מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשע״ו 14.04.2016

המאמר שהרבי התחיל לומר בזמן ההסתלקות הצמח-צדק

בשבוע הבא ימלאו 150 שנה להסתלקות-הילולא של כ"ק אדמו"ר הצמח צדק נ"ע ● לרבים זכורה שנת ה'תשכ"ג, מלאות 150 שנה להסתלקות כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע וה"שטורעם" המיוחד שעורר הרבי בשיחות קודשו, באגרות שהריץ לכל העולם, ועוד ● בקשר עם שנת הק"ן מי"ג ניסן ה'תרכ"ו יצא לאור קובץ מיוחד, על ידי 'ועד הנחות בלה"ק', ובו שיחות קודשו של הרבי במלאות מאה שנה להסתלקות, וכן מאמרי החסידות שאמר הרבי באותם התוועדויות ● לתועלת אנ"ש והתמימים אנו מגישים את הקובץ המיוחד להורדה  150 שנה להסתלקות הצמח צדק
המאמר שהרבי התחיל לומר בזמן ההסתלקות הצמח-צדק
צילום: JEM. ציור הצ"צ: מרים טלישבסקי
הוד כבוד קדושת אדמו"ר רבי מנחם מענדל שניאורסאהן, בעל ה"צמח - צדק", נולד בכ"ט אלול ה'תקמ"ט, עלה על כס נשיאות חב"ד ליובאוויטש בשנת ה'תקפ"ז, והסתלק בי"ג ניסן ה'תרכ"ו, לפני 150 שנה. ציונו הק' נמצא במתחם האהל של רבותינו נשיאינו בעיירה ליובאוויטש.

בשנת ה'תשכ"ג, כאשר מלאו מאה וחמישים שנה להסתלקות הוד כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע, עורר הרבי לנצל את סגולתה של השנה המיוחדת.

בשיחת יום ההילולא כ"ד טבת (תורת מנחם כרך ל"ו עמ' 20) התייחס הרבי לאלו השואלים: מהו העניין לעשות זיכרון מיוחד בקשר עם מלאת שלושה יובלות מההילולא של רבינו הזקן בשנת תקע"ג – והסביר כי יש מענה והוראה בדברי כ"ק אדמו"ר הריי"צ בעניין ד' יובלות מיום הולדת הבעל-שם-טוב, שכך היתה ההנהגה בדורות שקדמונו, אלא שהיו זמנים שלא גילו זאת, והייתה זו הנהגה ליחידים, ואחר-כך הגיעו הזמנים שנתפרסם הדבר ונעשה הנהגה לרבים.

והוסיף: "כשם שבמלאות מאתיים שנה להסתלקות הבעל-שם-טוב (ה'תש"כ) נתנו צדקה במספר מאתיים – כך בנידון-דידן נדרשת נתינה במספר ק"נ; אין לנתינה זו הגבלה בזמן, אבל בכלל נתינת הצדקה צריכה להיות בזריזות; אלו שעיקר ענינם אינו בממון כפשוטו – יתנדבו ק"נ שעות שיהיו קשורים עם לימוד התניא והשולחן-ערוך; כהנ"ל שייך גם לנשים ובנות; הנתינה צריכה להיות ברחבות ולא ב"מספר קטן" כמו גם הק"נ שעות ב"מספר גדול" – כמה פעמים במשך השנה.

אל הנהלת צא"ח כתב הרבי (אגרות-קודש כרך כ"ב עמ' תמד):

"לפלא גדול שבהוצאה החדשה של ההגדה שחולקה במבצע לפני חג-הפסח לא נזכר על-דבר שנת המאה וחמישים". וכן היתה ההוראה: "במבצע ל"ג בעומר להדגיש שנת המאה וחמישים ולהוסיף זה גם באל"ף בי"ת ובשאר החומרים הנדפסים שמחלקים".

ובאגרת קודש באידיש כתב הרבי לקבוצת תומכי וידידי מוסדות חב"ד:

"שנה זו בה נמלאו 150 שנה להסתלקותו של אדמו"ר הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך ומייסד חב"ד, היא שנת סגולה במיוחד לכל המסייעים והתומכים למוסדות המתנהלים ברוחו ועל-פי הוראותיו. ובאג"ק נוספת: "והרי השנה שנת סגולה; שנת המאה וחמישים להסתלקות הילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן".



לקראת שנת הק"ן – מאה וחמישים שנה להסתלקותו של כ"ק אדמו"ר הצמח צדק נ"ע, יצא לאור קובץ לימוד מיוחד מתורתו של הרבי, על ידי מכון ההו"ל 'ועד הנחות בלה"ק', ובו נכללו המאמרים והשיחות שנאמרו בשנת ה'תשכ"ו במלאות מאה שנה להסתלקות. כמו כן נוסף בסיום החוברת מכתב שהופץ על ידי מזכירות הרבי בקשר עם יום ההילולא המאה:

1) מאמר ד"ה החודש הזה לכם ראש חדשים וגו' – ש"פ ויקהל פקודי, פרשת החודש, מבה"ח ניסן. וחלק משיחת ההתוועדות באותה שבת.

2) מאמר ד"ה החודש הזה לכם ראש חדשים וגו' – ש"פ צו, שבת הגדול.

3) מאמר ד"ה החודש הזה לכם ראש חדשים וגו' – מוצש"ק פ' צו, אור לי"ג ניסן (א)

4) מאמר ד"ה איתא בזהר וגו' – מוצש"ק פ' צו, אור לי"ג ניסן (ב)

5) התוועדות מוצאי שבת קודש פרשת צו, אור לי"ג ניסן, מאה שנה להסתלקות-הילולא של אדמו"ר ה"צמח-צדק" נ"ע

6) מכתב המזכירות בקשר לשנת המאה: הקמת "קרן המאה" ומטרותיה.

להורדת הקובץ המיוחד בצורת הדפסה – לחצו כאן

להורדת הקובץ המיוחד בצורת קריאה – לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.