מערכת COL | יום כ"א אדר ב ה׳תשע״ו 31.03.2016

"כל יום אני שואל את עצמי: עשיתי את השליחות כדבעי?"

איש התקשורת החב"די ר' צבי טסלר, אבא של הילד אושר שהדהים לפני שבוע רבבות צופי טלוויזיה, מספר על התגובות הרבות שקיבל, משתף בעבודתו העיתונאית-שליחותית ובההתמודדויות הימיומיות ומספק 'טיפים' לעיתונאים חב"דיים ● וגם: איזה 'סקופ' הוא חולם להשיג? ● מגזין שישי  שליחות עיתונאית  ● הילד החב"די שהדהים את צופי הטלוויזיה בארץ. צפו בוידאו
שליחות עיתונאית. צבי טסלר משדר מבית-חיינו לכלי התקשרת בהם עובד. בעיגול: בנו אושר
משה בן-חיים

"ספר על התחפושת שלך", שאל מגיש התוכנית בערוץ 20, גיא זוארץ את אושר טסלר, הילד בן ה-11, שהגיע לאולפן בתלבושת מלאה של חייל בצבאות ה'. ואושר ענה בלי להתבלבל: "זו לא תחפושת, זה אני האמיתי", והשאיר את הנוכחים באולפן ואת עשרות אלפי הצופים בסלון - משתאים.

אביו של אושר הוא ר' צבי טסלר, איש חינוך לשעבר, וכיום ב'שליחות-עיתונאית' כ-8 שנים: כתב ועורך מדורי הכלכלה ברדיו "קול חי", ושותף פעיל בהקמתו של ערוץ 20 – שאינו פועל בשבתות וחגים ופונה לקהל יהודי-ישראלי עם תכנים יהודיים וערכיים.

ואיך הגיע הילד אושר לתכנית "פרשת השבוע" עם גיא זוארץ? מספר ל-COL ר' צבי טסלר: "אני עורך תוכנית שבועית שמגיש גיא זוארץ מידי יום חמישי בערוץ 20. תכנית זו מנגישה את פרשת השבוע לצופה בבית, מהציבור הכללי, שמצידו כנראה לא ילך ללמוד את הפרשה בדרך אחרת.

"המסר העיקרי הוא: 'בכל דרכיך דעהו' ואיך פרשת השבוע קשורה לחיי היום-יום. בתכנית משולבים רעיונות משיחות של הרבי, ותכנית זו היא המרכזית בערוץ, וזוכה לאחוזי צפייה גבוהים".

לקראת פורים, עמל הצוות על תכנית מתאימה. ר' צבי: "תכננו משהו בנוסח 'ונהפוך הוא', אך מבלי לוותר על המסר הפנימי. וכך אושר הגיע מחופש לחייל צבאות ה', וחזר על נקודות משיחות של הרבי. האמת? הוא התכונן היטב".



קיבלתם תגובות?


"היו המון תגובות. מה שראוי לציון, שאנשים זכרו את המסר שהוא העביר, ולא רק את העניין התיאטרלי שבדבר".

שליחות עיתונאית

וכעת, נחזיר את הפוקוס אליך: חסיד חב"ד, איך זה משתלב בתעשיית הבידור ותקשורת ההמונים?

"לפני שהגעתי לתחום התקשורת ולערוץ 20, עסקתי בשדה החינוך. כשהציעו לי את הרעיון של העבודה בהקמת ערוץ 20, התייעצתי עם ה'עשה-לך-רב' שלי וקיבלתי אור ירוק. אחת הסיבות לכך, היא כדי להמשיך שם את השליחות. זו שאלה שמהדהדת גם היום, ובכל יום. האם אני עושה את השליחות שלי כדבעי, או לא?




"להמשיך שם את השליחות": ר' צבי טסלר בחודש החגים מדווח מ"בית חיינו". למעלה עבור "קול חי", ובתמונה למטה: עבור "ערוץ 20"

"תקשורת נותנת לך הזדמנות נהדרת, אבל אפשר בקלות לטבוע לתוך היום-יום. אף פעם אני לא מרוצה מעצמי, ודרך שיתופי פעולה עם אנשי תקשורת חב"דיים אחרים, אני מתמודד עם השאלה איך מנתבים טוב יותר לשליחות".

כאחד שמכיר את התחום: איזה תובנות יש לך לאנשי תקשורת חב"דיים?

"העבודה בתקשורת, ובפרט בטלוויזיה, מראה שכל עוד אנחנו טובים, יש מי שמוכן לקבל. אני מאוד מעריך שלוחים ששומרים על קשר טוב עם עיתונאים, ושולחים להם חומרים באיכות גבוהה.

"כשעובדים נכון, גם אלו שנתפסים כגופי תקשורת לא קרובים, פתוחים לשמוע דברים חדשים. הרי גם הם בסופו של יום צריכים למלא את העיתון או התכנית... המסר שלי: אל תצפה שיעבדו עבורך, תכין אתה את החומר שלך כמו שצריך".

ר' צבי טסלר מפרסם קרוב ל-10 שנים מסרונים עם נקודה משיחה של הרבי. לפני כשנה וחצי פנה אליו מישהו מרדיו קול חי, וביקש גם הוא לקבל מסרון שכזה. מאז, המסרון מתפרסם בקביעות באתר רדיו קול חי. "זה מראה שיש נכונות לשמוע", מציין ר' צבי. "אם כתבת היטב, לרוב זה יתפרסם. אנשים צמאים, ובמיוחד לפנימיות התורה".

רגע שיא

מהי עיתונאות בשבילך?

"עיתונאות הוא כלי חזק מצד אחד, אך גם הרסני מאידך, ומגיע בבת אחת להמוני אנשים. כשהתחלנו בערוץ 20 וקיבלנו לראשונה את נתוני הרייטינג, נפלו פניי.

"'זה כל מה שהגענו, כ-15,000 צופים בלבד?', תהיתי אז. פנה אלי מישהו: 'תאר לעצמך', אמר לי, 'כמה מאמצים צריך לעשות כדי למלא, נניח את ה'ארנה', ברבבת אנשים. וכאן, בבת אחת המסר מגיע לעשרות אלפים...'. אסור להשאיר את השדה זה לא מנוצל.

ארגון "פרד"ס" מרכז קבוצת מרצים חב"דיים, ומשלב ענייני פנימיות התורה בתכניות של ערוץ 20. "כאן אני מפרגן להם על עבודה מצויינת", אומר צבי טסלר. "אולי יום אחד גם אני אלך להתמקצע ברטוריקה".

מה ה'סקופ' שאתה חולם להשיג?

"הדבר עליו קיבלתי הכי הרבה תגובות (חוץ מעל ההופעה של הבן שלי אושר...), הוא על ג'ינגל שהכינו ברדיו קול-חי איך ישמע דיווח על ביאת משיח, ואני חתמתי את הג'ינגל. זה נתן תחושה של משהו ממשי שניתן לשדר אותו ויכול לקרות בכל רגע נתון.

"כששחררו את גלעד שליט מהשבי, שידרתי שידור חי מהשטח בישוב 'מצפה הילה'. אמרתי לעצמי: 'ככה נשדר את ביאת משיח'. הייתה אז תחושה מאוד מרגשת, וזה מה שעבר לי בראש באותו רגע".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.