מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ו 17.04.2016

האנשים שכל יום הוא יציאת מצרים עבורם ● מנחם זיגלבוים

ערב חג החירות, אני מבקש להצדיע לאנשים שמבצעים 'יציאת מצרים' ממשית לא רק בחג הפסח, אלא בכל ימות השנה, ובוחרים - עם הרבה מאמץ - לצאת מעבדות אישית לפחדים, לסטיגמות ולמסגרות המקובעות ● המאמן האישי החסידי ר' מנחם זיגלבוים, פותח לכם את השבוע של חג הפסח, בתובנות ובאיחולים  יציאת מצרים בכל יום
האנשים שכל יום הוא יציאת מצרים עבורם ● מנחם זיגלבוים
הכותב על רקע הפרמידות במצרים (צילום: מאיר אלפסי)

מאת מנחם זיגלבוים

כשסיימתי את לימודי מסלול הקאוצ'ינג ב'בר אילן' בטרם הנושא הפך לטרנד, בחרתי להגיש את עבודת הסיום שלי בנושא "יציאת מצריים". מצאתי כי יציאת מצריים היא המודל ואב-הטיפוס המובהק ביותר לתהליך אימון אישי - יציאה ממסגרות של קושי ומצוקה ובחירה ללכת למקום טוב יותר. מצריים מסמלת את המֵצַרים, וההליכה במדבר מסמלת את התנועה התמידית בדרך אל "ארץ טובה ורחבה".

תוך כדי עיון מצאתי, כי המתודות המודרניות ביותר שמציע עולם הקאוצ'ינג, נמצאות בסיפור המקרא של יציאת מצרים ובסיפור ההגדה של פסח. העקרונות אותן עקרונות, הדרך אותה דרך והקשיים שבדרך – גם הם זהים.

תורת החסידות מלמדת על עבודה אישית ויגיעה. מי שמעיין, ולו במקצת במאמרי החסידות ושיחות הקודש הנוגעים לחג הפסח, מוצא את ה'איזור הנוחות' המהווה "מֵיצַר" שצריך לצאת ממנו. לצאת? לברוח ממנו מהר ככל האפשר. גם כשיוצאים לתהליך של שינויים, ישנם בדרך עוד הרבה משימות ואתגרים, אבל כולם כבר חלק מהדרך להצלחה ולמצוינות, בדרך אל "ארץ נחלי מים עיינות ותהומות", הארץ המובטחת.

ההבטחה הגדולה של חסידות היא, שמי שלוקח על עצמו לעשות שינויים בתקופה זו, זה יהיה בסימן של "פסיחה ודילוג", ולא בדרך רגילה. סייעתא דשמיא מיוחדת באופן של "נס", שבירת מסגרות הטבע האישיות והמקובעויות האישיות שאנחנו נתונים בהן כל חודשי השנה.

ערב חג החירות, אני מבקש להצדיע למתאמנים שאני פוגש בחדר האימון מדי יום, אנשים שמבצעים 'יציאת מצריים' ממשית לא רק בחג הפסח, אלא בכל ימות השנה, ובוחרים - עם הרבה מאמץ - לצאת מעבדות אישית לפחדים, לסטיגמות ולמסגרות המקובעות, ומבכרים לחיות חיים טובים ואיכותיים יותר; חיים של בחירה ולא חיים של עבדות. אין ספק שלהישאר במצרים, זו אופציה הקלה והנוחה ביותר. אבל לצאת מהמֵצַרים, זו זכות. מי שבחר בכך, מרגיש חירות כל השנה. תשאלו אותם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.