מערכת COL | יום כ"ו אדר ב ה׳תשע״ו 05.04.2016

הקשר של הרב רפופרט ע"ה לביהכנ"ס "צמח צדק" בצפת

בשבוע שעבר נפטר הנגיד הרב אברהם רפופרט ע"ה ממייסדי וחשובי קהילת חב"ד בטורנטו  ● עם סיום השבעה פנינו להשליח הרב גבריאל מרזל שנשלח יחד עם רעייתו ע"י הרבי בשנת תשל"ח לעיה"ק צפת שיספר על הקשר בין בית כנסת צמח צדק והרב רפופרט ע"ה ● "ר' אברהם לא רק תמך אלא נהיה לשותף מלא. בכל שנה כשהיה מגיע לצפת היה מתפלל אצלנו, עוקב אחר התפתחות המקום נהנה מהחיים השוקקים שבמקום, וראה את זה כזכות גדולה לעצמו שיש לו חלק בכל זה", סיפר הרב מרזל  הקשר של הרב רפופרט ע"ה
הקשר של הרב רפופרט ע
בשבוע שעבר נפטר הנגיד הרב אברהם רפופרט ע"ה ממייסדי וחשובי קהילת חב"ד בטורנטו. הלוויתו עברה דרך בית חיינו 770 ומשם המשיכה לארץ הקודש ונטמן בבית החיים העתיק בצפת עיה"ק לצד אימו מרת צביה חיה ע"ה בקירוב מקום לקברי צדיקים ומהם התנא ר' פנחס בן יאיר, הרמ"ק האריז"ל האלשיך הבית יוסף ועוד, ומול הרי מירון מקום מנוחותו של הרשב"י ועוד.

בקהילת חב"ד צפת נתפרסמה מודעה מטעם הנהלת הבית חב"ד ובית הכנסת צמח צדק תחת הנהלתו של השליח הרב גבריאל מרזל המבקש מאנ"ש להשתתף בהלוויה של מי "שתמך במיוחד לבניית והרחבת בית הכנסת ובית המדרש צמח צדק בעירנו". ואכן לצד שאר השלוחים ועסקני חב"ד הגיעו רבים מאנ"ש לחלוק לו כבוד כהכרת הטוב לפועלו.

עם סיום השבעה פנינו להשליח הרב מרזל שנשלח יחד עם רעייתו ע"י הרבי בשנת תשל"ח לעיה"ק צפת שיספר לנו על הקשר בין בית כנסת צמח צדק והרב רפופרט ע"ה.

"הוא היה ידיד אמת של העיר צפת. בא' מביקוריו הוא מצא שהורי אימו ע"ה נמנו על חלק מקהילת החסידים שחיו בצפת. כשאימו נפטרה בשנת תשד"מ הוא הביאה לקבורה כאן בעיה"ק צפת ומאז בכל שנה ביקר בזמן היארצייט בצפת והתפלל אצלנו בבית הכנסת צמח צדק"

בית הכנסת צמח צדק נבנה בשנת תר"א מכספים ששלח כ"ק אדמו"ר הצ"צ לאחייניתו מרת ביילא ע"ה שגרה בצפת. את השלמת הסכום כסף הנדרש קיבלו מקופת רבי מאיר בעל הנס שע"י כולל חב"ד באה"ק ובזה בנו את בית הכנסת. עם הזמנים היו עליות ומורדות בשימוש המקום עד לשנת תשכ"ט כשפג פגז שנורה ע"י הערבים והרס את גגו. בכך יצא המקום מכלל שימוש ונהיה למוזנח. בשנת תשל"ג כשנשלח השליח הרב אריה לייב קפלן ע"ה לצפת ובהוראתו הישירה של הרבי הוא בנה את הגג מחדש והחזירו לכלל שימוש.

לאחר שבשנת תשל"ט הטיל הרבי על קבוצות השלוחים לארץ הקודש (בשנים תשל"ו-תשל"ח) אחריות לביסוס ופיתוח מוסדות חב"ד בארץ הקודש וביניהם גם את בית הכנסת צמח צדק בצפת קיבל השליח הרב גבריאל מרזל שליט"א (בתמיכתו של הרב קפלן) את האחריות לניהול המקום יחד עם ניהול של הבית חב"ד.

לאחר ריבוי יגיעה והשתדלות עלה בידו של הרב מרזל לקבל את השטח הצמוד לבית הכנסת מבעלי המקום לטובת הרחבת בית הכנסת.

"כשהתחלתי לחשוב על מקורות למימון חידוש המבנה והרחבתו, אמר לי ר' אברהם שהוא רוצה בזכות זה, והוא יקבל על עצמו את בניית מקום עד שלימותו לשם ולתפארת". בזכותו בשנת תשס"א התחילה הבניה, בשנת תשס"ה הוא אף הכניס אלינו ספר תורה לעילוי נשמת אימו ע"ה. "היה אירוע מיוחד מאוד בהשתתפות בני משפחתו רבני העיר, שלוחים, אנ"ש, נציגי העיריה ותלמידי המוסדות".

"ר' אברהם לא רק תמך אלא נהיה לשותף מלא. בכל שנה כשהיה מגיע לצפת היה מתפלל אצלנו, עוקב אחר התפתחות המקום נהנה מהחיים השוקקים שבמקום, וראה את זה כזכות גדולה לעצמו שיש לו חלק בכל זה. הוא היה גם שולח כסף מחו"ל כהשתתפות בהתוועדויות מרכזיות".

מ'שטיבל' קטן וישן נהפך המקום לבנין גדול בעל 3 קומות ויפה. במקום יש היום בית הכנסת עם הרבה מתפללים מקומיים ותיירים מכל קצווי תבל ובמיוחד בשבת קודש, התוועדויות בכל יומי דפגרא ושבת קודש, כולל לימוד לאברכי אנ"ש, כולל תניא להפצת מעיינות החסידות, כולל בוקר לבעלי מלאכה, שיעורי חסידות בשפת האנגלית ומקווה טהרה.

לסיום אומר הרב מרזל: "אין ספק שהוספה בפיתוח בית הכנסת יוסיפו בזכויותיו של ידידי עוז ר' אברהם ויבלח"ט כל יו"ח שליט"א"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.