מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשע״ו 14.04.2016

פריד הקפיץ וריגש בחרקוב ● גלריה

אומן המוזיקה החסידית אברהם פריד הופיע אמש (רביעי) בקונצרט 'הקהל' מרכזי בעיר חרקוב באירגון השליח הרב משה מוסקוביץ, זאת בהמשך להופעות המרגשות שנערכו בערים דנייפרופטרובסק ואודסה, שילכדו את כל יהודי הערים והמחוז ● באירוע השתתפו כ-2000 איש שגדשו את תיאטרון האופרה בחרקוב ● האירוע היה שיאו של סבב מופעי הקהל באוקראינה ונערך בחרקוב לכבוד 25 שנה להתחדשות הקהילה היהודית בחרקוב  פריד הקפיץ בחרקוב
פריד הקפיץ וריגש בחרקוב ● גלריה
2000 אנשים גדשו את תיאטרון האופרה בחרקוב לקונצרט הקהל-אחדות מדהים עם מלך המוזיקה היהודית - אברהם פריד! מכל רחבי אוקראינה - סומי, פולטבה ואפילו מקייב הגיעו אנשים ברכבים, אוטובוסים ורכבות בכדי להשתתף בערב של אחדות ושירה.

האירוע היה שיאו של סבב מופעי הקהל באוקראינה ונערך בחרקוב לכבוד 25 שנה להתחדשות הקהילה היהודית בחרקוב מאז בואם של שלוחי הרבי לפני 25 שנה. סבב ההופעות התאפשר הודות לתמיכתה הנדיבה של 'קרן מרומים' ותומכים מקומיים.

הרב משה מוסקוביץ, השליח ורבה הראשי של חרקוב, פתח את הערב בהסבר על 'הקהל' וכוחה של האחדות. הרב יחיאל שלמה לויטנסקי, השליח ורבה הראשי של סומי והרב יוסי סגל השליח ורבה הראשי של פולטבה. נשאו תפילה לשלום ארץ הקודש ואוקראינה. ילדי בית הספר אור אבנר הופיעו בריקוד ובשירה.

גולת הכותרת היו שעתיים מדהימות לצללי המוזיקה והשירה של אברהם פריד ולהקתו שהגיעו מישראל בניצוחו של יובל סטופל. משירת "הבאנו שלום עליכם" עד "א יידישע מאמע", מ"חזק" עד "נייט נייט ניקאבו" - הקהל ישב נפעם ומרותק, כמו שכח מהדאגות ומהבעיות בזמנים קשים אלו באוקראינה. יחד הם נסחפו לשירה של אברהם פריד בשירה בעברית, אנגלית ורוסית בהודאה לה' - תודה רבה - ספאסיבה השם! הקהל שגדש את האולם התעלה מהשירה ומההשראה של כוח האחדות המחשמל שהורגש באוויר, הם הרגישו הרבה יותר גאים להיות יהודים ושבאמת יש להם על מה להגיד תודה. אכן, ספאסיבה השם!

במהלך ההופעה דיבר אברהם פריד על "חוצפה יהודית" וכיצד שליח שמגיע לברית המועצות של לפני 25 שנה זקוק לחוצפה אמתית כדי לשבור את הקרח ולבנות מחדש קהילה חיה ותוססת. הוא הקדיש את השיר "נייט נייט ניקאוו" - לאדם 'שהיה לו חוצפה יהודית אמיתית', ר' ניסן מוסקוביץ ע"ה (אביו של הרב משה מוסקוביץ) שהגיע לאושוויץ ביום בר המצווה שלו, חג השבועות 1942, ושרד חמש מחנות ריכוז, נשאר חזקה באמונתו ובנה משפחה יהודית גאה.

ר' ניסן מוסקוביץ ידוע בקולו החזק והיפה. פריד נזכר בערגה בהופעה האחרונה שלו בחרקוב בה הוא שר יחד אתו בדיוק על אותה במה... עין לא נשארה יבשה בקהל כשאברהם פריד הקדיש את השיר לזכרו ושר יחד עם נכדו בן ה-8, יוסי מוסקוביץ – את השיר מלא האמונה "נייט נייט ניקאוו" ברוסית, רגע שהוכיח שוב את ניצחון העם היהודי מול אויבנו שמנסים להשמידנו, בגוף ובנפש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.