מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״ו 03.04.2016

המוביל הלאומי – מאזדה 3

כבר שנים רבות שהמאזדה שלש הפכה לרכב הלאומי של ישראל, בשום מדינה בעולם לא נמכרים (באחוזים ) כמות כה גדולה של מכונית מדגם אחד, במשך יומיים ניסה שמואל מתן לפצח את הסוד של השלש הפופולארית.
המוביל הלאומי – מאזדה 3
לפני קצת יותר מעשור נכנסתי לחברת ההשכרה אלדן ושכרתי רכב ל-48 שעות. אחרי 15 דקות של החתמה על מסמכים פלוס אישור של חברת האשראי פלוס בקשה לשידרוג.... ומפתחות של מאזדה שלש כבר היו בידי. שמחתי שקיבלתי את השלש, די סיקרן אותי להבין מה יש ברכב הכ"כ ישראלי הזה. באופן קצת מביך החברים בביהכנ"ס לא הצליחו להסתיר את התלהבותם מהרכב ליסינג הכסוף שקיבלתי. לצערם לא הצלחתי להיסחף בהתלהבות, הרכב היה צפוף, ברך ימין כאבה לי והמנוע לא היה משהו. אבל לא רציתי להישמע מתנשא ושתקתי. כל זה נגמר השבוע שקיבלתי את השלט החכם של המאזדה 3 האדומה. כל מה שזכרתי נעלם בין רגע וההתלהבות נמשכה עד לסוף המבחן, הרכב הזה פשוט מדהים, אבל בל נקדים את המאוחר. קשה לחשוב על עוד יצרן בעולם שהוא לא פרימיום שמצליח לייצר ליין של רכבים שפשוט אי אפשר להתעלם מהם, במיוחד בצבע האדום המדהים הזה שהופך את השלש ליצירה. בקטלוג של מאזדה מתארים את השלש "כעוצמה והיופי של טורף העומד לזנק על טרפו" טוב לא ממש הבנתי מה יפה בתיאור הזה של הטורף העומד לזנק על טרפו המסכן... מצד שני לכתוב שהמאזדה הוא "אוטו יפה"? תא הנוסעים נחמד, הנדסת האנוש בו מעולה ,אבל הצבעים קצת מדכאים ולא כ"כ אהבתי את צג המהירות הדיגיטלי. מערכת המולטימדיה המדהימה של מאזדה מנצחת כל מבחן השוואתי והיא הטובה ביותר שפגשתי עד היום, מעבר ליופי והנוחות היא פשוט בטיחותית. מאזדה שלש נמכרת בתצורת ארבע או חמש דלתות, מנוע 1500 סמ"ק ומנוע 2.000 סמ"ק וברמות גימור שונות, לנסיעת המבחן הגיעה הדגם הבכיר עם מנוע 2.000 סמ"ק (אותו מנוע שכבר פגשנו במאזדה שש וואגון) וברמת הגימור הגבוהה "ספיריט". רמת האיבזור בספיריט אכן גבוהה וכוללת בין השאר גג שמש חשמלי, פתיחה ונעילה ללא מפתח והרשימה ארוכה. בין השאר מצאנו אביזרי בטיחות שלא ממש התרגלנו לראות במשפחותמטית כמו מערכת מקורית להתראה על סטיה מנתיב, מערכת שמפחיתה את האור הגבוה לנמוך ברגע שהוא מזהה נוכחות של כלי רכב הנוסעים לפניו, מערכת תאורה קדמית שמפנה את האור לכיוון הפניה (נהדר לנסיעה לילית במקומות חשוכים) צג נהיגה שקוף שמציג לנהג מידע על מהירות ומערכת הניווט ועוד מערכות בטיחותיות חכמות. אבל אין שלימות והמושב האחורי בשלש נשאר עדיין אחד הצפופים בסגמנט, למרות שמרווח הרגליים שופר. תא המטען סביר לגמרי ודווקא תא הנהג הציג שיפור גדול במרווח הרגלים ואכן רגל ימין שלי נשארה שפויה גם אחרי מבחן ארוך במיוחד. לסיכום: מאזדה שלש תתאים לאנשים שנמצאים רב הזמן לבד ברכב ולא ממש זקוקים לשינוע של נערים בוגרים או ילדים בכיסאות תינוק. כי חוץ מהצפיפות במושב האחורי, השלש היא אחת מהמכוניות הטובות בקבוצה אם לא הטובה ביותר!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.