מערכת COL | יום ה' אדר ב ה׳תשע״ו 15.03.2016

זיסי הקטנה נבחרה להיות שגרירה וריגשה מיליונים

זיסי ברוק היא רק בת 5, אבל "בת של שלוחים היא מחומר מיוחד" והאתגרים בחייה הצעירים, גרמו למיליוני צופים לדמוע בהתרגשות ובהזדהות ● המורכבות הנדירה של התסמינים הרפואיים שהתגלו אצלה, והיכולת שלה להתגבר על הכל ולהמשיך לחייך, להפעיל את סביבתה, לגדול ולפרוח למרות כל הקשיים, הביאו לבחירתה כ"אלופה" בתחרות שהתקיימה במדינה בו היא מתגוררת בשליחות עם הוריה הרב חיים שאול וחוה ברוק ● בקיץ הקרוב היא תבקר עם בני משפחתה בבית הלבן בוושינגטון כאורחים מיוחדים של נשיא ארה"ב  ריגשה מיליונים
זיסי הקטנה נבחרה להיות שגרירה וריגשה מיליונים
זה קרה לפני פחות משנה, ההורים החלו להבחין בשינויים בהרגלים של הילדה הקטנה והחמודה, בצורת האכילה, תדירות השינה ועוד. בדיקות מתישות, ספירת דם חוזרת ונשנית, גילו את המקור לכך. הפרעה גנטית נדירה ביותר, שמאובחנת רק אצל 500 איש בכל העולם!

glut-1 הפך להיות מושג מרכזי בחייהם של השלוחים הראשיים למדינת מונטנה, הרב חיים שאול וחוי ברוק, המפעילים את בית חב"ד המרכזי בעיר בוזמאן. ההפרעה הגנטית הנדירה, גורמת לכך שהגלוקוז והסוכר לא מגיעים למוח או מגיעים בכמות קטנה מידי. הדבר פוגע ל"ע בהתפתחות, ובעיקר במוטוריקה וקואורדינציה. הטיפול המומלץ מגיע בצורת דיאטה קטוגנית, הדורשת השגחה של 24 שעות על כל מה שנכנס לפה.

לאחר פגישות עם טובי המומחים, החלה זיסי הקטנה לשנות הרגלי אכילה, בתקווה שהדבר יביא לשיפור בתנאים המובילים להפרעה הגנטית הנדירה. לצד העיסוק בשליחות התמידית, מקדישים הוריה זמן רב לטיפול בבתם הקטנה, שמלאה באנרגיות חיוביות, ומאירה בחיוכה המקסים את סביבתה הטיפולית, הצוות הרפואי, חברותיה לגן הילדים המקומי, וכי מי שנקרה בדרכה.

במיזם של הארגון הרפואי The miracle network המנסה להביא מודעות למחלה הנדירה ולהגברת המחקר שיביא תרופה למיגור התופעה, נבחר "שגריר" מכל מדינה שדרך סיפור חייו והצורה בה הוא מתמודד עם המחלה, מתוודעים הצופים להפרעה הגנטית ומשמעותה. זיסי ברוק, לכדה מיד את תשומת הלב של חברי הארגון, ולאחר הליך מסוים נבחרה פה אחד להיות "השגרירה" של מדינת מונטנה לשנת 2016.

סיפור חייה, האופטימיות שלה עצמה ושל הוריה, שודרו בכלי תקשורת רבים, וגרם לקידוש שם שמים בקנה מידה נרחב. בקיץ הקרוב היא תבקר עם משלחת של 49 ילדים וילדות נוספים, המייצגים כל אחד מדינה אחרת בארה"ב, כאורחים מיוחדים של נשיא ארה"ב בבית הלבן בוושינגטון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.