מערכת COL | יום י"ז אדר ב ה׳תשע״ו 27.03.2016

עו"ד ציבין פנה, וח"כ פרוש סייע לערבי הכלוא במזרח אירופה

עו"ד מרדכי ציבין, המייצג ערבי-ישראלי הכלוא באחת ממדינות מזרח אירופה, פנה במסגרת הפעילות לשחרורו אל חברי כנסת מהרשימה הערבית המשותפת, בבקשה שיעניקו מכתבי תמיכה בעציר - ולא נענה ● דווקא סגן השר מאיר פרוש ביקש: "תעשה ככל שביכולתך" להביא לשחרורו   ערבי הכלוא במזרח אירופה
עו
עו"ד ציבין עם נציג הרשות הפלשתינית בקובה
חרדים 10 עורך דין מרדכי ציבין, מי שחילץ ישראלים רבים שמצאו עצמם מאחורי סוגר ובריח בחו"ל, מייצג בימים אלו ערבי-ישראלי, תושב כפר ערבי בצפון הארץ, הכלוא באחת ממדינות מזרח-אירופה.

במסגרת פעילותו, פנה ציבין גם אל חברי כנסת מהרשימה הערבית המשותפת, בבקשה שיעניקו לו מכתבי תמיכה בעציר – אולם לא נענה, מלבד מכתב מח"כ עאידה תומא סלימאן, ומגעים רציניים עם ח"כ אחמד טיבי.

"חבר הכנסת אחמד טיבי מתייחס ברצינות ובזהירות לבקשתי לקבל ממנו מכתב, ובודק את המקרה בחיוב אצל יועץ משפטי", אומר ציבין. "בעבר הרחוק הוא סייע בידי לסייע ליהודי, למרות שאינו אזרח ישראלי, שנכלא בקובה".

לדבריו, "מדינת ישראל או משרד החוץ לא יתנו לי מכתב שכזה, הואיל והמדינה מקפידה שלא להתערב בהליכים פנימיים, על אחת כמה וכמה משפטיים, של מדינות אחרות".

בניגוד לח"כים הערבים, מי שהיה הראשון שנענה לפניית עו"ד ציבין וביקש שיעשה כל מאמץ כדי לסייע לעצור, היה סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש. "מכתבו אלי חשוב מאוד ככלי לסייע לעצור", הוא אומר.

• ציבין, חב"דניק מסייע לערבים?

"מה הקשר? אין פה בכלל סתירה. 'כי בצלם אלוקים ברא את האדם'. מחובתי המקצועית, ויותר מכך האנושית, לתת הגנה משפטית לכל אחד ובמיוחד ללקוח הזה, שהוא מופלה לרעה על רקע היותו ערבי. בלי קשר, בדקתי והוא לחלוטין חף מפשע. ברור כי לעולם לא אסייע למי שפוגע ביהודים ומי שאנטישמי".

עו"ד ציבין, הידוע כבעל קשרים מסועפים ברחבי העולם, מהם בלתי שגרתיים, שטיפל בעבר בפרשיות סבוכות, ביניהן פרשת אסירי ביפן, בני הזוג החרדי שנתפסו עם סמים בקייב, ובשחרורו סא"ל יאיר קליין, מסייע החל משנת 2005 גם לאסיר עומר הייסאם הייסם (Hayssam Omar) מיליונר סורי, שהיגר לרומניה ונשפט שם ל-23 שנות מאסר.

"הוא חולה אנוש, כך גם על דעת השלטונות הרומניים. הוא לא הערבי הראשון שאיננו אזרח ישראלי, אשר אני מסייע לו על רקע הומניטארי", אומר ציבין. "בשנת 2005 פנו ישראלים למאיר דגן ז"ל על מנת שיסייע לעומר הייסאם. דגן עצמו אמר לי זאת בפגישה אישית שקיימנו, לפני כשלושה חודשים".

עו"ד ציבין (Mordechai Tzivin) מוסיף כי כמה מידידיו הטובים ביותר הם עורכי דין ערביים. "יש לי גם לקוח סורי, לא האסיר,שאף תרם לארגון צדקה חרדי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.