מערכת COL | יום י"ח אדר ב ה׳תשע״ו 28.03.2016

בקזחסטאן חגגו סעודת פורים ה-21 ● גלריה

400 איש גדשו את אולם האירועים של המסעדה הסינית היוקרתית "חרבין". האולם רחב הידים שממוקם באחד האזורים הנחשבים בעיר אלמא-אטא, נבחר השנה לראשונה לשמש אכסניה לסעודת פורים המסורתית, שנערכת בעיר, זו השנה ה-21 ●  שגריר ישראל כיבד את האירוע בנוכחותו  פורים בקזחסטאן
בקזחסטאן חגגו סעודת פורים ה-21 ● גלריה
400 איש גדשו את אולם האירועים של המסעדה הסינית היוקרתית "חרבין". האולם רחב הידים שממוקם באחד האזורים הנחשבים בעיר, נבחר השנה לראשונה לשמש אכסניה לסעודת פורים המסורתית, שנערכת בעיר, זו השנה ה-21.

על ההכנות לאירוע עמלו בקהילת אלמא אטא, זה כמה שבועות, כאשר יהודי הקהילה נרתמים בשמחה לקראת האירוע, האחד באימון הילדים להצגה, השני באיתור אולם מתאים, וכו' איש איש בתחום הקרוב ללבו.

גם שגריר ישראל לקזחסטאן, מר מיכאל ברודסקי שהגיע במיוחד מאסטנה, הצטרף להמוני החוגגים השנה, בסעודת ומסיבת פורים שנערכה ברוב עם הדרת מלך.

התוצאה: שמחת פורים יהודית שטרם נראתה בעיר.

כבר בכניסה לאולם, קיבלו המשתתפים "משלוח מנות" מהודר, שמלבד הכיבוד, כלל גם "תפריט" סיני, מגילת אסתר אישית, וברכון.

כשברקע צלילי מוסיקה פורימית, הוזמנו הבאים לעלות לקומה השניה, שם אחרי נטילת ידיים, וברכה על הלחם, החלה הסעודה הרשמית, שבמהלכה זכו לשמוע קריאת מגילה בקול רם וברור, קולו של בעל הקורא, הלא הוא רבה הראשי של העיר הרב אלחנן הכהן, כאשר קולו נקטע מפעם לפעם לצורך מחיית המן.

בסיום הקריאה העניק השליח הראשי, הרב ישעיה אלעזר הכהן משלוח מנות מהודר לשגריר מר ברודסקי, בעוד האחרון מצידו מעניק אף הוא משלוח מנות אישי לרב הכהן.

ברגעים אלו, קיימו שאר המשתתפים את מצות היום בהחליפם איש ורעהו, את משלוחי המנות שבידיהם.

עתה, כשהקהל יושב סביב שולחנות עמוסים, עולים ילדי החמד לבמה ומציגים באופן חינני ומרגש את סיפור המגילה, לקהל המרותק. את ההתרגשות והשמחה של הקהל, היטיב לבטא השגריר מר ברודסקי בדברי תודה וברכה חמים שהפנה למארגי האירוע.

גם ילדי העיר זכו למסיבה משלהם, שנערכה במקביל למסיבת המבוגרים. הילדים נהנו מהופעת שחקנים פורימית, ויצירות ברוח היום ובאוירת השמחה המתאימה.

גם שר הטבחים, מנהל המסעדה, מר אלכסנדר קובלר, שיתף את הקהל בחוויה המרגשת שעברה עליו, בתקופת עבודתו על הכנת גירסה כשרה לתפריט הסיני הסטנדרטי של המסעדה.

כדי לחוש את שמחת המשתתפים באירוע, היו שתי אפשרויות: או לשמוע אותם, או פשוט להביט על פניהם – "כרצון איש ואיש"!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.