מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תשע״ו 15.04.2016

מדהים: חדר הרבי ב-770 במיניאטורה יפהפייה ● צפו

30 שנה לאחר סיום בניית השחזור המדויק של "חדרו של הרבי" בבית אגו"ח 770 בכפר חב"ד, בנתה אמנית המיניאטורות, נאוה שטיינמץ, את לשכתו של הרבי, במיניאטורה שגודלה היחסית 1:15 שהם אורך 55 ס"מ רוחב 38.5 ס"מ גובה 30.5 ס"מ ● איך עלה הרעיון להקמת המיניאטורה, ולא תאמינו כמה חלקים מרכיבים את המיניאטורה  חדר הרבי במיניאטורה
מדהים: חדר הרבי ב-770 במיניאטורה יפהפייה ● צפו
30 שנה לאחר סיום בניית השחזור המדויק של "חדרו של הרבי" בבית אגו"ח 770 בכפר חב"ד, בנתה אמנית המיניאטורות, נאוה שטיינמץ, את לשכתו של הרבי, במיניאטורה שגודלה היחסית 1:15 שהם אורך 55 ס"מ רוחב 38.5 ס"מ גובה 30.5 ס"מ.

כמו חלק גדול מיצירותיה של נאוה שטיינמץ, בהם נכנסים אנשים לסטודיו שלה ברעננה, לאחר הצצה דרך חלון הראווה ונותנים לה רעיונות ליצירות מיוחדות, גם הפעם היא קיבלה את ההשראה ליצירה זו מאחד האנשים.

נאוה הגיעה לכפר חב"ד. היא צפתה בסרטון של כרבע שעה על הרבי ולאחר מכן נכנסה לחדרו המשוחזר של הרבי. "עם כניסתי לחדר התרגשתי והרגשתי רוח שכינה עם השראה והתעלות רוחנית מעוצמת החדר הגדול והמעמד, מהספרייה הענקית שמלאה בספרי קודש, מהחלונות המעוטרים בוויטרז' ובאמצע שולחנו וכסאו של הרבי", סיפרה ל-COL.

בצעתי מספר צילומים ואמרתי לעצמי שזוהי מיניאטורה שתהיה לא קשה לביצוע אבל מאוד מאתגרת. כשחזרתי לסטודיו, העברתי את התמונות למחשב וכשראיתי את התמונות בהגדלה הבנתי שטעיתי.

החדר אומנם מאוד צנוע אך יש בו פאר מאוד מיוחד, פאר שלא נראה לעין במבט ראשון. פיתוחי עץ מיוחדים על הדלתות, פיתוחי עץ על הספריות, מספר שכבות של מסגרות לחלונות, קרניזים בתקרה ועוד.

נאלצתי לחזור לכפר חב"ד. בביקורי השני ביצעתי צילומים חדשים ע"י צלם וביצעתי מדידות של כל פרט בחדר כדי לשמור על הפרופורציות הנכונות.

במשך תקופה ארוכה מביקורי השני בכפר חב"ד, תכננתי וחשבתי איך ליצור את הפרטים השונים. בצעתי חיפוש בכל אתר אפשרי, ברחבי העולם, למציאת הקרניזים הנכונים, המנורות וחומרים נוספים. לא מצאתי את כל העיטורים והקרניזים ונאלצתי לייצר אותם לבד.

התחלתי את העבודה בזה שהפכתי את המדידות לשרטוטים ואז הגיע שלב החיתוכים ליצירת המדפים הרבים, מסגרות העץ מסביב לחלונות, הדלתות ורכיבי השולחן. מאות הספרים שבחדר שורטטו ועוצבו במחשב ולאחר מכן הודבקו כמעט אחד אחד.

כדי לבצע את העיטורים, הקרניזים ועיטורי העץ הרבים על הדלתות, על החלק העליון של הספריות וליד המנורות בין הספריות, היה צורך בחריטות, פיסול וחיתוכים רבים של חומרים שונים. כדי להגיע לגוון הצבע המדויק והנכון, בצעתי מספר שכבות של צבע וביקרתי שוב בחדר הרבי כדי לבדוק שאכן הגוון תואם שכן צבע קשה מאוד לזכור במדויק והצילומים משנים גוונים בהתאם לאור בשעת הצילום.

את הרצפה יצרתי ממש כמו דק אמיתי מעץ מלא, כפי שהיה בחדר הרבי, הדבקתי אותה ע"י חלקי עץ רבים וצבעתי אותה עד להגעה לצבע המדויק.

לא רק חלקו הפנימי של החדר הועתק במיניאטורה, אלא גם החלקים החיצוניים כשקיר דלת הכניסה הראשית שנמצא בתוך המבנה צבוע בלבן ומעוצב עם רצועות עץ, קיר החלונות וקיר נוסף עטוף במאות אבנים אדמדמות.

להלן רשימת 2,064 החלקים שמרכיבה את המיניאטורה:
185 חלקים לצורך המדפים והארונות סביב החדר.
328 חלקים לצורך הלייסטים לחלונות והקרניזים.
14 חלקים לצורך ידיות הדלתות.
561 חלקים לצורך ספרי הקודש.
49 חלקים לצורך פאנלים לבנים עליונים והריבועים עם הפרחים.
87 חלקים לצורך פאנל החום שמעל המדפים.
10 חלקים לצורך עיטורי עץ בין המנורות מאחורי השולחן.
2 חלקים לצורך חריטה על הדלתות.
828 חלקים לצורך אבני פסיפס אדומות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.