מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ו 17.03.2016

ז' אדר: באשדוד זוכרים את הנפטרים הגלמודים

במועצה הדתית אשדוד זוכרים את הנפטרים הערירים בז' באדר בהנצחתם בכתיבת ספר תורה לע"נ במעמד שליחי הרבי הרב שניאור גודמן והרב מרדכי מנשה לאופר רב שכונה יא' ומנהל בית חב"ד  הנפטרים הגלמודים
ז' אדר: באשדוד זוכרים את הנפטרים הגלמודים
במעמד מיוחד ומרגש התקיים כתיבת אותיות והכנסת ספר תורה שנכתב במיוחד לזכרם ולע"נ של הנפטרים הערירים ז"ל בבית העלמין אשדוד ביוזמתה של המועצה הדתית.

הרעיון המיוחד שאותו יזם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, מאחר ואותם אלו נשמות גלמודים לא השאירו אחריהם קרובים או בני משפחה כלל, הוחלט להנציחם בכתיבת ספר תורה שישרת את הציבור הרחב בכל עת.

ספר התורה שהוזמן ע"י סופר ירא שמים נכתב בגודל קטן יחסית שיהא קל לנשיאה, אך גדול באיכותו והוא ישמש כגמ"ח בחסד של אמת להשאלה למעוניינים לצורך שמחה או ח"ו לבתי אבלים ויהיה ביטוי לסימן של 'אחדות ישראל' לזכות בזה את הרבים לעילוי נשמתם.

בארון הקודש שנבנה במיוחד עבור ספר התורה יונח באופן קבוע 'טס זהב' כשעליו חקוקים כל שמותיהם של אותם ערירים ז"ל הטמונים בבית העלמין באשדוד. רעיון כתיבת ספר התורה לע"נ הערירים הגיע לאוזניהם של גדולי התורה וכן לעסקני הציבור שהביעו התפעלות גדולה ואמרו שזהו 'חסד אמיתי מכובד וחשוב'.

מעמד כתיבת האותיות האחרונות התקיים בשעות אחה"צ באולם שע"י המועצה הדתית שקושט בשלל מנורות ובכרזות של שמחה ובהשתתפות שליחי הרבי הרב שנאור גודמן והרב מרדכי מנשה לאופר רב שכונה יא' ומנהל בית חב"ד רבני העיר, אדמורי"ם, רבני שכונות, חברי המועצה, חברי מועצת העיר ועוד.

קודם הכנסת ספר תורה, פקד יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן את בתיהם של גדולי התורה אשר נתכבדו לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה. גדולי התורה בירכו את הרב עובדיה דהן שיזכה לראות סייעתא דשמיא בכל מעשי ידיו בחיזוק וביצור הדת והרחבת גבולות הקדושה והטהרה בעיר, והרמת קרנה של תורה.

עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה ותפירת היריעות והכנסת ספר התורה לארגז מוכסף ומפואר בגודל מיוחד, יצאו בתהלוכה בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ברחובה של עיר כשרכב ענק מלווה את החוגגים בשירה ובזמרה, כשילדי החמד מנופפים בלפידים מוארים, בתהלוכה הופיע השר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי שהגיע במיוחד ואחז את ספר התורה בזרועו ורקד יחד עם המשתתפים ושיבח את הרעיון המיוחד והמרגש לזכרם של הנפטרים הגלמודים. התהלוכה נמשכה עד לביתו של האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א ברובע ב' כשכל הדרך עוברי אורח ניגשו ברטט לנשק את הספר תורה כשרבים מהם ללא כיסוי ראש לראשם, מחלונות הבתים הושלכו סוכריות על ראשי החוגגים כשהם מריעים ושמחים לכבוד התורה.

משחזרו למועצה הדתית, לאחר אמירת מזמור לדוד וימלוך ד' כנהוג, הוכנס ספר התורה לארון הקודש המיוחד שנבנה עבורו. סעודת המצוה התקיימה באולמי 'גולדן קראון' בהשתתפות רבנים כל עובדי החברא קדישא.

במהלך הסעודה נשאו דרשות הרבנים הגאונים: הרב שמואל דוד גרוס רבם של חסידי גור בעיר, הרב יעקב גאגולאשוילי חבר לשכת הרה"ר, הרב מרדכי לאופר רב שכונה רובע יא' ומנהל בית חב"ד, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ונציג עובדי 'חברה קדישא' הרב אברהם דרעי.

הרבנים ציינו בדבריהם את חשיבות המעמד של ז' באדר שהוא יום הילולת משה רבינו ע"ה, אשר כידוע יום זה נקבע ליום הזכרון לנפטרים וביום זה עובדי 'חברה קדישא' נהגו לקובעו כיום תענית ובקשת מחילה מהנפטרים, חלק מהעובדים צמים ועורכים לימוד משניות ואמירת קדיש לכל אותם אלו נפטרים גלמודים שלא השאירו אחריהם משפחה.

עוד הזכירו את המעלה הגדולה של הנצחת הנפטרים בספר התורה אשר עד כה לא היה אפילו מי שיזכור אותם או שידע את שמם וכעת בכל פעם שיקראו בספר התורה יכבדו את נשמתם.

הרבנים ציינו בשבח יו"ר המועצה הרב דהן, על הרעיון הנפלא של ההנצחה בספר התורה ושיבחוהו על שעומד לימינם של עובדי חברה קדישא ועל כל הפעילות הברוכה של בית העלמין בכל המשתמע לעשות למען כבוד ישיני עפר במשך כל ימות השנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.