים את פקודת הרבי והכניס דולר בקופסת הצדקה.

כוחה של הוראת הרבי

היה נהדר לראות שאחרי תפילתו של הרב בוטמאן עמדו חברי בית המחוקקים בתור להכניס דולר בקופסת הצדקה בדחילו-ורחימו לכבוד הרבי. "אי אפשר לתאר כחה של הוראת הרבי", אמר הרב בוטמאן.

ההשראה והמנהיגות של הרבי

נאום נלהב נשא חבר האסמבלי דוב היקינד בבמליאת האסמבלי אחרי התפילה של הרב בוטמאן. בנאומו הדגיש דוה היקינד שהרבי לימד אותנו מה צריכה להיות הגישה לכל אחד באהבה בקירוב. הוא הזכיר שכשהי' ילד עבר עם אמו, נצולת השואה, על יד 770 בשבת קודש. אז הגיע הרבי והרבי ניגש לאמא ואמר לה "גוט שבת". "כל החיים שלה לא שכחה אמה את הזכות הזאת שהרבי ניגש אליה בכבודו ובעצמו ואמר לה 'גוט שבת' אמה זכרה זאת כל ימי חייה".

לנאום של דוב היקינד היו הדים נרחבים והוא שודר בהרבה אתרים חברתיים.

"דער רבי האט זיי אנגערירט"

בהמשך דיברו אחדים מראשי המחוקקים והסנאטורים, ובדברי כולם - בני ברית ושאינם בני ברית - בלטו רגשי הכבוד, התודה וההערצה לרבי, ובכולם היה ניכר, בסגנון החסידים, "אז דער רבי האט זיי אנגערירט" הרבי השפיע עליהם.

מצות לפסח

הרב בוטמאן גם הביא אתו מצות שמורה עבור חברי בתי המחוקקים כהוראות הרבי ב"מבצע מצות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.