מערכת COL | יום י"א אדר ב ה׳תשע״ו 21.03.2016

בואו להתכונן לפורים עם הרב מאיר אשכנזי ● האזינו

המד"א של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי השתתף בערב חינוך וכנס 'הקהל' בבית נחום יצחק בכפר חב"ד, ומסר שיעור מרתק ב"הלכות פורים - היבטים הלכתיים ומעשיים" ● הערב המיוחד במסגרת מיזם 'תא שמע' אותו מרכז הרב לוי קנלסקי ממכון 'אלף'  להאזנה
בואו להתכונן לפורים עם הרב מאיר אשכנזי ● האזינו
אמש, המונים מתושבי כפר חב״ד השתתפו בערב חינוך וכנס 'הקהל' ב'בית נחום יצחק' בשיכונים, לרגל סיום פרק ראשון במסכת 'ברכות' במסגרת המיזם שסוחף את כפר חב"ד 'תא שמע' אותו מרכז הרב לוי קנלסקי ממכון 'אלף'.

במסגרת הכנס, המרא דאתרא הגה"ח הרב מאיר אשכנזי שליט"א מסר שיעור מרתק בנושא "הלכות פורים - היבטים הלכתיים ומעשיים"

● תענית אסתר - החייבים והפטורים ● מחצית השקל – סכום הנתינה, מתי נותנים? עבור מי? אם שכח מה דינו? ● כמה בפועל צריך לתת מחצית השקל? האם נשים חייבות? והאם גם בעד עובר צריך לתת מחצית השקל? ● מה לכתחילה צריך לכוון בברכות המגילה? ● למה תיקנו מצוות משלוח מנות? ● ממה צריך להיזהר במצוות משלוח מנות? ● מתנות לאביונים – מה המינימום? ומהו השיעור לכתחילה? ● מתנות לאביונים – כמה צריך לתת, ולכמה אביונים צריך לתת? ● האם גם נשים חייבות במצוות אלו? ● מה יותר חשוב להרבות – במשלוח מנות? או במתנות לאביונים? ● מי שעושה סעודת פורים בלילה, האם יוצא ידי חובה? ● האם חייב לאכול לחם ובשר בסעודה? ● מה יעשה מי ששכח ועל הניסים בתפילה, או בברכת המזון? ● סעודת פורים – זמנה, מה התפריט הרצוי? ● איך מקיימים עד דלא ידע על פי ההלכה? ● האם שייך איסור של "לא ילבש" בתחפושת פורים? ● מי שמתכנן לנסוע לירושלים, מתי נכון לנסוע, מתי נכון לחזור, ומתי בדיוק הזמן שבו תלוי הכול? ● ועוד עניינים מרתקים.

הרב אשכנזי הסביר בטוב וטעם את יסודות ההלכה והדינים, הביא דוגמאות מעשיות מחיי היום יום, ותיאר בבהירות איך צריך לנהוג בכל מקרה. הקהל היה מרותק במשך השיעור, ויצא בהתפעלות רבה.

להאזנה - לחץ על כפתור ההפעלה:

לאופציה הנוספת ולהורדה - לחץ כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.