מערכת COL | יום י"ט אדר ב ה׳תשע״ו 29.03.2016

פורים בחרקוב: קרקס על הקרח

חב"ד חרקוב חוגגת 25 שנה מאז שיקום ותחיית היהדות בעיר, ופורים השנה נחגג בקרקס  במסיבת פורים ענקית בהשתתפות כ-2,500 איש שנהנו בפורים מקרקס על הקרח ● מאות גברים ונערים הניחו תפילין, מעל 2000 משלוחי מנות ו-1000 ערכות של נרות שבת חולקו בכניסה ● רב העיר והשליח הראשי הרב משה מוסקוביץ דיבר על הייחודיות של שנת הקהל - שנת האחדות. תלמידי בית ספר "אור אבנר" ביצעו ריקוד מיוחד לכבוד שנת הקהל פורים בחרקוב
פורים בחרקוב: קרקס על הקרח
חב"ד חרקוב חוגגת 25 שנה מאז שיקום ותחיית היהדות בעיר, ופורים השנה נחגג בקרקס  במסיבת פורים ענקית בהשתתפות כ-2,500 איש שנהנו בפורים מקרקס על הקרח.

מאות גברים ונערים הניחו תפילין, מעל 2000 משלוחי מנות ו-1000 ערכות של נרות שבת חולקו בכניסה.

רב העיר והשליח הראשי הרב משה מוסקוביץ דיבר על הייחודיות של שנת הקהל - שנת האחדות. תלמידי בית ספר "אור אבנר" ביצעו ריקוד מיוחד לכבוד שנת הקהל.

הרב לוי רייצעס התחפש לאסקימואי, קרא את המגילה לקהל הצפוף כשליצנים החליקו סביבו על הקרח ותלמידי ה'חדר' ונערי הישיבה הריעו בכל פעם ששמו של המן הוזכר. החזן יצחק חלפון שר עם בניו שיר פורים מיוחד. קופים, ליצנים, דובים, אריות ים ואפילו אמו ושקנאים הופיעו לצלילי מוסיקה יהודית והקהל נהנה ממופע ייחודי - כל זאת ברוח פורימית.

מהגן עד בית הספר, ממועדון הנשים עד חברי הכולל, צעירים ומבוגרים, תלמידות המכון ותלמידי הישיבה ואפילו האסירים היהודים הנמצאים בכלא – לכולם היתה חווית פורים מיוחדת בזכות עבודתם המסורה של כל השלוחים בחרקוב. תודה מיוחדת למשפחות לוינזון, רייצעס, סגל, מוסקוביץ, סטמבלר, יקימנקו וסמרנקו על עבודתם המסורה.

סעודת פורים הענקית בבית הכנסת הייתה גדולה יותר מאי פעם לכבוד שנת הקהל! בזכות העבודה המסורה של הרב מענדל וזוג' חני מוסקוביץ בית הכנסת הפך לשטעטל וכל המשתתפים הועברו מאות שנים אחורה לחיי השטעטל היהודיים - עם שמחה אמיתית של פורים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.