מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ו 17.03.2016

ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם ● פרשת ויקרא

כמידי שבוע, אנו מגישים את ממתק לשבת, מאת השליח הרב נחמיה וילהלם - וידאו וטקסט ● הוידאו מוגש באדיבות אתר 'בית-חב"ד'  ממתק לשבת פרשת פקודי
ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם ● פרשת ויקרא
ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם

התנא הגדול רבי עקיבא, היה בתחילת דרכו רועה צאן, איש פשוט שאפילו לא ידע קרוא וכתוב, הוא התחתן עם בתו של אחד מעשירי ירושלים, לאחר חתונתו הפצירה בו אשתו רחל, שהאמינה ביכולותיו, שילך ללמוד תורה, עקיבא היה מאד סקפטי, ״בגיל 40 את רוצה שאתחיל ללמוד לקרוא?״ שאל בפליאה, אך רחל לא ויתרה והוא יצא לדרכו בחששות גדולים, באמצע הדרך ראה עקיבא סלע גדול שבמרכזו נפער חור עגול, שאל שם עקיבא את אחד האנשים, מי הצליח לעשות חור כזה גדול בסלע?, אמרו לו שים לב יש מים שמטפטפים כאן וכך נוצר החור, חשב עקיבא שהם צוחקים עליו, עמד אחד האנשים והסביר לו ״אמנם המים רכים אבל טיפה ועוד טיפה שמטפטפות בהתמדה מצליחות לחדור אפילו אבן קשה״ אמר עקיבא לעצמו, אם סלע כל כך חזק, לא יכול לעמוד בפני ההתמדה של טיפות המים העדינות, גם ליבי הקשה יימס בפני התמדתי בלימוד התורה, ובסוף היא תחדור אליו, הלך ללמוד תורה ונהיה לגדול בדורו.

***
השבוע אנחנו מתחילים לקרוא את ספר ויקרא המדבר על הקרבנות שהוקרבו בבית המקדש, את הקרבת הקורבנות התחילו וסיימו כל יום עם קרבן התמיד, קרבן התמיד היה קרבן זול שהיה מורכב מכבש אחד ומעט שמן, קמח וסולת, כל עם ישראל היו שותפים במימונו של קרבן זה, וכך יצא שבזכות זה שכל אחד שילם סכום קטן פעם בשנה, היה הקרבן נקרא גם על שמו והיה שותף בקרבן ה"תמיד", ונחשב לו כאילו הוא תמיד במצב של הקרבת קרבן ,ובזכות זה היה מתברך.

***

גם היום עבודת הקורבנות קיימת בנפשנו, ומקרבן התמיד אנחנו לומדים שלא דורשים מהאדם לתת לקב"ה את כל מה שיש לו, אבל את הקצת שהוא נותן שייתן מכל הלב ובשמחה! וכמו ש״קרבן התמיד״ הוקרב רק בבוקר ובערב ובכל זאת הוא נקרא ״תמיד״, כך גם אצל האדם, למרות שבסדר היום שלו יש הרבה דברים שלאו דווקא קשורים עם הקרבת קרבן רוחני כזה או אחר, הרי שהשעה שהוא מקדיש ללימוד התורה, או ההתנדבות השבועית שלו לעזור לזולת, הם צריכים להיות החלק המרכזי של חייו ועליו להרגיש שבזה הוא עסוק תמיד, אך כדי שיוכל להרגיש כך עליו להתמיד ולעשות את זה כדבר קבוע! ולא כמשהו מזדמן רק כשיוצא לו.

כשיהודי מתחיל את היום באופן קבוע באמירת ״מודה אני״ ומודה לקב״ה שנתן לו את חייו, זה יוצק בכל היום תוכן מיוחד, ומשאיר אותו מחובר לעשייה נכונה גם בדבריו היומיומיים, ומסייע לו שגם בענייני החולין הוא יזכור את הקב"ה ויפעל בדרך הנכונה.

את ההתמדה הזו אנחנו רואים גם אצל מרדכי הצדיק שהקהיל את עם ישראל ללמוד תורה גם בזמן גזירת המן, אפשר להבין את זה שעם ישראל לא חשבו להמיר את דתם ח״ו כדי להנצל מגזירתו של המן אבל לכאורה היו אמורים להתחבא בביתם ולשמור על שקט, בא מרדכי ואסף את כולם ועודדם להמשיך בלימודם כאילו אין גזירה, בידיעה שדווקא ההתמדה והשמירה על החיבור האמתי שלהם עם הקב"ה הם אלו שיגרמו לגאולה כפי שאכן קרה בסוף.

יהי רצון שנזכה להתמיד במצוות ובמעשים טובים ונזכה שכמו בימים ההם כך גם בזמן הזה נראה את הנסים והנפלאות בגאולה שלימה בקרוב ממש.

שבת שלום!

צפו בוידאו


לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.