מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ו 17.03.2016

האורות שבוהקים מתוך החושך הכפול והמכופל ● בנימין ליפקין

מתוך החושך הכפול והמכופל, אורות מגיחים בוהקים ומפלסים נתיבות לעדת המקושרים והדבקים במאור. אם על מעט אור אמרו שהוא דוחה הרבה מן החושך, על אחת כמה וכמה כשהמאור עצמו מתגלה במלוא יפעת טהרתו עד כי לא נודע אם זה יום או לילה ● מיוחד ל-COL  קולו הקדוש של הרבי
האורות שבוהקים מתוך החושך הכפול והמכופל ● בנימין ליפקין
תמונה נדירה של הרבי מהתוועדות פורים שנת תשכ"ב (באדיבות מכון אבנר, תודה לרב יוסף לוין)
בנימין ליפקין

והימים האלה נזכרים ונעשים. ארבע המילים הללו מופיעות במגילת אסתר, בעת תיאור חגיגת הפורים בכל שנה ושנה. לנו, חסידי חב"ד, זהו מטבע לשון מוכר ושגרתי כל כך משנות האורה והטובה, בלשונו הקדושה של הרבי. במרוצת השנים האחרונות, את תנועת הכיסופים והגעגועים לראות את מלכנו והתשוקה העזה ללכת באורחותיו, מוליך אותו מוטו. הימים האלה נזכרים ונעשים.

בכל עת מצוא, ובייחוד בהגיע עת חג ומועד, הזיכרונות שבים ומפכים בעוז. מתכוננים לפורים, מתגייסים בלהט למבצעים שמדבקים את כולם מנער ועד זקן, ונזכרים בשטורעם של דברי הרבי, שלושים יום קודם החג. בשיחות הקודש של השבתות ההולכות וקרבות, בהוראות הברורות בדבר הזכות והחובה להביא את שמחות ומצוות החג לכל יהודי באשר הוא.

כמו לא היה די בתנועה הזו ההולכת כעמוד האש לפני המחנה, דווקא בימים אלו כאשר החושך יכסה ארץ שב ומתעורר במלוא עוצמת כאבו, אותו געגוע אמיתי וכן לשמע קולו הקדוש של הרבי, מרדכי היהודי בדורנו, אשר לא קם ולא זע, לא כרע ולא השתחווה, והורה לעם כולו ולדור כולו את הדרך אשר ילכו בה.

הימים הם ימי עברה וזעם. מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה. גל הטרור שאינו פוסק הופך לשגרה ארורה המכילה באורח יומיומי פיגועים בזירות שונות ברחבי הארץ. הלב כבר אינו מאיים לחדול מלפעום. השערות לא סומרות. שגרת הדיווחים על הפיגועים מאיימת להפוך לדיווחים על תאונות דרכים. כמו לא היה די בכך, צרות חדשות מתרגשות ובאות עלינו בדמות ערעור על המעט שנותר בצביון היהודי בארץ. אל מול כל אלו הנפש כמהה לשמע הקול הצלול שיינשא מהיכל. אותו גדול וקדוש ולא יסף ששום רוח שבעולם לא יכולה לו. אותו קול שחסרונו כה מזדעק מתוך החלל הגדול השורר כיום בעולמנו.

● ● ●

ומתוך החושך הכפול והמכופל, אורות מגיחים בוהקים ומפלסים נתיבות לעדת המקושרים והדבקים במאור. אם על מעט אור אמרו שהוא דוחה הרבה מן החושך, על אחת כמה וכמה כשהמאור עצמו מתגלה במלוא יפעת טהרתו עד כי לא נודע אם זה יום או לילה.

רק הכמיהה הזו היא המסבירה את ההסתערות ההמונית השבוע, מכל קצווי תבל, במלוא רוחב הלב ומכל מחוזות אנ"ש והשלוחים באשר הם, למבצע ההתרמה הגדול לטובת JEM, המעצמה הגדולה שנטלה על עצמה את משימת הדור: שלא תשתכח תורת התקשרות מישראל. הערובה הזו משתמרת בידי הנפשות הפועלות במסגרתה ושוברת בכל פעם מחדש שיאים חדשים של איכות ויזואלית שאין ולא היה לה אח ורע מאז ומעולם. המשוב האדיר שהתקבל בדמות ים התרומות שהוכפלו פי ארבעה - הוכיח כי חסידי חב"ד בכל מרחבי תבל יודעים להכיר ולהוקיר את מפעל האדירים הזה ולהצדיע לו מכל הלב ועם כל הנשמה.

וכמים הפנים לפנים – כזה הוא המאור הגדול בהופעתו הטהורה של 'ספר המאמרים פורים' אשר יצא לאור בהוצאת ועד כתבי קודש שעל ידי ועד הנחות בלה"ק. לראשונה מכיל כרך אחד את כל המאמרים של הרבי, דברי אלוקים חיים, אשר נאמרו מפיו הקדוש בעיצומן של ההתוועדויות המיוחדות בימי הפורים ולקראתם במרוצת שנות הנשיאות.

קשה להפריז בחשיבותה של הבשורה הזו לכל המשתוקק ללמוד את תורת הרבי. לכל מי שמבקש באמת ובתמים להיות מקושר לרבי באמצעות קיום הוראתו הנודעת המופיעה בציטוט הנודע ב'היום יום', בתשובה לשאלה: "השואל מהי ההתקשרות אלי מאחר שאין אני מכירו פנים". מעולם לא בא כבושם הזה בין שורות ערוגותינו. טעמו וראו כי טוב ה'!

תורתנו הקדושה אמרה: בכל לבבך ובכל נפשך. חש הנני חובה נעימה לחלוק את רגשותיי העזים עת בהשגחה פרטית יצא לי לעלעל הבוקר בין דפי ספר חדש ונוסף שיצא זה עתה מבית הכורך, במסגרת הסדרה הנפלאה ימים טובים עם הרבי, מאת הרב אהרן דב הלפרין, אשר כל כולו מוקדש לפורים.

רשמית, מעיד על עצמו הספר כי הוא מכיל "סיפורים על הרבי מליובאוויטש לפורים". עלעול בו מגלה כי בין בתריו, מלבד סיפורי מופת מאלפים מכלי ראשון ובשם אומרם, יש אוצר של תיאורים של כל מה שרחש והתרחש במרוצת חגי הפורים בשנות האורה בחצרו של הרבי ובהתוועדויותיו. כל אירוע, קטן כגדול, שנחרט בדברי ימי בית חיינו, מקבל את התיאור האותנטי המרתק שלו. אי אפשר להחזיק בספר הזה בלי להיסחף לקריאתו הקולחת מכריכה לכריכה.

הנה כי כן, אם החובה הגשמית במצוות משלוח מנות, היא בשתי מנות דווקא, ניתן להמליץ השנה הזאת על שתי מנות רוחניות, למוח וללב, בדמות שני הספרים הללו. האחד כנגד המוח, האחד כנגד הלב. ושניהם גם יחד לשעבד את כל הווייתנו, רגשותינו ורוחנו לאבינו רוענו, הרבי.

● ● ●

לו יהיו הימים הללו כימים ההם בזמן הזה. מי יתן ויהפכו ימים אלו לששון ולשמחה, עד השמחה הגדולה מכולן, שמחת הגאולה האמיתית והשלמה, "ולא ילמדו עוד איש את רעהו, ואיש את אחיו לאמור: דעו את ה', כי כולם ידעו אותי מקטנם ועד גדולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.