מערכת COL | יום ג' ניסן ה׳תשע״ו 11.04.2016

השליח העיר את עוזרי המושל באמצע הלילה ● בלעדי ל-COL

במהלך החיפוש אחר הנערות מפלורידה, סיפר הרב בן-ציון קארף, מנכ"ל המרכז החינוכי ליובאוויטש במיאמי, כי "כל הרשויות והמשאבים עומדים לרשותינו במטרה למצוא את הבנות" ● מסתבר שמאחורי משפט זה, היו לא מעט גורמים שפעלו מאחורי הקלעים לגיוס הכוחות המיוחדים של פלורידה ● כתב COL עם הסיפור המלא איתור הבנות בפלורידה - מאחורי הקלעים
השליח העיר את עוזרי המושל באמצע הלילה ● בלעדי ל-COL
הכוחות המיוחדים בפלורידה בפעולה, אתמול. בקטן (מימין): השליח הרב אוירכמן, ר' מרק רוזנברג ודובי כץ, יחד עם השר האחראי על זרועות הבטחון של מדינת פלורידה

חיים ברון

קהילת חב"ד בפלורידה מנסה להתאושש מהפרשה שהסעירה אותה בתחילת השבוע, בעקבות היעלמות שתי נערות מבית-הספר החב"די, לאחר שנסעו עם ביה"ס לשבת גיבוש. כפי שדיווחנו, אתמול, בשעת בוקר בפלורידה, הן אותרו, בשעה טובה, בריאות ושלמות, ומצבן טוב.

הבנות אותרו ביער בוצי. "לאחר לילה של המתנה מורטט עצבים וחיפושים על-ידי צוותי משטרה וכלבי גישוש, נמצאו הבנות בריאות ושלמות, ברוך השם. הן נתקעו בתוך ביצה במרחק של כקילומטר וחצי מהמלון", סיפר לנו אתמול (ראשון) שלוימי קטן שהיה שותף לחיפושים, "הליקופטר כיוון את הצוות הקרקעי. תחילה שוחחו איתן ממרחק של כ-100 מטר.

"אי אפשר לתאר את דמעות שמחה והריקודים של כל צוות הנהלת בית-הספר, אנשי הצלה, וצוות המחפשים", סיפר.


הצוות היהודי של כוחות ההצלה פורצים בריקוד לאחר שנודע כי הבנות אותרו

"לא ישנתי כל הלילה, הראש לא עובד כבר", תיאר קטן, "אנשים מאנ"ש שיצאו ברגע שהתקבלה ההודעה על היעלמות הבנות, סייעו לצוותי המשטרה של הלילה. אנ"ש  נסעו ממיאמי, מרחק של שלוש שעות נסיעה, בכדי לסייע בחיפושים".

קטן הוסיף כי לאחר רגעי הדרמה, התברר שמנהל המלון הסמוך הינו יהודי. "חסידים הוציאו תפילין והניחו לו", סיפר קטן שהנציח את הרגע.  עם פרסום הדיווח, פרצו כוחות הביטחון היהודיים בריקוד חסידי "דידן נצח"...

במהלך החיפוש אחר הנערות, סיפר הרב קארף מנכ"ל המרכז החינוכי ליובאוויטש במיאמי, כי "כל הרשויות והמשאבים עומדים לרשותינו במטרה למצוא את הבנות".

מסתבר שמאחורי משפט זה, היו לא מעט גורמים שפעלו מאחורי הקלעים.

טלפון באמצע הלילה

בשעה 2 בלילה של מוצאי-שבת, צלצל הטלפון בביתו של השליח לטהלסי, בירת פלורידה, הרב שניאור-זלמן אוירכמן. זוגתו חנה שענתה לטלפון העירה מיד את בעלה השליח.

מעבר לקו היה ר' מרק רוזנברג מארגון 'חסד של אמת'. "השליח הרב בן-ציון קארף מחפש אותך דחוף", אמר מרק.

הרב אוירכמן צלצל מיידית לרב קארף. "הרב קארף, שהיה בדרך ממיאמי לאורלנדו, אמר לי שמוכרחים להשיג את המושל, מכיוון שכוחות השריף המקומי מוגבלים ביכולתם וללא הוראה מלמעלה אי-אפשר לערב את הכוחות המיוחדים של זרועות הבטחון של מדינת פלורידה", מספר הרב אוירכמן בשיחה מיוחדת שקיימנו עמו.



בסיום השיחה עם הרב קארף, צלצל הרב אוירכמן - המקושר לצמרת השלטון בפלורידה, מתוקף תפקידו כשליח בעיר בו ממוקם בניין בית הנבחרים - לעוזרי המושל והיה איתם בקשר רצוף לאורך כל הלילה. 

לפנות בוקר, המושל, שהיה באירוע יהודי בקליפורניה לילה קודם לכן, התקשר לרב אוירכמן - ותודות למערבותו של מרק רוזנברג מחסד של אמת שקישר ותיאם בין כל גורמי הבטחון - ועדכן שהכוחות המיוחדים של מדינת פלורידה נכנסו לתמונה.

כמה שעות לאחר-מכן, בחסדי שמים, נמצאו הנערות.

"בדרך כלל במקרים אלו", מסביר הרב אוירכמן, "לא מתחילים חיפושים לפני שחלפו 24 שעות. אך במקרה שלנו, לאחר שחלפו 20 שעות, הנערות כבר נמצאו, ברוך השם".

"חודש של ניסים"

לאחר איתור הבנות, צלצל הרב אוירכמן למושל. הרב אוירכמן הודה לו נרגשות וסיפר על התפילות הרבות של העם היהודי לאיתור הנערות. "שנזכה לעשות רק דברים טובים ביחד", איחל המושל.

"הננו נמצאים בחודש ניסן שהינו חודש של ניסים", אמר הרב אוירכמן ואיחל למושל "חודש של ניסים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.