מערכת COL | יום כ"א אדר ב ה׳תשע״ו 31.03.2016

ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם ● פרשת שמיני

כמידי שבוע, אנו מגישים את ממתק לשבת, מאת השליח הרב נחמיה וילהלם - וידאו וטקסט ● הרב וילהלם, שליח הרב נשיא דורנו בבנגקוק שבתאילנד, מגיש זווית מיוחדת לפרשת השבוע, לצד סיפור חסידי ● הוידאו מוגש באדיבות אתר 'בית-חב"ד'  ממתק לשבת פרשת צו
ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם ● פרשת שמיני
ממתק לשבת פרשת שמיני תשע"ו
 
בלילות שבת אצלנו בבית חב״ד בבנגקוק, יושבים עד מאוחר ביחד, ותמיד יש סיפורים מעניינים ותובנות מיוחדות שאפשר לשמוע רק ממטיילים במזרח,
לפני כמה שנים הייתה אצלנו מטיילת בשם רעות, ששיתפה אותנו בסיפורה
"מאז שהייתי קטנה" מספרת רעות "ידעתי תמיד שיש לי פחד גבהים, כל טיול משפחתי היה צריך להיות מתוכנן היטב כדי לוודא שאין במסלול מקום גבוה מדי, ובכל פעם שהיינו מתקרבים למקום מעט גבוה, כל המשפחה הייתה נלחצת מהמחשבה איך לעזור לי לעבור את זה בשלום, וכל אחד בדרכו היה מייעץ לי איך להתמודד.

●  ●  ●
 
כשטסתי למזרח לבדי, תכננתי כמובן את הטיול במקומות לא גבוהים מדי, באחד הימים יצאתי לטיול, ובאמצע המסלול הגעתי לגשר גבוה מאוד שלא ידעתי עליו, ברגע הראשון נלחצתי ולא ידעתי מה אעשה, אבל אחרי נשימה עמוקה ודקה של מחשבה אמרתי לעצמי "אף אחד כאן לא מכיר אותי, אף אחד לא יודע שיש לי בעיה ואף אחד לא מלחיץ אותי, אולי אוכל לעבור את זה בשלום, שכנעתי את עצמי שיהיה בסדר ופשוט התחלתי ללכת, סיימתי לחצות את הגשר הארוך עם חיוך על הפנים, ומאז כבר הספקתי לעשות טרק בנפאל לאחד המקומות הגבוהים בעולם ושכחתי מהבעיה שהייתה לי, מסתבר שהפחד שלי לא היה מגבהים אלא מההרגל שלי לראות את עצמי כך.

●  ●  ●

בפרשתנו אנחנו קוראים על תחילת העבודה במשכן, אהרון צריך להתחיל בעבודה אבל הוא חושש, הידיעה שהוא היה שותף לחטא העגל לא מרפה ממנו והוא חושש שאינו ראוי לתפקידו במשכן, משה רבנו פונה אליו ואומר לו "קרב אל המזבח ועשה את חטאתך ואת עולתך" משה לא נכנס איתו לשיחה על כך שאולי הוא לא באמת אשם בכך שעם ישראל חטאו בעגל או על כך שהקב"ה כבר סלח לעם ישראל, משה אומר לו בא תעשה ועם העשייה יגיע גם הביטחון העצמי.

●  ●  ●

כשהתורה מצווה אותנו על בניית המשכן היא אומרת "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" לא כתוב "בתוכו" אלא "בתוכם", אומרים לנו חז"ל שהכוונה היא בתוך כל אחד ואחד מישראל, לכל אחד מאיתנו יש משכן פרטי שלו, בתוכו, שזה עבודת השם האישית שלו, וגם אנחנו, כמו אהרן, לפעמים חסרי ביטחון לגבי העבודה שלנו, האם אני ראוי? האם אצליח לעמוד במשימה? באה התורה ואומרת לנו קום תעשה! ותראה שעם העשייה יגיע גם הביטחון העצמי וההצלחה בעשייה.

●  ●  ●

יהי רצון שנזכה לעמוד ללא חשש במשימות הרוחניות שהקב"ה נותן לכל אחד מאיתנו, כדי שנצליח לבנות את המשכן האישי שלנו וכך נזכה שהקב"ה יבנה לנו את המקדש השלישי שייבנה בקרוב ממש.
 
שבת שלום!



לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.