מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ו 11.04.2016

ערד מתרחבת ואנחנו ממשיכים לקלוט משפחות חדשות (פ)

קמפיין הקהילות החדשות של אנ"ש יצא לדרך לפני שבועיים, ועמו הבשורה הגדולה, שגולת הכותרת היא: זוגות צעירים, אברכים חסידי חב"ד ליובאוויטש יוכלו לקנות דירות במחיר מוזל ונוח בשנים הראשונות אחרי החתונה בעיר ערד. הדמות הרוחנית שעומדת מאחורי מעצמת חב"ד בערד, היא של הרב יעקב משה מנדלסון, מרא דאתרא דקהילת חב"ד ערד. הרב מנדלסון ענה על מספר שאלות רלוונטיות הקשורות לקהילת חב"ד המתפתחת בעיר ועל עתידה לקריאה
ערד מתרחבת ואנחנו ממשיכים לקלוט משפחות חדשות  (פ)


ספר לנו בבקשה על ההיסטוריה של העיר ערד

העיר ערד נוסדה לפני מעלה מ- 50 שנה. ערד הייתה עיר של קיבוצניקים מ'מפא"י' .כל חברי הקיבוצים ראו בעיר הזאת כמקום היוקרתי של הקיבוצניקים. רק מי שעבר במפעלי ים המלח יכל להתגורר אחרי שהיה עובר בוועדות קשות שהיו צריכים לאשר את הקבלה.

איזה ברכות קיבלתם מהרבי בנוגע לשליחות ולרבנות בערד?

הרבי נתן לשווער שלי (הרב בן ציון ליפסקר ע"ה) מאות. הרבי אמר לו שערד היא עיר חשובה ושיפעל ביתר שאת. יש לנו צרור מכתבים והוראות מהרבי על העיר כיצד לפעול ואיך. בהיותי חתן של הרב ליפסקר נכנסתי לרבי, ושאלתי האם להרחיב את המוסדות בעיר (תלמוד תורה וכיו"ב) – הרבי אמר לי לפנות לר' שלמה מיידנצי'ק ע"ה (יו"ר אגו"ח) וכמובן ר' שלמה ענה בחיוב ונתן לנו את הכלים לפרוץ לבניית מוסדות.

כשהגעתם לערד, איזה אתגר ניצב בפניכם?

שהגענו לעיר - לא היה כלום . היה כאן 300 ילדים בכל העיר. אם תקח לדוגמא את העיר חולון היו בה אז כ-2500 ילדים בכל העיר. הפעילות החלה בעיקר בילדים, שאח"כ נרשמו למוסדות והפכו משפחות שלמות להיות מאנ"ש חסידי חב"ד ליובאוויטש, כפשוטו!

איך מורגשת האחדות בקהילה אצלכם, וכיצד זה יכול להשפיע על קהילות אחרות?

אחדות = דאגה ברוחניות ובגשמיות במקביל. ברוחניות- ב"ה יש לי כל יום כולל אברכים לבעלי בתים מאנ"ש ומחוץ שעה ביום. רואים אברכים שיושבים ולומדים נגלה וחסידות. בממוצע יש לנו בכל יום 15 אברכים כ"י...

בגשמיות- אני רותם את כל הקהילה בעזרה למשפחות במצוקה באנ"ש לתמוך בהם כלכלית כל אחד לפי יכולתו. אם אברך מחפש עבודה/פרנסה אנחנו עושים את מירב המאמצים שגם הוא וגם אשתו יוכלו להתפרנס.

עוד עניין שמשפיע על אחדות וקשר בין הקהילה: התוועדויות. אנחנו דואגים שבכל חודש יגיע מתוועד חדש לקהילה בשבת. משפיעים חשובים מריכוזי אנ"ש בארץ ובעולם. זכינו לא ממזמן שמזכירו האיש של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר הגיע לשבת אחדות אצלנו בקהילה. הדברים הללו גורמים לאחדות וקירבה ורצון עז להתקרב לחסידות ולרבי.


זכיתם לשני מקוואות חב"ד, זה לא עניין של מה בכך.

אכן, יש כאן 2 מקואות בעיר. הייתה התנגדות גדולה בתחילת הדרך. השווער שלי ע"ה נלחם וניצח. כך שבזכותו בפועל יש כיום 2 מקוואות חב"ד בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.