מערכת COL
|
יום ו' אדר ב ה׳תשע״ו
16.03.2016
דיווח: "נתיבי ישראל" החלו לקדם תכנית להקמת מחלף חב"ד
5 שנים לאחר שערוץ 10 דיווח כי בקרוב יחלו עבודות להקמת מחלף חדש בכביש 1 לכניסה מהירה לנתב"ג, מדווח היום (רביעי) אתר "וואלה" כי בימים האחרונים, החלו בחברת "נתיבי ישראל" לקדם תכנית להקמת מחלף חב"ד, מעל כביש 1, שיחבר ישירות את טרמינל 3 בנתב"ג לכביש 1 ולמזרח ראשון לציון מחלף חב"ד
"מחלף חב"ד" (צילום: ערוץ 10)
5 שנים בדיוק, לאחר שערוץ 10 דיווח כי בקרוב יחלו עבודות להקמת מחלף חדש בכביש 1 לכניסה מהירה לנתב"ג, מדווח היום (רביעי) אתר "וואלה" כי בימים האחרונים, החלו בחברת "נתיבי ישראל" לקדם תכנית להקמת מחלף חב"ד, מעל כביש 1, שיחבר ישירות את טרמינל 3 בנתב"ג לכביש 1 ולמזרח ראשון לציון.
לאחרונה החליט שר התחבורה ישראל כץ לקדם את תיקון מערכת הכבישים המסורבלת בכניסה לנמל התעופה, והנחה את מנכ"ל "נתיבי ישראל" ניסים פרץ להתחיל בעבודות התכנון. עבודות התכנון צפויות להימשך עד לסוף השנה, ואז יפורסם מכרז לבניית המחלף, שצפוי להיות מושלם תוך שנתיים.
כשרק הוקם טרמינל 3 בשדה התעופה, הוא תוכנן כך שמחלף יחבר בין המסוף ושני החניונים שלו אותו ישירות לכביש 1, באופן מהיר ובטוח. עם זאת, ממשלת ישראל החליטה לסגת מהקמת המחלף בעקבות התנגדותם של תושבי כפר חב"ד הסמוך, שחששו כי תנועת כלי הרכב תפגע באיכות חייהם ותשבש את הצביון הדתי של היישוב, בעיקר בשבתות. במקום זאת, הוחלט על בניית מערכת כבישים פנימית המחברת בין הכניסה הישנה לטרמינל 1 לטרמינל 3.
גורמי מקצוע רבים הגדירו את מערכת הכבישים הפנימית "חלם בשער הכניסה של ישראל". מלבד העיקולים החדים שגרמו ללא מעט תאונות דרכים, כל כלי רכב שמגיע לנתב"ג ממערב נדרש לנסוע עוד שמונה קילומטרים עד להגעה לטרמינל 3. מי שמגיע מראשון לציון, רחובות, נס ציונה ורמלה נדרש להאריך את הדרך אף יותר.
יתרה מכך, הקמת המחלף תאפשר גישה מהירה לא רק לנתב"ג, אלא גם ל"נתיב המהיר" מכביש 44. כמו כן, במשרד התחבורה מקווים שפתיחת המחלף תאפשר ליצור קשר בין ראשון לציון, באר יעקב ורמלה לנמל התעופה הסמוך להן, ותוביל לפיתוח נוסף של האזור.
לאחרונה החליט שר התחבורה ישראל כץ לקדם את תיקון מערכת הכבישים המסורבלת בכניסה לנמל התעופה, והנחה את מנכ"ל "נתיבי ישראל" ניסים פרץ להתחיל בעבודות התכנון. עבודות התכנון צפויות להימשך עד לסוף השנה, ואז יפורסם מכרז לבניית המחלף, שצפוי להיות מושלם תוך שנתיים.
כשרק הוקם טרמינל 3 בשדה התעופה, הוא תוכנן כך שמחלף יחבר בין המסוף ושני החניונים שלו אותו ישירות לכביש 1, באופן מהיר ובטוח. עם זאת, ממשלת ישראל החליטה לסגת מהקמת המחלף בעקבות התנגדותם של תושבי כפר חב"ד הסמוך, שחששו כי תנועת כלי הרכב תפגע באיכות חייהם ותשבש את הצביון הדתי של היישוב, בעיקר בשבתות. במקום זאת, הוחלט על בניית מערכת כבישים פנימית המחברת בין הכניסה הישנה לטרמינל 1 לטרמינל 3.
גורמי מקצוע רבים הגדירו את מערכת הכבישים הפנימית "חלם בשער הכניסה של ישראל". מלבד העיקולים החדים שגרמו ללא מעט תאונות דרכים, כל כלי רכב שמגיע לנתב"ג ממערב נדרש לנסוע עוד שמונה קילומטרים עד להגעה לטרמינל 3. מי שמגיע מראשון לציון, רחובות, נס ציונה ורמלה נדרש להאריך את הדרך אף יותר.
יתרה מכך, הקמת המחלף תאפשר גישה מהירה לא רק לנתב"ג, אלא גם ל"נתיב המהיר" מכביש 44. כמו כן, במשרד התחבורה מקווים שפתיחת המחלף תאפשר ליצור קשר בין ראשון לציון, באר יעקב ורמלה לנמל התעופה הסמוך להן, ותוביל לפיתוח נוסף של האזור.
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות