מערכת COL
|
יום י"ב אדר ב ה׳תשע״ו
22.03.2016
המחלף הישיר לטרמינל 3 יעבור מעל כפר חב"ד ● פרסום ראשון
פרוייקט 'מחלף חב"ד' מתקדם שלב אחד קדימה: לאחר שפורסם כאן בתחילת השבוע מדיווח של ערוץ 10 כי חברת 'נתיבי ישראל' מקדמת תוכנית להקמת מחלף חב"ד, נודע ל-COL כי המחלף החדש יעבור מעל כפר חב"ד ישירות לטרמינל 3, ורק בדרך חזור לכיוון תל אביב, הוא יתחבר ישירות לכביש מספר 1 ● המהלך המתוכנן צפוי לעורר התנגדות עזה מצד תושבי הכפר והוועד ● היכן בדיוק ימוקם תוואי המחלף? ● בלעדי לדיווח המלא ● המחלף החדש: אתם בעד, או נגד? הגיבו במערכת התגובות>>
המחלף החדש. מימין, מסומן בחץ: המחלף החדש לטרמינל 3 עובר דרך כפר חב"ד
כתב COL
5 שנים בדיוק, לאחר שערוץ 10 דיווח כי בקרוב יחלו עבודות להקמת מחלף חדש בכביש 1 לכניסה מהירה לנתב"ג, מתברר כי בימים האחרונים, החלו בחברת "נתיבי ישראל" לקדם תכנית להקמת מחלף חב"ד, מעל כפר חב"ד בדרך הלוך, ומעל כביש בדרך חזור1, שיחבר ישירות את טרמינל 3 בנתב"ג לכביש 1 ולמזרח ראשון לציון.
כמו שפרסמנו בתחילת השבוע, לאחרונה החליט שר התחבורה ישראל כץ לקדם את תיקון מערכת הכבישים המסורבלת בכניסה לנמל התעופה, והנחה את מנכ"ל "נתיבי ישראל" ניסים פרץ להתחיל בעבודות התכנון. עבודות התכנון צפויות להימשך עד לסוף השנה, ואז יפורסם מכרז לבניית המחלף, שצפוי להיות מושלם תוך שנתיים.
מחלף חב"ד: הסיפור המלא
כשרק הוקם טרמינל 3 בשדה התעופה, הוא תוכנן כך שמחלף יחבר בין המסוף ושני החניונים שלו אותו ישירות לכביש 1, באופן מהיר ובטוח. עם זאת, ממשלת ישראל החליטה לסגת מהקמת המחלף בעקבות התנגדותם של תושבי כפר חב"ד הסמוך, שחששו כי תנועת כלי הרכב תפגע באיכות חייהם ותשבש את הצביון הדתי של היישוב, בעיקר בשבתות. במקום זאת, הוחלט על בניית מערכת כבישים פנימית המחברת בין הכניסה הישנה לטרמינל 1 לטרמינל 3.
גורמי מקצוע רבים הגדירו את מערכת הכבישים הפנימית "חלם בשער הכניסה של ישראל". מלבד העיקולים החדים שגרמו ללא מעט תאונות דרכים, כל כלי רכב שמגיע לנתב"ג ממערב נדרש לנסוע עוד שמונה קילומטרים עד להגעה לטרמינל 3. מי שמגיע מראשון לציון, רחובות, נס ציונה ורמלה נדרש להאריך את הדרך אף יותר.
יתרה מכך, הקמת המחלף תאפשר גישה מהירה לא רק לנתב"ג, אלא גם ל"נתיב המהיר" מכביש 44. כמו כן, במשרד התחבורה מקווים שפתיחת המחלף תאפשר ליצור קשר בין ראשון לציון, באר יעקב ורמלה לנמל התעופה הסמוך להן, ותוביל לפיתוח נוסף של האזור.
למרות ההתנגדות: בדרך מתל אביב לנמל התעופה בן גוריון, המחלף יעבור מעל כפר חב"ד
כעת נודע ל-COL מפי גורם במשרד התחבורה, כי בעקבות לחץ ציבורי, לפי התכנית החדשה הגשר יעבור בחלק הסמוך והקרוב ביותר לטרמינל 3, בכדי לחסוך בצריכת דלק מיותרת ובזיהום אוויר המסתכם בשנה במליוני ליטרים מיותרים של דלק, כך לפחות לדברי המתכננים.
היכן בדיוק יעבור הגשר?
ממפה שצילומה הגיע לידי COL, מתברר כי ככה"נ (מדובר בתכנון ראשוני, ויתכנו שינויים) הגשר יעבור בחלקו הקרוב ביותר של הכפר לטרמינל 3, סמוך לכיכר חיידר אידיש והשיכונים החדשים, ויהיה בגובה של 22 מטר עם קיר אקוסטי משני צדדיו, כדי למנוע פגיעה אפשרית בתושבים, ובפרט בשבתות וחגים.
תגובת יו"ר וועד כפר חב"ד:
"לא ניתן בשום אופן לבנות את הגשר מעל הכפר עקב חילול השבת ופגיעה מיידית באיכות חייהם של התושבים," כך מסר יו"ר ועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ.
יו"ר הוועד פנה לשר התחבורה מר ישראל כץ ומסר לו מסר חד משמעי ברוח הדברים. השר כץ הביע בפניו רצון לפצות את תושבי הכפר העלולים להיפגע מהמהלך, ועל הנזק המיידי בדמות אלפי מטרים רבועים שיופקעו לטובת המחלף.
"נשכב על הכביש ונעצור את הטרקטורים, הגשר לא יקום ולא יהיה!" כך לדברי יו"ר הוועד רבינוביץ.
סגן ראש המועצה ר' בנימין ליפשיץ מסר שעדיין לא שמע על כך ממקורות מוסמכים, אך הגיב כי "בהמשך יהיה לי מה לומר על כך..."
בתוך כך, תושבים סיפרו אתמול שמספר מהנדסים הסתובבו סמוך לתוואי המוצע עם מכשירי מדידה שונים.
מה דעתכם על הקמת המחלף החדש? הגיבו במערכת התגובות>>
5 שנים בדיוק, לאחר שערוץ 10 דיווח כי בקרוב יחלו עבודות להקמת מחלף חדש בכביש 1 לכניסה מהירה לנתב"ג, מתברר כי בימים האחרונים, החלו בחברת "נתיבי ישראל" לקדם תכנית להקמת מחלף חב"ד, מעל כפר חב"ד בדרך הלוך, ומעל כביש בדרך חזור1, שיחבר ישירות את טרמינל 3 בנתב"ג לכביש 1 ולמזרח ראשון לציון.
כמו שפרסמנו בתחילת השבוע, לאחרונה החליט שר התחבורה ישראל כץ לקדם את תיקון מערכת הכבישים המסורבלת בכניסה לנמל התעופה, והנחה את מנכ"ל "נתיבי ישראל" ניסים פרץ להתחיל בעבודות התכנון. עבודות התכנון צפויות להימשך עד לסוף השנה, ואז יפורסם מכרז לבניית המחלף, שצפוי להיות מושלם תוך שנתיים.
מחלף חב"ד: הסיפור המלא
כשרק הוקם טרמינל 3 בשדה התעופה, הוא תוכנן כך שמחלף יחבר בין המסוף ושני החניונים שלו אותו ישירות לכביש 1, באופן מהיר ובטוח. עם זאת, ממשלת ישראל החליטה לסגת מהקמת המחלף בעקבות התנגדותם של תושבי כפר חב"ד הסמוך, שחששו כי תנועת כלי הרכב תפגע באיכות חייהם ותשבש את הצביון הדתי של היישוב, בעיקר בשבתות. במקום זאת, הוחלט על בניית מערכת כבישים פנימית המחברת בין הכניסה הישנה לטרמינל 1 לטרמינל 3.
גורמי מקצוע רבים הגדירו את מערכת הכבישים הפנימית "חלם בשער הכניסה של ישראל". מלבד העיקולים החדים שגרמו ללא מעט תאונות דרכים, כל כלי רכב שמגיע לנתב"ג ממערב נדרש לנסוע עוד שמונה קילומטרים עד להגעה לטרמינל 3. מי שמגיע מראשון לציון, רחובות, נס ציונה ורמלה נדרש להאריך את הדרך אף יותר.
יתרה מכך, הקמת המחלף תאפשר גישה מהירה לא רק לנתב"ג, אלא גם ל"נתיב המהיר" מכביש 44. כמו כן, במשרד התחבורה מקווים שפתיחת המחלף תאפשר ליצור קשר בין ראשון לציון, באר יעקב ורמלה לנמל התעופה הסמוך להן, ותוביל לפיתוח נוסף של האזור.
למרות ההתנגדות: בדרך מתל אביב לנמל התעופה בן גוריון, המחלף יעבור מעל כפר חב"ד
כעת נודע ל-COL מפי גורם במשרד התחבורה, כי בעקבות לחץ ציבורי, לפי התכנית החדשה הגשר יעבור בחלק הסמוך והקרוב ביותר לטרמינל 3, בכדי לחסוך בצריכת דלק מיותרת ובזיהום אוויר המסתכם בשנה במליוני ליטרים מיותרים של דלק, כך לפחות לדברי המתכננים.
היכן בדיוק יעבור הגשר?
ממפה שצילומה הגיע לידי COL, מתברר כי ככה"נ (מדובר בתכנון ראשוני, ויתכנו שינויים) הגשר יעבור בחלקו הקרוב ביותר של הכפר לטרמינל 3, סמוך לכיכר חיידר אידיש והשיכונים החדשים, ויהיה בגובה של 22 מטר עם קיר אקוסטי משני צדדיו, כדי למנוע פגיעה אפשרית בתושבים, ובפרט בשבתות וחגים.
תגובת יו"ר וועד כפר חב"ד:
"לא ניתן בשום אופן לבנות את הגשר מעל הכפר עקב חילול השבת ופגיעה מיידית באיכות חייהם של התושבים," כך מסר יו"ר ועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ.
יו"ר הוועד פנה לשר התחבורה מר ישראל כץ ומסר לו מסר חד משמעי ברוח הדברים. השר כץ הביע בפניו רצון לפצות את תושבי הכפר העלולים להיפגע מהמהלך, ועל הנזק המיידי בדמות אלפי מטרים רבועים שיופקעו לטובת המחלף.
"נשכב על הכביש ונעצור את הטרקטורים, הגשר לא יקום ולא יהיה!" כך לדברי יו"ר הוועד רבינוביץ.
סגן ראש המועצה ר' בנימין ליפשיץ מסר שעדיין לא שמע על כך ממקורות מוסמכים, אך הגיב כי "בהמשך יהיה לי מה לומר על כך..."
בתוך כך, תושבים סיפרו אתמול שמספר מהנדסים הסתובבו סמוך לתוואי המוצע עם מכשירי מדידה שונים.
מה דעתכם על הקמת המחלף החדש? הגיבו במערכת התגובות>>
הוסף תגובה
0 תגובות