מערכת COL | יום ז' אדר ב ה׳תשע״ו 17.03.2016

זמר, סופר וסיפור: מנדי ג'רופי משיק ספר בכורה ● ראיון בלעדי

חצי יובל בדיוק אחרי ששמע מהרבי את צמד המילים "מרבים בשמחה", הזמר החסידי מנדי ג'רופי משיק ספר בכורה "מרבים בשמחה" ● בראיון בכורה ל-COL בעקבות הוצאת הספר, מספר ג'רופי כיצד 2 מילים בודדות של הרבי מלוות את חייו, איך נולד רעיון הספר, ולמי בכלל הוא מיועד? ● מרגש במיוחד: איך קיבל סימוכין לפעולות ה'מלווה-מלכא' המיוחדות שלו? ● מגזין שישי  מנדי ג'רופי מוציא ספר מרבים בשמחה
זמר, סופר וסיפור: מנדי ג'רופי משיק ספר בכורה ● ראיון בלעדי
הזמר ר' מנדי ג'רופי (צילום: אבידן אברהם) לצד הספר החדש
משה בן-חיים

כולם מכירים את ר' מנדי ג'רופי, כזמר חסידי מצליח. רק באחרונה הוציא שני שירים חדשים ואקטואליים, "הקהל", ו
"מרבים בשמחה" שיצא ממש לאחרונה. בין כל עיסוקיו אלו בעולם השירה, מוצא ר' מנדי זמן להתעסק בהוצאת ספר חדש.

נכון, פורים מתקרב, אבל זו לא מתיחה. מנדי, הזמר החסידי המוכר, ממהר לבית הדפוס, לקבל את ספרו הטרי שיצא (אתמול!) ממכבש הדפוס, וכולו שמחה. שם הספר - איך לא - 'מרבים בשמחה...'

לשמחה מה זו עושה? בוודאי תשאלו. ומה לזמר בבית הדפוס? ובכן, את כל השאלות ועוד אחרות, שאלנו את מנדי, והוא ענה על ראשון ראשון, ועל אחרון.

נפתח בשאלה המתבקשת: איך ומתי נולד רעיון הספר 'מרבים בשמחה'?

ר' מנדי ג'רופי: "הכל התחיל בשנה שעברה. במשך חודש אדר, פרסמתי פרוייקט בשם 'מרבים בשמחה'. שלחתי לחברים בכל בוקר 'נקודת שמחה יומית'. קיבלתי על-כך תגובות נלהבות ו'חזקות', עד כמה זה נותן כח ואנרגיה להתחיל את היום.

"עם הזמן, נוכחתי לראות עד כמה מלאכת הליקוט אורכת זמן, ולאחר י"א ניסן התחלתי ללקט לעצמי חומר בכדי להוציא ספר שיזכה את הרבים, ובכל יום, כל אחד יוכל לקרוא 'נקודת שמחה יומית'".


עטיפת הספר החדש: "מרבים בשמחה"

איך באמת שייכת פתגם מתאים לכל יום?

"כשניגשתי ללקט, נוכחתי שהמלאכה מאוד קשה, עם אחריות גדולה. התחלתי ללקט מ'תורת מנחם' – התוועדויות הרבי במשך השנים, ומהם ליקטתי נקודות שמחה מתאימות, בהתאם לחודשים. לאחר מכן המשכתי ללקט משיחות של הרבי הריי"צ, האדמו"ר הרש"ב, מהספר דרך מצוותיך, אגרות קודש, וכל מה שקשור לנושא השמחה.

"על העריכה הסופית הופקד הרב משיח פרידמן, שעשה עבודה יוצאת מהכלל ועם כותרות מתאימות וב"ה עכשיו אפשר לברך על המוגמר".

"פרוז'קטור רב עוצמה"

"אני רוצה לציין שלדעתי מדובר כאן ב'פרוז'קטור' (זרקור) רב עוצמה, הממקד על מקום אחד: השמחה. רק כשהגהתי את הספר, הבנתי באיזה אוצר מדובר. יש בזה מעלה – הריכוז במקום אחד, פצצת אנרגיה של שמחה. מעין 'שולחן ערוך' של שמחה ועצות לכל הזמנים ולכל ההרגשות.

"זו האידיאולוגיה החב"דית שמאחורי השמחה, כל חסיד יוכל ליהנות מזה. אני שמח שהקב"ה נתן לי את הרעיון הזה, זו שליחות חיי שהרבי הטיל עלי – כשאמר לי 'מרבים בשמחה'.

ר' מנדי ג'רופי, אימץ מזה מספר שנים מנהג מיוחד: הוא עורך 'מלווה מלכא' אצל אנשים חשוכי פרי בטן, שם הוא שר ומשמח. ו... כן, רואים מזה גם ישועות.


ר' מנדי ג'רופי (צילום: ברלה שיינר)

"אני מגיע יחד עם קלידן, המשפחה מביאה אורחים נוספים, ובמהלך התוועדות מלווה מלכא פועלים בשלושה מישורים: תורה, עבודה (שירה ושמחה), וגמילות חסדים (נתינת צדקה), ויש ב"ה ישועות".

ולמה מנדי מספר לנו את כל זה? הסכיתו ושמעו: במהלך עריכת הספר "מרבים בשמחה", נתקל ר' מנדי בקטע, שהעביר בגוו צמרמורת: בהתוועדות בשבת פרשת 'תזריע' משנת תשי"ז, הרבי אומר בזה הלשון: "ונמצא שע"י השמחה ממשיכים בן ובת הן ברוחניות והן בגשמיות – זרעא חייא וקיימא". ר' מנדי 'תפס את הראש' בשתי ידיו: כעת יש לו 'סימוכין' מפורשים על הפעולות שלו בהתוועדויות המלווה-מלכא! מדהים.

תכננת את העיתוי של הוצאת הספר בדיוק לפני פורים?...

"האמת, איחרתי. קבעתי לר"ח אדר א', אך היות וזה הספר הראשון שלי, לא לקחתי בחשבון ענייני עריכה והגהה, תהליכי סגירה וכדו'. בכל-אופן, בהסתכלות חסידית: כל דבר בעיתו ובזמנו, ובהשגחה פרטית זה יוצא בדיוק לפני פורים.

למי בעצם הספר מיועד?

"לכל מי שבשם ישראל יכונה, עבור כ-ו-ל-ם. לא חידשתי דבר, רק ליקטתי לגורן אחד. יש שם התייחסות מיוחדת לילדים, להורים, לתלמידים. הרבי אומר שהצלחה בלימוד היא דרך שמחה וביטחון. אציין שתי מענות של הרבי עם תוכן זהה לחסידים ידועים: "בשעה שהוא בעצבות, שידע שהוא לוקח אותי עימו..."

"גם בעניין משיח הרבי אומר שפעלו כבר את כל העניינים, והרבי שואל 'ולמה לא פעלו זאת באמצעות השמחה?...'

"אני סמוך ובטוח שכל מי שיקרא את הספר, זה יתן לו חיות ושמחה בעבודת ה'. הספר גם ערוך גראפית בצורה מאוד יפה, נעים לקרוא ולראות.

"ה'בן איש חי' אומר שלדור שלנו יש מיוחדות בעניין הליקוט, שפעם היו אנשים שעשו עבורנו את העבודה, והדור שלנו הוא שייך במיוחד לעניין הליקוט והבאת הדברים בצורה פשוטה וברורה.

"ובע"ה, שנזכה לצאת מהגלות מתוך שמחה", מסכם ר' מנדי ג'רופי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.