מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ו 13.04.2016

כך פעל שליח חב"ד להעברת חוק נגד הארגון האנטישמי

בבית הנבחרים בפלורידה עבר חק נגד הארגון האנטישמי BDS, הפועל רבות ברחבי העולם נגד ענייני ארץ-ישראל ותומכיה היהודים - בין-היתר בחרמות במטרה לקעקע את מעמדה הבינלאומי ● אחד האנשים שפעל רבות מאחורי הקלעים, הוא שליח חב"ד בטלהסי, עיר הבירה של פלורידה, הרב שניאור אוירכמן ● מה אמר השליח בטקס המיוחד בו אושר החוק ומה הגיבו המשתתפים? ● בלעדי  חוק נגד BDS בפלורידה
כך פעל שליח חב
שליח הרבי, הרב שניאור אוירכמן, על-יד המושל בחתימה על החוק נגד הארגון האנטישמי. למטה: יחד עם השלוחים שהשתתפו באירוע בו נחתם החוק

חיים ברון

בימים האחרונים עבר חוק בבית הנבחרים בפלורידה נגד הארגון האנטישמי BDS, הפועל רבות ברחבי העולם נגד ישראל, במטרה לקעקע את מעמדה הבינלאומי. הארגון משקיע רבות בארגוני חרם על ישראל, כלכלי, אקדמי ותרבותי. אבל לא רק. הארגון פועל גם נגד תומכי ישראל, שברובם הינם יהודים.

מטרות הארגון ליצור סוף ל"כיבוש וקולוניזציה של אדמות ערביות", כלשונם, ולהביא לשיוויון מלא לערבים, "לגרום לכיבוד, הגנה וקידום ישראלים של "זכויות הפליטים הפלשתינים לשוב לבתיהם, כפי שהוחלט בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם".

פעילות ה-BDS כוללת תעמולה, הפגנות, עצומות, שליחת מכתבי מחאה ושכנוע אנשי ציבור להצטרף לקמפיין ה-BDS ולקרוא לחרם על ישראל.

במסגרת הקמפיין האנטישמי, בולט אירוע יוצא דופן המוגדר "שבוע האפרטהייד הישראלי" שנערך מדי שנה בקמפוסים רבים של מכללות ואוניברסיטאות תוך שיתוף פעולה עם ארגונים פלסטיניים.

חוק תקיף נגד הארגון האנטישמי

כאמור, בימים האחרונים נפל דבר בארה"ב. בית הנבחרים בפלורידה העביר חוק נגד הארגון האנטישמי. אחד האנשים שפעל רבות מאחורי הקלעים, הוא שליח חב"ד בטלהסי, עיר הבירה של פלורידה, הרב שניאור אוירכמן.  


הרב אוירכמן לצד מושל פלורידה בחתימה על החוק נגד הארגון האנטישמי

"פעלנו רבות על-ידי הסטודנטים שלנו ועל ידי קשרינו בממשל להעביר את החוק נגד הארגון שכל חברה שתשתתף בחרם, לא תוכל לעשות עסקים עם מדינת פלורידה. הסטודנטים הלכו לדבר בוועדות בקפיטול ועוד. עבדנו גם יחד עם ג'ו סבג מאירגון allies for israel.

"באירוע שאורגן על-ידי הפדרציות היהודיות בדרום פלורידה, חתם המושל על החוק", ציין הרב אוירכמן - שהיה הרב היחידי שדיבר באירוע, בו השתתפו גם השלוחים: הרב יוסי ביסטון, הרב משה דנבורג, הרב יוסי ניו, הרב ברוך שמואל ליברוב והרב שלומי הומינור.

נאום נוקב

"במהלך הנאום שנשאתי, דיברתי על העניין של והיא שעמדה לאבותנו ולנו שבכל דור ודור עמדו עלינו לכלותינו. ציינתי שזה ממש השגחה פרטית שאנחנו בדיוק עכשיו פסח חותמים על החוק הזה", מספר הרב אוירכמן, "ציינתי שבכל דור ודור עומדים עלינו - בימים ההם פרעה והמן, ועכשיו זה BDS. אנחנו לא מתפעלים מהם.

1
"והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם". הרב שניאור אוירכמן נושא דברים

"הדגשתי את העובדה שהקדוש-ברוך-הוא עוזר, אבל גם צריך להתנהג בדרך הטבע באמצעות המנהיגים שיסייעו ועל כן הודיתי למושל ריק סקוט על כל מה שעשה למען קידום החוק ובכלל לטובת הקהילות היהודיות בפלורידה".

במהלך דבריו, הדגיש השליח את סגן המושל היהודי, קארלוס לופז - קנטרה, שהנחה את האירוע (ובסיומו, השליח הניח עמו תפילין).

בנאומו של השליח, הוא דיבר על מנהיגות ומנהיגים וציין את דמותו של הרבי ואת יום הולדתו שיחול בעוד מספר ימים בי"א ניסן.

לאחר שירד מהבמה, ניגשו המשתתפים לרב אוירכמן והודו לו על הדברים הברורים, החדים והצלולים.


המושל, בנאומו, סיפר על הנסיעה המשותפת יחד עם הרב אוירכמן. "היינו בכותל המערבי, ביקרנו ביד ושם", הזכיר המושל.

בחירה לא מקרית

הבחירה ברב אוירכמן לשאת דברים, לא הייתה רק בגלל פעילותו נגד הארגון האנטישמי. "בעיני הממשל, חב"ד בטלהסי מייצגת את כל הקהילה היהודית בפלורידה", הוא אומר.

כבר שבע-עשרה שנים פועל הרב אוירכמן בטלהסי ונמצא בעמדת השפעה חשובה, בה הוא משתמש בכל מה שקשור להחלטות קריטיות וחשובות בנוגע לארץ-ישראל ולקהילה היהודית בכלל.

ג'ו נגרון, נשיא הסנאט של פלורידה שקידם את החוק, הינו ידיד אישי של שליח הרבי. "לפני למעלה מחמש שנים, ביום ההשבעה שלו, הוזמנתי על-ידו לשאת את התפילה בטקס זה".

לסיום, מסביר לנו הרב אוירכמן את האפקט העצום שיווצר בעקבות אישור החוק נגד הארגון האנטישמי. "אישור החוק יעזור שמדינות אחירות ילכו בעקבותה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.