מערכת COL | יום ד' ניסן ה׳תשע״ו 12.04.2016

הרב דיסקין: "בביה"ר הגריאטרי יש יהודים ואין פיקוח כשרות"

סערה בקרית אתא: לאחרונה הסיר רב העיר קרית אתא הרב חיים-שלמה דיסקין את תעודת הכשרות מבית רפואה גריאטרי 'קרית בנימין' בעיר, מה שהביא לסערה גדולה ● הרב שלמה דיסקין בשיחה ל-COL: "הבעלים החדש, הכניס מוצרים ללא אישור מטעם הרבנות הראשית לישראל, וההכשר הוסר על ידי. יש במקום שוהים יהודים רבים ואין פיקוח על הכשרות"  סערת הכשרות בקרית אתא
הרב דיסקין:
רב קרית אתא הרב חיים-שלמה דיסקין (ארכיון col)
כתב col

סערה בקרית אתא: גורמים בעיר טוענים כי בעל בית הרפואה הגריאטרי 'קרית בנימין', התנהג בצורה שאינה הולמת בלשון המעטה כלפי רב העיר הרה"ג הרב חיים-שלמה דיסקין, וזאת כשהרב הגיע להסיר את הכשרות במקום משום שאינו פועל לפי כללי הכשרות, ומקבל אוכל ממקור חיצוני שאינו מוכר ע"י הרבנות הראשית לישראל.

יו"ר המועצה הדתית ר' שמעון חזן הגיב גם הוא בחריפות על המקרה: "המועצה לא תקבל בשום פנים ואופן התנהגות כוחנית כלפי אנשי המועצה בכלל וכלפי הרב הראשי בפרט, הטיפול שנעשה ע"י הרב הוא וגורמי מחלקת הכשרות הוא טיפול יסודי כמו כל מערכת הכשרות שמתנהלת בעיר על הצד המחמיר ביותר".

כדי לבדוק את הדברים לאמיתתם, שוחחנו עם רב העיר הרב שלמה דיסקין:

מה קרה בדיוק עם בית הרפואה 'קרית בנימין', ומה הסיבה שנלקח ההכשר?

הרב דיסקין: "מדובר בבעלות חדשה לא יהודית במקום, אולם רבים מהשוהים-מטופלים הינם יהודים. לאחרונה נודע לנו כי הוכנסו מוצרי מזון ללא אישור מהרבנות הראשית לישראל. לטענתם, לרשת שלהם יש רב והוא מאשר את המוצרים הנ"ל. בדקתי את הנושא, והתברר לי שהרב לא מאושר לתת כשרות ע"י הרבנות. בעקבות כך הסרתי את ההכשר".

"מדובר בבית רפואה גריאטרי עם יהודים רבים, שרובם בוודאי הקפיד על כשרות במשך כל ימי חייו. ומה הם יעשו בפסח?"

הרב דיסקין ממעיט בעניין הפרסום שהופץ שכביכול "הותקף בברוטליות כשהגיע להסיר את הכשרות במקום", ומציין: "הפרסום אינו נכון. אמנם כשהגעתי סירבו להכניס אותי, וטענו שיש להם רב משלהם, אבל כאן זה נגמר. כרב העיר אינני יכול להעניק תעודת כשרות למקום שמביא אוכל ממקומות ללא הכשר מוכר ע"י הרבנות.

ומה הרבנות הראשית עושה בעניין?

"רק עסק המציג עצמו ככשר, חייב לקבל תחילה את ההכשר של הרבנות. מי שלא, אין דרך לאכוף עליו כשרות. אני תקווה שבעקבות הרעש שנוצר, בני המשפחות של השוהים יהיו מודעים לבעיית הכשרות, ויפעילו לחץ להסדרת התנאים שיובילו להחזרת הכשרות."

את תגובת מנהלי המקום לא הצלחנו להשיג. משתתקבל – נשמח לפרסמה.





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.