מערכת COL | יום כ' אדר ב ה׳תשע״ו 30.03.2016

ועדת החינוך קיימה דיון בנושא איסור גידול הזקן בצה"ל

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי קורא לשר הביטחון להחזיר את הסמכות לגידול זקן מטעמי דת לרב הצבאי ● ח"כ הרב ישראל אייכלר הקריא מכתבים של חיילים שנשלחו לכלא בשל גידול זקן   איסור גידול הזקן בצה"ל
ועדת החינוך קיימה דיון בנושא איסור גידול הזקן בצה
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: הרצל קוסאשוילי, COL)
ועדת חינוך התכנסה לדון באיסור שהוטל על חיילים וקצינים להמשיך בגידול זקן, בעקבות הוראת המליאה. במהלך הדיון הציג יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) מכתבים ופניות של חיילים חרדים שנשלחו לכלא בשל סירובם לגלח את זקנם.

למרות שמדובר בנושא טעון ונפיץ רק שני חברי כנסת נטלו בו חלק יו״ר הוועדה ח״כ יעקב מרגי וח״כ הרב ישראל אייכלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור יוזם הדיון. ח״כ אייכלר עדויות שהגיעו לידו על התנכלויות לחיילים דתיים עם זקן במסגרת הצבאית.

בין היתר הקריא אייכלר מכתב של הורי חייל דתי בגולני, בו הם סיפרו על היחס לבנם. ״מדובר בבחור בגדוד גולני, חובש, שסיים ללמוד בישיבה תיכונית בנתיבות ולאחר מכן בישיבה קדם צבאית. 'בננו נכלא בשל פשע נוראי כי לא הסכים לגלח זקנו. אנחנו אנשים דתיים תמהים על האפליה שחיילים חרדים יכולים לגדל זקן ואילו בננו לא. צה״ל הפסיד חייל ערכי', כך כתבו ההורים״.

משרד הביטחון הורה לתא"ל גדי אגמון סגן ראש אכ"א שלא להופיע לדיון והחרים את הדיון יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התייחס להחרמה המכוונת של משרד הביטחון ואמר :" לא ברורה לוועדה ואף תמוהה בעיניה פנייתה של לשכת שר הביטחון ועוזריו לבטל את הדיון בוועדה בטענה כי הוא התייתר כיוון שהוא כבר נדון במליאת הכנסת ובוועדת המשנה של וועדת חוץ וביטחון " ח"כ מרגי הוסיף ואמר :"הדבר מעיד על חוסר הבנה של משרד הביטחון על תהליכי העבודה בכנסת. על משרד ממשלתי להופיע לישיבות בכנסת גם אם הנושא נדון בו מספר פעמים. אוציא מכתב נזיפה ללשכת שר הביטחון" אמר ח"כ יעקב מרגי.

בסיום הדיון קרא מרגי לשר הביטחון להשיב את המצב לקדמותו ולהחזיר את הסמכות לאישור גידול זקן מטעמי דת לרב הצבאי ולא למפקדים בשטח.

ראוי לציין שבדיון שהתקיים בוועדת המשנה של חוץ וביטחון אישר תא"ל אגמון שכ-25,000 בקשות הוגשו לגידול זקן. כמו כן גם בעיית מגדלי הזקנים בבסיס תל נוף טרם באה לפתרונה למרות התחייבות הצבא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.