מערכת COL | יום כ"ב אדר ב ה׳תשע״ו 01.04.2016

בפס"ד בבג"ץ: רובינשטיין ציטט מכתבים מהרבי

השופט אליקים רובינשטיין היה בדעת מיעוט בהחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון המכירה בגיורים של בתי הדין הפרטיים ● מתוך חוות דעתו ניתן ללמוד על הרגלי הלימוד שלו: שיחותיו ומכתביו של הרבי  רובינשטיין ציטט מכתבים מהרבי
בפס
למטה: המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין, בבית הכנסת החדש בבריסל
חרדים 10

פסק הדין הדרמטי של בג"ץ, לפיו המדינה תכיר בגיורים שבוצעו בבתי דין פרטיים לצורך קבלת אזרחות במדינת ישראל, שניתן במסגרת עתירה שהגישה אישה שהתגיירה בבית דינו של הגר"נ קרליץ בבני ברק בשנת 2009, התקבל בהרכב של תשעה שופטים.

מי שהיה בדעת מיעוט הוא המשנה לנשיאה, השופט אליקים רובינשטיין, שבחוות דעתו הביע הסתייגות מקביעתה של נאור, וקרא להשעות את ההחלטה במשך שנה וחצי, כדי לאפשר לכנסת לחוקק חוק המסדיר את מעמדו של מערך הגיור הממלכתי, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על העובדה שהכנסת לא חוקקה חוק המסדיר את מעמד הגיור.

אבל מתוך חוות דעתו של השופט אליקים רובינשטיין, ניתן ללמוד על הרגלי הלימוד שלו, שכן מפסק הדין עולה כי הוא מסתובב כשאליו צמוד 'דבר מלכות' – החוברת היוצאת לאור מידי שבוע ובה, בין היתר, שיחות ומכתבים של הרבי, כאשר הוא מצטט שני מכתבים של הרבי שהתפרסמו בחוברות שונות.

רובינשטיין נפגש פעמים רבות עם הרבי, שהה במחיצתו מספר שנים ביום כיפור, והיה בן בית אצל מזכירו של הרבי – הרב בנימין קליין ז"ל. כשנפטר המזכיר, לפני כעשרה חודשים, נפרד ממנו השופט במאמר אישי מיוחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.