מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ו 17.04.2016

שליח חב"ד בגואיאקיל אקוודור: "רעידה חזקה מאוד, הילדים בכו"

עשרות הרוגים ברעידת אדמה קשה במדינה הדרום-אמריקנית אקוודור, בניינים וגשרים קרסו ● שליח חב"ד בגואיאקיל אקוודור הרב אוריאל טוויל על רגעי החרדה: "יצאנו מבית הכנסת, אספנו את הילדים במהירות, ישבנו על הדשא והתחלנו לומר תהילים. הילדים בכו בפאניקה" ● על המצב במדינה: "מבנים ודרכי גישה קרסו. אקוודור לא ערוכה לכאלו מצבי חירום"  רעידת אדמה באקוודור
שליח חב
בתמונה הקטנה: הרב אוריאל טוויל. ברקע: בניין שקרס בעקבות רעידת אדמה (אילוסטרציה, ארכיון)
כתב COL

מסוכנויות זרות נמסר כי עד עתה ידוע על 77 בני אדם שנהרגו ו-588 נפצעו ברעידת אדמה קשה באקוודור, בעוצמה של 7.8 דרגות בסולם ריכטר. בעקבות הרעש, שהיה החזק ביותר שהורגש במדינה הדרום-אמריקנית זה כמה עשורים, פורסמה אזהרת צונאמי לרדיוס של 300 קילומטרים, אך היא בוטלה לאחר מכן. במדינה הדרום-אמריקנית הוכרז על מצב חירום, לאחר בניינים רבים שקרסו, וגשרים שהתמוטטו.

מוקד הרעש, שאירע במוצ"ש בסביבות השעה 20:00 (שעון אקוודור), היה בעומק של 19.2 קילומטרים ובמרחק של כ-173 קילומטרים צפון-מערבית לעיר הבירה קיטו. עיקר הנזק והפגיעות בנפש היו לאורך החוף. הערים שספגו את מרבית הנזק והאבידות היו פוארטו-וייחו, מאנטה וגואיאקיל, הנחשבת לגדולה והמאוכלסת ביותר במדינה.

את שליח חב"ד הרב אוריאל טוויל, תפסה הרעידה הקשה בבית הכנסת בגואיאקיל במוצ"ש, לקראת סיום תפילת ערבית. בראיון לגל"צ הוא סיפר הבוקר על הרגעים הקשים של הרעידה:

הרב טוויל: "יש פאניקה ופחד אצל התושבים ברחובות. יש בניינים שקרסו ותשתיות ונפגעו, עד עתה ידוע לנו על 41 הרוגים ויתכן שיש עוד הרבה נפגעים. נודע לי כי בערים סמוכות קרסו בניינים. אקוודור לא ערוכה לכאלה מצבים."

איפה הייתם כשארעה הרעידה?

"היינו במוצאי שבת לקראת סיום תפילת ערבית בביהכנ"ס. בדרך כלל יש רעידות של עד 30 שניות, הרעידה הזו ארכה שתי דקות ובעוצמה רבה. יצאנו החוצה, אספנו במהירות את הילדים מהחצר והתיישבנו על הדשא לאיזור שבו מתאספים בשעת חירום. התחלנו להגיד תהילים, והילדים בכו בפאניקה. זה נמשך לערך כשתי דקות ארוכות.

"אח"כ ראינו במצלמות איך הכלים נפלו במטבח, והספרים נפלו בארונות בבית הכנסת. ממש רעידה חזקה."

"אנחנו די קרובים הרעש בעיקרון בעיר אסמרלדה כמה שעות מכאן אבל כאן בגואיאקיל הרגישו היטב את הרעידה.

"אצלנו בגואיאקיל קרסו גשרים, אפילו יש קניונים שקרסו בהם תקרות. המצב ממש גרוע, כמו שציינתי המדינה לא ערוכה לאירועים כאלו. ישנם איזורים שלא ניתן להגיע אליהם אין חשמל ואין תקשורת. גם הגישה קשה בגלל גשרים שקרסו, וכבישים שנפגעו.

האם ידוע לך על יהודים וישראלים שנפגעו?

"בסה"כ לפי מה שידוע לי יש כ- 200 מטיילים ישראלים באקוודור. במונטה ניטה באיזור החוף היו 90 מטיילים שם, ב"ה לא שמענו על נפגעים. יצרנו קשר ושמענו שכולם בריאים ושלמים. מנסים לעזור ככל האפשר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.