מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״ו 03.04.2016

בנק ישראל: תכנית "חיסכון לכל ילד" עוזרת בעיקר לחזקים

מכיוון בלתי צפוי: בדו"ח השנתי של בנק ישראל, כותבים אנשי הבנק כי התכנית הממשלתית שכונתה "חיסכון לכל ילד" תעזור בעיקר למשפחות מבוססות, ותפגע במשפחות מהמעמד הנמוך חיסכון לכל ילד עוד בנושא:קצבאות עכשיו או בחיסכון? זה לא רק כסף ● דעה
בנק ישראל: תכנית
(אילוסטרציה: מנדי הכטמן)

בנק ישראל פרסם את הדו"ח השנתי שלו, ובקטע ממנו הוא תוקף את תכנית "חיסכון לכל ילד" במסגרת קיצבאות הילדים, וקובע כי התכנית תעזור בעיקר למשפחות מבוססות, ותפגע במשפחות מהמעמד הנמוך.

כזכור, בשנה שעברה סוכם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין אנשי האוצר לשר הבריאות יעקב ליצמן והסיעות החרדיות, על שינוי באופן תשלום קיצבאות הילדים. סוכם כי הקצבאות שקוצצו בממשלה הקודמת יוחזרו בדמות 50 שקלים שיעביר הביטוח הלאומי לטובת כל ילד, וכאשר הילד יגיע לגיל 18, הוא יוכל לפדות את הכסף באישור הוריו. לאחר גיל 21, כבר לא יזדקק לאישור הורים.

לדעת בנק ישראל, כפי שמופיע בדו"ח, התכנית תסייע בעיקר למשפחות מהמעמד הבינוני והגבוה - שגם כך נוהגו לחסוך עבור ילדיהן - באמצעות תכנית חסכון בתנאים טובים, ולא תיטיב עם משפחות מהמעמד הנמוך שלא יכולות להרשות לעצמן חיסכון עבור ילדיהן וזקוקות באופן שוטף לקצבאות, לצורך מזון בסיסי, חינוך, ותנאי מגורים.

בכך, לדברי בנק ישראל, הממשלה כופה למעשה העברת חלק מדמי הקיום של המשפחות מהמעמד הנמוך לחשבון סגור, ובכך מקטינה את הכסף שיושקע בילדים בחינוך ורווחה בגיל צעיר.

לדברי אנשי הבנק, להשקעות מוקדמות כאלה יש לרוב תועלת רבה יותר מאשר השקעות בגיל מאוחר, ומכיוון שהחיסכון הממלכתי יתמוך ישירות בילדים רק בעתיד, והתוכנית עדיפה פחות מאשר השקעה בהם כשהם עוד ילדים, והם זקוקים לסיוע.
 
כמו לכל תכנית, גם לזו יש יתרון מסויים בכך שהילד יוכל לצבור הון של כ-20 אלף שקלים, אך לא ברור אם היתרון מפצה על קיצוץ קצבאות לילדים בשעה שהם כה זקוקים להם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.