מערכת COL | יום י"ב אדר ב ה׳תשע״ו 22.03.2016

אורה זו תורה: קול התורה בכפר של הרבי ● תיעוד

במוצאי שבת האחרון, התאספו המונים מתושבי כפר חב״ד לערב חינוך וכנס 'הקהל' שהתקיים ברוב פאר והדר ב 'בית נחום יצחק' ● הערב התקיים לרגל סיום פרק ראשון במסכת 'ברכות' במסגרת המיזם שסוחף את כפר חב"ד 'תא שמע' אותו מרכז הרב לוי קנלסקי שי' ממכון 'אלף' צפו בתיעוד
אורה זו תורה: קול התורה בכפר של הרבי ● תיעוד


במוצאי שבת האחרון, התאספו המונים מתושבי כפר חב״ד לערב חינוך וכנס 'הקהל' שהתקיים ברוב פאר והדר ב 'בית נחום יצחק' בשיכונים החדשים, לרגל סיום פרק ראשון במסכת 'ברכות' במסגרת המיזם שסוחף את כפר חב"ד 'תא שמע' אותו מרכז הרב לוי קנלסקי שי' ממכון 'אלף'.

את הערב פתח המנחה הנודע פה מפיק מרגליות הרב משה הורביץ שי' שסקר את המספרים של התושבים המשתתפים באופן קבוע בכל בתי הכנסת וציין את ההצלחה האדירה של המיזם, לאחר מכן, נשא את המשא המרכזי המרא דאתרא הגה"ח הרב מאיר אשכנזי שיחי', היוזם של מבצע תורה הגדול בכפר חב"ד, מיזם 'תא שמע' בכל בתי הכנסת, ודיבר על החשיבות בקביעות עיתים לתורה אצל כל אחד מהתושבים, עד כמה שהתורה משנה את כל הבית, ומוסיפה ברכה בכל המצטרך בגשמיות וברוחניות.

הרב הוסיף שחג הפורים הקרב ובא הוא חג של 'תורה', שבו קיבלו מה שהחלו במתן תורה, ולבסוף מסר שיעור וסיכם את הלכות פורים הנצרכות.

הרב אשכנזי הסביר בטוב וטעם את יסודות ההלכה והדינים, הביא דוגמאות מעשיות מחיי היום יום, ותיאר בבהירות איך צריך לנהוג בכל מקרה. הקהל היה מרותק במשך השיעור, ויצא בהתפעלות רבה.

בנוסף, הקהל צפה במראות קודש נדירים על חשיבות קביעות עיתים לתורה, ושבזמן הלימוד צריך להיות מונחים בלימוד עד כדי כך שלא לענות לטלפון שמצלצל, כמו שבשבת הוא לא ירים את הטלפון שמצלצל.

החלק האחרון של הערב היה משא מרתק מפי הרב אברהם מלכיאל, יועץ חינוכי ומפקח תחום קודש במשרד החינוך, שנתן כלים להורים איך ללמוד עם הילד בצורה יעילה ומהנה על פי שיטת כאמד"ט, ופתח בפניהם מבט אל נפש הילד, ובאילו דרכים מומלץ לחזק את הקשר הרגשי עם הילד.

בסוף הערב, המרא דאתרא חילק לעשרות משתתפי השיעורים של המיזם 'תא שמע' מכל בתי הכנסת בכפר חב"ד, את החלק הראשון של הגמרא מסכת ברכות מהדורת 'שוטנשטיין'.

הערב אורגן על ידי הרב לוי קנלסקי שי' ממכון 'אלף' שמרכז את המיזם 'תא שמע', בחסות ועד כפר חב"ד בראשות הרב שמעון רבינוביץ שי', ובחסות וועדת החינוך בראשות הרב יעקב קעניג שי'.

תושבי כפר חב"ד מודים למרא דאתרא על היוזמה הרוחנית של המיזם 'תא שמע', על ההשקעה הרבה והליווי בכל הפרטים הקטנים בכדי שכל תושב יוכל לקבוע עיתים לתורה בקלות ובצורה נוחה בבית הכנסת הקרוב לביתו, בנוסף מודים על העזרה והסיוע של 'קרן מרומים' בראשות הרב משה שילת שי', שבלעדיו מיזם זה לא יכול להתקיים, ומבקשים מכל אחד להיות שותף בזכות הגדולה של 'תומכי תורה' ולקחת על עצמו שיעור שבועי לזכותו ולזכות משפחתו, או להקדיש שיעור לע"נ יקירכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.