מערכת COL | יום י"ט אדר ב ה׳תשע״ו 29.03.2016

מיהו יהודי: נתונים מדהימים נחשפו בוועדת החריגים לגיור

כ-50% מהפונים לוועדת החריגים להתגייר: עובדים-זרים, פלשתינאים או מסתננים - ע"פ החלטת הממשלה הם נדחים, כך נחשף בוועדה לביקורת המדינה ● כידוע, הרבי התריע פעמים רבות שחוק השבות הפרוץ ללא המילה "כהלכה", יגרום לכך שהארץ תוצף באנשים רבים שיהיו ערב-רב ויגרמו סכנה ליהודים היושבים בארץ-ישראל  מיהו יהודי
מיהו יהודי: נתונים מדהימים נחשפו בוועדת החריגים לגיור
כ-50% מהפונים מדי שנה לוועדת החריגים להתגייר, כמאתיים איש – הם עובדים-זרים, שוהים-בלתי-חוקיים, פלשתינאים או מסתננים, כך נחשף היום (שלישי) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בדיון על מערך הגיור.

ע"פ החוק מי שאינו אזרח ישראלי או זכאי חוק השבות, יכול להתחיל הליך גיור רק לאחר אישורה של וועדת החריגים.

הרב יצחק פרץ, ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, סיפר כי לפונים יש זכות ערעור על החלטת ועדת החריגים, וגם פעם שניה ושלישית. "מערך הגיור נועד לגייר אזרחי ישראל ולא אנו מעניקים אזרחות ישראלית אלא משרד הפנים. תנאי הסף היא כנות ושהפונה איננו עובד זר, מסתנן, פלשתינאי או שוהה בלתי-חוקי. בשנת 2014 התקבלו כ-50% מבקשות ועדת החריגים, כאשר השאר נדחו כעובדים זרים, מסתננים, שוהים-בלתי-חוקיים ופלשתינאים".

עו"ד רינה נשר, נציגת משרד הפנים הבהירה כי תנאי הסף סוכמו בעבר ע"י הממשלה, ומבקר המדינה איננו מתערב במדיניות הממשלה, ואילו סגן שר הדתות לשעבר, ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) קרא לבטל את ועדת החריגים, כי "מניסיוני ארוך-השנים, 90% מהתלונות על מערך הגיור מתייחסות ל-10% מהתיקים המטופלים על ידי וועדת החריגים. זהו מצב לא נורמלי ולא סביר ולכן אנחנו חייבים לשנות אותו. יש לנתק בין תהליך הגיור שהוא דתי - לבין מעמד קבלת האזרחות שהוא מדינתי".

לדברי חברו לסיעה, בצלאל סמוטריץ', "נושא הגיור הוא סבוך ומורכב, ויש לאזן בין הרצון להקל ולסייע לבין ההבנה כי מדובר בתהליך עמוק ורציני. מי שנופל בדרך, רק מעיד שמדובר בתהליך אמיתי. ועדת החריגים מכריעה בשאלה קבלת מעמד אזרח ולכן היא צריכה להיות באחריות משרד הפנים". הוא הזהיר מפני ערוץ של גיור ללא אזרחות, "כי זה יפתח לצרות אחרות ולא יחזיק מעמד מבחינה ציבורית".

כידוע, הרבי התריע פעמים רבות שחוק השבות הפרוץ ללא המילה "כהלכה" יגרום לכך שהארץ תוצף באנשים רבים שיהיו ערב-רב ויגרמו סכנה ליהודים היושבים בארץ-ישראל. "רק גיור כהלכה ימנע את הפרצות בשער הכניסה לארץ ישראל", אומר ל-COL גורם המעורב במאבק בעניין 'מיהו יהודי'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.