מערכת COL | יום כ"ז אדר ב ה׳תשע״ו 06.04.2016

היהודי בן ה-80 שלימד אותי פרק גדול ומרגש לחיים ● מיוחד

השבוע היה מרגש עבורי. הוזמנתי לשמש סנדק ליהודי מבוגר קרוב ל-80! גיאורגי שמו, מאוזבקיסטאן ● המשפט שאמר לימד אותי פרק גדול לחיים ● טור מיוחד מאת הרב יוחנן בוטמן, שליח הרבי לחדרה סגירת מעגל בחדרה
היהודי בן ה-80 שלימד אותי פרק גדול ומרגש לחיים ● מיוחד
הרב יוחנן בוטמן, השבוע

השבוע הייתה אצלי סגירת מעגל.

קצת אחרי שהתחלתי את השליחות בחדרה לפני יותר משני עשורים פנה אלי איש של מסירות נפש הרב ירון עמית שהקים את ׳ברית יוסף יצחק׳ - אירגון שעוסק בבריתות מילה לילדים ומבוגרים, ואמר לי: "יש לך ייחודיות! אתה ׳שליח׳ בעיר גדולה שקולטת עליה, רבים מהם אינם נימולים. בטוחני שעם פירסום ומודעות תביא ברכה גדולה".

אחרי שבוע של פירסום בעיתון הרוסי המקומי, נרשמו לנו כעשרה נערים: פאבל, ולרי ועוד. מי שאירגן אצלינו היה הרב שלום רויטנבורד, האחראי מטעמינו על פעילות בית חב"ד לדוברי הרוסית.

הטקס ריגש מאוד את כולנו.

אך השבוע היה עוד יותר מרגש עבורי עם סגירת מעגל, בו הוזמנתי שוב באותו אירגון, המרושת במוהלים מקצועיים ומנוסים גם מבחינה רפואית, הפעם כדי לשמש סנדק ליהודי מבוגר קרוב ל-80! גיאורגי שמו. עולה מאוזבקיסטאן.

רק לאחרונה התוודע גיאורגי לאפשרות של קיום הברית ובא בנחישות עוצמתית לקיום המצווה, ללא התחשבות בגילו ומצבו הפיזי.

כששאלנו אותו: "איך הוא מרגיש"? הוא ענה בקול בוטח, "אני מרגיש יהודי כשר ושמח"!

למדתי פרק גדול לחיים, כמה ניתן ובעיקר אפשרי לעשות שינוי בחיים.

המטרה של ברית המילה היא להסיר את הערלה. במשמעות הרחבה יותר, הכוונה להיפטר מ׳עורלה׳ מכל מידה מגונה שבנו, כמו כעס, שנאה, גאוה וקנאה. להשתדל להיות נעים לסביבה, "טוב לשמים וטוב לבריות".

בהסרת הערלה ישנם שני מצבים, הראשון כתובה בפרשת השבוע ׳תזריע׳: "וביום השמיני ימול בשר ערלתו". הכוונה לכל אחד ואחד שעליו "למול" את עצמו, לתקן ולשפר בהתאם ליכולת. ואילו השני בא מלמעלה, כנאמר "ומל ה׳ א-לוקיך את לבבך ואת לבב זרעך". זו היא ׳עורלה׳ מ׳קליפה׳ ׳קשה׳, ׳גסה׳ ועמוקה יותר, כזו שכבר איננו מסוגלים לטפל בה בעצמינו.

היא באה כשלב שני. לאחר העבודה ה׳עצמית׳ שלנו, אנו מקבלים ׳מתנה׳ משמעותית בהסרת ׳הקליפה הקשה׳ יותר, ׳מלמעלה׳. בעיקרה היא אמורה להיות בגאולה השלימה בקרוב.

עם תחילת חודש ניסן המסמל חודש של ׳נס׳ וגם ׳קפיצה׳ ממצב אחד למשנהו: "מעבדות לחירות", אני מאחל לכולנו שינוי טוב וחיובי.  מצב חדש כמו ב"יציאת מצרים".

שבת שלום וחודש טוב!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.